او بقیه باشگاه‌ها را به خراب کردن بازار متهم می‌کند: «متاسفانه برخی باشگاه‌ها در این بازار برای بقیه مشکل‌آفرین هستند. من با یک رقمی با بازیکن صحبت می‌کنم اما یک باشگاه دیگر به همان بازیکن پیشنهاد دلاری دو برابر می‌دهد. اگر بخواهیم باشگاه را حفظ کنیم با این شرایط مالی نمی‌توانیم و اگر هم نخواهیم و این کار را انجام ندهیم مورد هجمه هواداران و دیگر دوستانی که به این فضاها علاقه دارند قرار می‌گیریم. قبول دارم در فضای عادی قیمت‌ها می‌تواند به این شکل زیاد نباشد.»

مدیرعامل باشگاه استقلال درخصوص اینکه روی سکوها علیه وی شعار می‌دهند و او چه حسی نسبت به این شعارها دارد گفت: «اگر تیم ببازد و نتیجه نگیرد طبیعی است که اگر هواداران صحبتی داشته باشند بگویند، اما در بردها این موضوع کاملا مشخص است. در برد تیم همه عوامل باشگاه و تیم از بالاترین مقام تا پایین‌ترین مقام سهیم هستند به همین مقدار هم در باخت همه مقصر هستند.» اما همین مشکلات و ناتوانی در تامین هزینه‌ها استراماچونی و بازیکنان را مقابل باشگاه قرار داد. جالب اینکه فتحی اطمینان می‌دهد شرایط فی مابین او و سرمربی حسنه است: «اتفاقا ما با هم همسو هستیم و هدف‌هایی مشترک داریم. بارها گفته‌ام شاید در مجموعه باشگاه اختلاف‌نظر وجود داشته باشد، البته نه بین من با سرمربی، چون وظایف من با سرمربی استقلال وظایف مشترکی نیست. مگر قرار است من با سرمربی در مورد سیستم استقلال و ترکیب تیم تصمیم بگیرم که اختلاف به وجود بیاید؟»

فتحی از جلسات مشترک و هماهنگی کامل خبر می‌دهد: «من یک وظیفه دارم و سرمربی هم یک وظیفه دارد. روابط من و استراماچونی کاملا حسنه است و ما هفته‌ای یکی، دو بار با هم صحبت می‌کنیم و حتی جلسه داریم. روز پنج‌شنبه هم جلسه دو، سه ساعته و مفصلی در مورد خروج و ورود بازیکنان در نیم فصل داشتیم که شرایط برای ادامه کار بهتر باشد. متاسفانه نمی‌دانم چرا هر وقت استقلال می‌خواهد آرامش بگیرد مسائل مختلفی را مطرح می‌کنند.»