جنگ قدرت

در روزهای آغازین مدیریت سعادتمند، بازیکنان تیم با انتشار بیانیه‌ای عجیب و تندوتیز به او حمله کردند. این بیانیه به‌طور مشترک روی صفحه شخصی بیشتر بازیکنان کار شد و به‌نظر می‌رسید تحت حمایت فرهاد مجیدی اتفاق افتاده است. بلافاصله بعد از این داستان، مدیررسانه‌ای استقلال که متهم به تنظیم بیانیه بود از سوی سعادتمند برکنار شد. فرهاد مجیدی فورا از او حمایت کرد، اما با حکم مدیرعامل یک گروه رسانه‌ای جدید در باشگاه مستقر شد. از این ماجرا چیزی حدود یک ماه گذشت، اما در نهایت حرف فرهاد به کرسی نشست و روز شنبه سرانجام مدیر رسانه‌ای معزول سر جای خودش برگشت. توجه داشته باشید درحال‌حاضر چهره‌ای مشغول همکای با باشگاه است که متهم به تنظیم بیانیه‌ای تند و تیز علیه مدیرعامل فعلی شده بود. آیا این نشانه اختلاف نیست؟

  داستان پزشک و بدنساز

اخیرا و بعد از پارگی رباط صلیبی مرتضی تبریزی، پزشک استقلال در مصاحبه با رسانه رسمی باشگاه به انتقاد از تمرینات بدنسازی تیم پرداخت. بدنساز تیم را هم طبیعتا فرهاد مجیدی انتخاب کرده بود. سرمربی استقلال بازهم به سرعت از همکارش دفاع کرد. بعد مصاحبه پزشک تیم از کانال باشگاه حذف شد و ساعاتی بعد دوباره روی خروجی برگشت! این کشمکش به وضوح نشان از یک چالش مستمر زیر پوست استقلال دارد. به هر حال این غائله با نشست مشترک پزشک و بدنساز استقلال به پایان رسید و آقای دکتر مدعی شد منظورش انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ بوده(!) اما آیا کسی می‌تواد تضمین بدهد که این پایان ماجراهای تیم است؟

  فرهاد و ۴۵ روز سرنوشت‌ساز

فرهاد مجیدی محبوبیت زیادی بین هواداران استقلال دارد، اما به‌نظر می‌رسد تثبیت جایگاه او به‌عنوان سرمربی آبی‌ها در گروی نتایج پایان فصل است. استقلال در هر سه تورنمنت لیگ برتر، جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا حاضر است. آنها در لیگ کار سختی برای قهرمانی دارند، اما انتظار می‌رود بهترین نتایج ممکن را به‌دست بیاورند. در جام‌حذفی هم تیم فرهاد مجیدی یک بازی سخت با سپاهان قلعه‌نویی در یک‌چهارم نهایی دارد که بسیار برای هر دو مربی تعیین‌کننده خواهد بود. در لیگ قهرمانان هم استقلال از دو بازی اولش یک امتیاز گرفته و برای صعود، کار نسبتا دشواری دارد. مجموع نتایج تیم در این سه تورنمنت که با حداکثر فشردگی برگزار خواهد شد، می‌تواند سرنوشت مجیدی را در استقلال مشخص کند. فعلا که سعادتمند در مصاحبه تلویزیونی‌اش از فرهاد حمایت کرده، اما ملاک اصلی برای همه مدیران «اسکوربرد» است. ماموریت دشوار مجیدی از همین چهارشنبه و دیدار سخت با فولاد در اهواز استارت خواهد خورد.