دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند(پرسپولیس)، محمدرشیدمظاهری(تراکتور)،پیام نیازمند (سپاهان)

مدافعان: وریا غفوری (استقلال)، سید مجید حسینی (ترابزون اسپور)،حسین‌کنعانی‌زادگان (پرسپولیس)، میلاد محمدی (خنت)، محمد نادری (پرسپولیس)، مرتضی‌پورعلی‌گنجی(العربی)، رامین  رضاییان (الشحانیه)، سیاوش یزدانی (استقلال)

هافبک‌ها: امید ابراهیمی(یوپن)، احسان حاج‌صفی(تراکتور)، علی کریمی(استقلال)، احمد نوراللهی(پرسپولیس)، مسعود شجاعی(تراکتور)، وحید امیری(پرسپولیس)

مهاجمان: کریم انصاری‌فرد(السیلیه)، علی قلی‌زاده(شارلروا)، محمد محبی(سپاهان)، کاوه رضایی(شارلروا)، سردار آزمون(زنیت)، مهدی طارمی(ریوآوه)

نفرات دعوت شده صبح امروز در مرکز ملی فوتبال در هتل آکادمی کمپ تیم‌های ملی خود را به کادر فنی معرفی و تمرینات برای بازی روز ۲۳ آبان مقابل عراق را آغاز خواهند کرد. این بازی قرار است در ورزشگاه مرکزی شهر امان در اردن برگزار شود.

جامانده‌های سرشناس

اشکان دژاگه: هافبک هجومی با تجربه تراکتور در اردوی قبلی تیم‌ملی درگیر مصدومیتی شد که به تازگی از آن رها شده و در این میان دو بازی تیم‌ملی و چند دیدار لیگ برتری تراکتور را هم از دست داد و در نتیجه جایی در فهرست جدید تیم‌ملی هم ندارد. دژاگه در دیدار با سپاهان در ترکیب تراکتور بود و عملکرد خوبی هم  داشت ولی این برای دعوت دوباره‌اش به تیم‌ملی کافی نبود.

مهدی ترابی: ستاره بی‌چون و چرای این روزهای پرسپولیس همچنان پشت در‌های تیم‌ملی مانده و از سوی ویلموتس به اردو دعوت نمی‌شود. او در اردوی قبلی هم حضور نداشت و نسبت به این موضوع انتقادات زیادی به تصمیم سرمربی بلژیکی تیم‌ملی صورت گرفت و به‌نظر می‌رسید یکی از تغییرات فهرست جدید اضافه شدن او باشد ولی همچنان اثری از وی در جمع ملی‌پوشان دیده نمی‌شود. ترابی با دو گل و دو پاس گل در دیدارهای اخیر پرسپولیس عملکرد درخشانی داشته ولی این عملکرد ویلموتس را برای دعوت از او قانع نکرده است.

مهرداد محمدی: یکی از قل‌های معروف تیم‌ملی اخیرا و پس از لژیونر شدن و پیوستن به لیگ پرتغال شانس حضور در تیم‌ملی را هم در اردو‌های اخیر به‌دست آورده ولی با وجود عملکرد خوبی که در اردوی قبلی خصوصا بازی با کامبوج داشت در فهرست جدید نامی از او دیده نمی‌شود و مشخص نیست چرا ویلموتس به یکی از نفرات خوبش پشت کرده است.

فرشید اسماعیلی: در ترکیب استقلال به روزهای اوجش برگشته و این روزها یک ستون در خط‌ هافبک هجومی تیمش است و به‌خوبی برای مهاجمان موقعیت‌سازی می‌کند. اسماعیلی با وجود اینکه در یکی، دو سال اخیر از خوب‌های استقلال بوده ولی هیچ‌وقت در تیم‌ملی به او روی خوش نشان داده نشده است و همچنان هم به اردوها دعوت نمی‌شود و به‌نظر می‌رسد برای جلب نظر مساعد ویلموتس به تلاش بیشتری نیاز دارد.

حسین حسینی: گلر استقلال که معمولا پای ثابت اردوهای تیم‌ملی بوده است در اردوی قبلی برای بازی با کامبوج و بحرین دعوت نشد که البته با توجه به عملکرد نه‌چندان خوبش در آن مقطع از لیگ برتر قابل پیش‌بینی بود و ویلموتس به درستی در کنار بیرانوند از رشید مظاهری و پیام نیازمند که عملکرد درخشانی در تیم‌هایشان داشتند دعوت کرد ولی حالا که حسینی چند هفته‌ است به روزهای اوجش برگشته به‌نظر می‌رسید باید شانس دوباره ملی‌پوش شدن به او داده شود ولی ویلموتس در ترکیب دروازه‌بانانش تغییری ایجاد نکرد.

عزت‌اللهی و جهانبخش: دو غایب سرشناس اردوی قبلی همچنان موردنظر ویلموتس نیستند و دعوت نمی‌شوند. اوضاع نه چندان خوب این دو بازیکن در تیم‌های باشگاهی باعث شده ویلموتس فعلا قید دعوت از آنها را بزند و مثل بازی با کامبوج و بحرین، در دیدار با عراق هم شاهد حضور این دو نفر نخواهیم بود. دو ستاره که قرار بود پرچمداران ایران در فوتبال اروپا باشند اما این روزها جایی در ترکیب تیم خود ندارند.

پرسپولیس بیشترین سهمیه

حضور سه بازیکن تازه‌وارد نسبت به اردوی قبلی هم جالب توجه است از جمله دو بازیکن آماده این روزهای شارلروا کاوه رضایی و علی قلی‌زاده که در یکی از بازی‌های ژوپیرلیگ مقابل چشمان دستیار ویلموتس خوش درخشیده بودند. پرسپولیس با در اختیار داشتن پنج سهمیه در این اردو بیشترین سهم را به خود اختصاص داده ضمن اینکه تیم‌های تراکتور و استقلال هم سه سهمیه برای خود دست و پا کرده‌اند.

بازگشت کاپیتان آبی

یکی از رویایی‌ترین بازگشت‌ها به تیم‌ملی مربوط به وریا غفوری کاپیتان تیم‌ملی است. وریا غفوری بعد از غیبت یک دوره‌ای در اردوهای تیم‌ملی بار دیگر با نمایش‌های خوب خود در هفته‌های گذشته به فهرست بازگشت تا رقابت در پست دفاع راست داغ‌تر از همیشه شود. البته نباید رد پای درخشش استقلال با استراماچونی را هم در این دعوت نادیده گرفت. آبی‌ها این روزها کیفیت متمایزی از خود نشان می‌دهند و همین امر هم بی‌شک در بازگشت وریا به تیم‌ملی بی‌تاثیر نبوده است.