ماموریت دوم یحیی

 به نظر می‌رسد تحقق این موضوع، یک فرصت مطلوب در اختیار سرمربی پرسپولیس قرار خواهد داد تا از مسابقات باقی‌مانده در مقطع انتهایی فصل برای تربیت ستاره‌های جدید استفاده کند. چنین فرصتی بسیار نادر است و نصیب هر مربی و تیمی نمی‌شود. مخصوصا حالا که در شرایط کرونایی اصلا معلوم نیست بتوان اردوی پیش‌فصل یا مسابقات تدارکاتی خوب ترتیب داد، یحیی گل‌محمدی باید نهایت استفاده را از موقعیت ببرد و به بازیکنان جوان‌تر تیمش میدان بدهد؛ جوانانی که می‌توانند آینده باشگاه را بسازند و فصل بعد عصای دست سرمربی تیم شوند.

   عبدی و برزگر در اولویت

پرسپولیس تعدادی بازیکن جوان دارد که نیم‌فصل اول هم گابریل کالدرون چند بار سعی کرد از آنها استفاده کند. سرمربی آرژانتینی سرخپوشان در جام شهدا که تابستان گذشته برگزار شد از بازیکنانی نظیر احسان حسینی، آدام همتی، سعید حسین‌پور، سعید کریمی، محمد حسینی، محمدامین اسدی و مهدی شریفی استفاده کرد که عملکرد آنها چندان برایش راضی‌کننده نبود؛ به‌طوری که بیشتر این نفرات پیش از شروع فصل و بعضا تا میانه‌های نیم‌فصل اول تیم را ترک کردند. از بین این نفرات درحال‌حاضر احسان حسینی، سعید حسین‌پور و محمد حسینی با اسم و فامیل مشابه در تیم باقی مانده‌اند که از قضا در بازی دوستانه اخیر پرسپولیس برابر سایپا هم فیکس شدند. به علاوه کالدرون در شروع فصل، برای بازی هفته اول برابر پارس‌جنوبی‌جم امیر روستایی را هم در ترکیب اصلی قرار داد، اما از نمایش‌های این بازیکن نیز راضی نبود. روستایی هم هنوز در تیم حضور دارد و می‌تواند برای جلب نظر یحیی گل‌محمدی تلاش کند. با این همه قطعا اولویت یحیی در این مدت، تلاش برای بالا بردن سطح کیفی مهدی عبدی و آریا برزگر خواهد بود. عبدی در دربی رفت امسال گل پیروزی‌بخش پرسپولیس را زد، اما پس از آن نتوانست از فرصت‌هایی که به دست می‌آورد به خوبی استفاده کند. برزگر هم اواسط نیم‌فصل از تیم‌ملی جوانان جذب شد؛ هرچند کورس مسابقات در آن مقطع آنقدر نزدیک و فشرده بود که فرصت محک زدن این بازیکن پیش نیامد. اهمیت کار کردن روی عبدی، برزگر یا حتی روستایی بیشتر از آن جهت است که پرسپولیس همین حالا هم کمبود مهاجم دارد و اگر قرار به جدایی علی علیپور یا مهدی ترابی در پایان فصل باشد، این خلأ بسیار جدی‌تر هم خواهد شد. این اواخر شایعه بازگشت کریم انصاری‌فرد به جمع سرخپوشان بر سر زبان‌ها افتاده بود، اما هم یحیی گل‌محمدی این موضوع را تکذیب کرد و هم باشگاه السیلیه مدعی شد کریم یک سال دیگر با آنها قرارداد دارد. بنابراین به نظر می‌رسد فعلا راهی جز استفاده از نیروهای موجود و تلاش برای ستاره‌سازی از بین آنها وجود ندارد.

   قانون پنج تعویض کمک می‌کند

یحیی اما برای پیش بردن این هدف، یک ابزار کمکی دیگر هم در اختیار دارد؛ اینکه فیفا به خاطر شرایط خاص کرونایی و احتمال مصدومیت بازیکنان، تا پنج تعویض در هر بازی رسمی را مجاز دانسته است. این قانون قرار است در ایران هم اجرا شود. به این ترتیب گل‌محمدی در مسابقات پایانی فصل فرصت دارد هر بار شرایط را امن‌تر دید، بازیکنان جوان را به میدان بفرستد و به آنها فرصت خودنمایی و کسب تجربه بدهد. باید منتظر ماند و دید آیا او ستاره‌ای از دوران حضورش در پرسپولیس برای این تیم به یادگار می‌گذارد یا نه.