فدراسیون فوتبال چند روز پیش با انتشار اطلاعیه‌ای رسما اعلام کرد، مجمع انتخاباتی این فدراسیون در روز یکشنبه ۲۵ اسفند ماه ۹۸ برگزار خواهد شد. در این اطلاعیه مطابق انتظار شروطی برای نامزدهای انتخاباتی معین شده تا به اصطلاح امکان غربالگری آنها مهیا شود و بهترین گزینه سکان هدایت مهم‌ترین فدراسیون ایران را در دست بگیرد.این در حالی است که فوتبال ایران در رده باشگاهی و در رده ملی در یکی از دوره‌های پرتلاطم و ملتهب خود قرار دارد و رئیس آینده قطعا کار سختی برای اصلاح شرایط و پیشبرد اهداف خود خواهد داشت.یکی از بزرگ‌ترین موانع پیش‌روی رئیس آینده کمبود منابع مالی است. این مشکل هرچند در طول سال‌های اخیر فوتبال ایران را آزار داده اما وضعیت فعلی آن بغرنج‌تر از آن است که بشود با تهیه برخی منابع ناچیز و موقتی به آن سر و سامان داد. پس یکی از اهداف مهم رئیس بعدی باید اهمیت دادن به درآمدزایی‌های پایدار باشد تا همیشه محتاج دریافت پول از وزارت ورزش یا به فکر وصول طلب‌ها از فیفا به‌دلیل حضور در مسابقات جام جهانی نباشد.

   بازار داغ گمانه‌زنی‌ها

این روزها ثبت‌نام از کاندیداهای مسوولیت‌های مختلف در فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد و رسانه‌های مختلف مشغول گمانه‌زنی برای انتخاب رئیس آینده هستند. در این بین از افرادی همچون مهدی محمد نبی، عضو فعلی هیات‌ مدیره باشگاه پرسپولیس، عزیزالله عزیزمحمدی ریاست سابق سازمان لیگ، دکتر قریب مدیرعامل سابق باشگاه استقلال یا علیرضا اسدی، دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال به‌عنوان شانس‌های اصلی تصدی ریاست فدراسیون یاد می‌شود. اما باید امیدوار بود که برای فوتبال ایران رئیسی انتخاب شود که در این مقطع حساس «فرصت‌سوزی» نشود.

   معادله سرمربی

تیم ملی فوتبال ایران اما این روزها در شرایط بلاتکلیفی عجیبی قرار دارد و پروسه انتخاب سرمربی آن بسیار طولانی شده است. تصمیم‌گیران فعلی از گزینه خارجی به داخلی رسیده‌اند، ولی به‌نظر می‌رسد در مورد انتخاب سرمربی داخلی نیز اختلاف نظر‌های زیادی وجود داشته باشد. این در حالی است که خیلی‌ها معتقد هستند انتخاب سرمربی جدید حق طبیعی رئیس آینده است و او کسی است که باید طبق معیارهای خود سرمربی را انتخاب کند. شاید به همین دلیل است که موضوع انتخاب گزینه موقت برای تیم ملی در برخی محافل به گوش می‌رسد.