طلسم‌شکنی مهاجمان سرخ؟

 این بازی از ساعت ۱۸ شروع می‌شود و پرسپولیس به‌دلیل حکم کمیته انضباطی از حضور هواداران خود محروم است. پرسپولیس که در بازی قبلی در مشهد با نتیجه یک‌برصفر مقابل شهر خودرو شکست خورد حالا بازی‌های دشوار خود را به پایان برده و امیدوار است مقابل تیم‌های میانه‌جدولی بهتر ظاهر شود. در آن بازی تیم کالدرون برخلاف چند بازی گذشته تاکتیک بهتری داشت، ولی مثل تمامی بازی‌های این فصل از نبود یک تمام‌کننده تمام‌عیار لطمه خورد. همین موضوع حالا پاشنه آشیل این تیم شده و بسیاری از آمار ضعیف گلزنی در این تیم و به‌خصوص عدم موفقیت مهاجمان پرسپولیس انتقاد می‌کنند. علی علیپور که گلزن برتر سرخ‌ها درچند سال گذشته بود هنوز موفق نشده در این فصل گلزنی کند و این موضوع فشار زیادی را به او و تیمش وارد کرده است. در کنار او نیز جونیور برزیلی قرار دارد که این بازیکن تا به حال هیچ حضور موثری در این تیم نداشته است. همین موضوع باعث شده پرسپولیس تا به اینجا تمام بردهای اقتصادی خود را به لطف گلزنی ‌هافبک‌ها یا مدافعان به‌دست بیاورد. این مشکلی است که کالدرون نیز به آن اقرار و ابراز خوش‌بینی کرده بتواند به‌زودی آن را برطرف کند.

سرمربی آرژانتینی پرسپولیس در این مورد می‌گوید: «هر بازی برای ما یک فینال است و ما باید حتما این بازی را ببریم. ما با تیمی بازی می‌کنیم که گل‌های زیادی زده و خورده است. ما هم باید این بازی را ببریم و به همین خاطر باید گل بزنیم. ۳ گل زده در ۶ بازی برای پرسپولیس آمار قابل‌قبولی نیست. باید این مشکل را برطرف کنیم. البته من خوشبین هستم زیرا  در مشهد ۹ ضربه به سمت دروازه زدیم و موقعیت‌های واضح گل‌زنی ایجاد کردیم که درگذشته آنها را نداشتیم.» پرسپولیس درحالی امروز این بازی را آغاز خواهد کرد که چند ستاره خود را در اختیار نخواهد داشت. شجاع خلیل‌زاده، فرشاد احمدزاده و سیامک نعمتی به‌دلیل محرومیت و بشار رسن نیز به‌دلیل حضور در اردوی تیم‌ملی عراق این بازی را از دست داده‌اند. این درحالی است که حضور مهدی ترابی نیز به‌دلیل مصدومیت در ‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

درسوی مقابل پیکان از نظر امتیازی شرایط مناسبی ندارد. تیم فرکی فعلا با کسب پنج امتیاز در رده سیزدهم جدول است. با این شرایط پیروزی در این بازی به وضعیت تیم برنده در جدول سر و سامان خواهد داد. در دو بازی دیگر امروز نیز ماشین‌سازی از ساعت ۱۶ در تبریز مقابل فولاد قرار خواهد گرفت و پارس‌جنوبی‌جم از ساعت ۱۸ در بوشهر مقابل نفت آبادان بازی خواهد کرد. سایر بازی‌ها نیز فردا برگزار می‌شود.