واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی آن قدر در طول سال‌های اخیر از سوی مسوولان مختلف تکرار شده که دیگر کمتر کسی به موفقیت آن امید دارد. اخیرا یکی از نمایندگان مجلس هم اعتراف کرده بود با شکل موجود امیدی برای فروش این دو باشگاه وجود ندارد. با این حال وزارت ورزش همچنان اعلام می‌کند که مراحل واگذاری به خوبی پیش می‌رود و هر نوبت تاریخ جدیدی را برای این منظور اعلام می‌کند. معاون حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش در آخرین موضع‌گیری در این خصوص وعده داده این مهم تا پایان سال‌جاری به اتمام خواهد رسید.

جمشید تقی‌زاده دیروز در حاشیه مراسم تجلیل از بزرگان پزشکی ورزشی درخصوص واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی گفت: «ما ۱۹ جلسه با سازمان خصوصی‌سازی و مسوولان اصل ۴۴ مجلس برگزار کرده‌ایم. در طول ۳، ۴ ماهی که مسوولیت واگذاری را برعهده گرفتم، صحبت وزیر همیشه این بوده که اگر امروز این دو باشگاه واگذار شوند، بهتر از فرداست.با توجه به مشکلات و شفافیت مالی که استقلال و پرسپولیس داشتند ورزشگاه‌های درفشی‌فر و مرغوبکار را درنخستین قدم به دو باشگاه دادیم تا افزایش سرمایه داشته باشند. سعی ما این است که موانع مالی آنها برطرف شود.» معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا ساختمان‌های استقلال و پرسپولیس هم به آنها واگذار شده، تصریح کرد: «زمان دادکان این ساختمان‌ها خریداری شده که ۵۰ درصد هزینه از سوی فدراسیون و ۵۰ درصد از سوی باشگاه‌ها بوده و تلاش این است ساختمان‌ها هم به‌صورت کامل به باشگاه‌ها منتقل شوند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا این پروسه به عمر دولت فعلی قد می‌دهد نیز گفت: «ما تدابیر ویژه‌ای داریم و تفاهم این است که بتوانیم دو باشگاه را واگذار کنیم.»

تقی‌زاده اضافه کرده که به‌زودی آخرین مجمع این دو باشگاه برگزار می‌شود تا مسیر برای واگذاری آنها آماده‌تر شود. «اوایل ماه آینده آخرین مجمع سال ۹۸ استقلال و پرسپولیس را برگزار خواهیم کرد تا بعد به سمت قیمت‌گذاری برند برویم. تلاش این است تا پایان سال مقدمات واگذاری صورت بگیرد، اینکه اهلیت با کیست باید روی آن کار کنیم.» موضوع قیمت‌گذاری که معاون وزیر ورزش به آن اشاره کرده در اصل یکی از مهم‌ترین مراحل واگذاری این دو باشگاه است که موجب اختلافاتی بین سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس نیز شده بود.