برگزاری بازی‌ها به این صورت است که تیم‌ها ظرف ۱۸ روز و در یک تورنمنت فشرده، از مسابقات گروهی و حذفی عبور می‌کنند و تک نماینده فینالیست این رقابت‌ها در هر منطقه ۱۲ مهرماه مشخص می‌شود. فینال هم به صورت تک‌بازی در تاریخ ۱۵ آذر بین دو تیم برتر هر منطقه برگزار خواهد شد. آنطور که وب‌سایت رسمی AFC اعلام کرده، سومین بازی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان روز ۲۴ شهریور با دیدار دو نماینده ایران (استقلال و شهرخودرو) مقابل حریفان اماراتی آغاز خواهد شد. در فاصله ۱۱ روز مرحله گروهی به پایان خواهد رسید و سپس تیم‌ها در همان فضای متمرکز، بازی‌های دور حذفی را آغاز می‌کنند. قرار است  مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی روز ۵ و ۶ مهر برگزار شود. به این ترتیب تیم اول گروه A با تیم دوم گروه B رودررو خواهد شد و به همین شکل ۷ بازی دیگر این مرحله برنامه‌ریزی خواهند شد. بنابراین احتمال دارد تیم‌های ایرانی صعودکننده از دور گروهی خیلی زود رودرروی یکدیگر قرار بگیرند. در مرحله یک‌چهارم نهایی اما تیم‌ها با قرعه‌کشی حریف خود را خواهند شناخت. مسابقات این مرحله از بازی‌ها نهم مهر برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری نیمه‌نهایی در منطقه غرب آسیا هم ۱۲ مهر است، اما با توجه به اینکه مسابقات منطقه شرق دیرتر آغاز می‌شود، نهایتا فینال در روز ۱۵ آذر خواهد بود.

به هر حال نمایندگان ما که اصلا هم وضع خوبی در جداول گروهی ندارند، با ماموریت سختی برای پیشروی در این مسابقات مواجه هستند. اگر فرض کنیم لیگ پرماجرای امسال در میانه‌های مرداد تمام شود، تیم‌ها حدود

۴۰ روز برای استراحت و آماده‌سازی فرصت خواهند داشت و بعد باید برای تحقق رویای «صعود پاییزی» تلاش کنند. صد البته این برنامه فشرده با وجود همه سختی‌هایش، یک فرصت استثنایی هم هست که تیم‌های ما بدون نیاز به سفرهای متوالی، تحمل کارشکنی‌های فرودگاهی، بازی در زمین ناشناخته ثالث و... با همه وجودشان برای صعود دوباره به فینال آسیا تلاش کنند. با همه دشواری‌هایش، این یک موقعیت استثنایی هم هست که امیدواریم نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان از آن نهایت استفاده را ببرند.

   برنامه مسابقات نمایندگان ایران

گروه اول : الوحده امارات-استقلال (دوشنبه-۲۴ شهریور) /  استقلال-الوحده امارات (پنجشنبه-۲۷ شهریور)/  استقلال- الشرطه عراق(یکشنبه-۳۰ شهریور)/  استقلال-الاهلی عربستان(چهارشنبه-۲ مهر)

گروه دوم: شباب الاهلی دبی-شهرخودرو (دوشنبه ۲۴ شهریور)/  شهرخودرو-شباب الاهلی دبی(پنجشنبه ۲۷ شهریور)/  شهرخودرو-الهلال عربستان(یکشنبه ۳۰ شهریور)/  شهرخودرو-پاختاکور ازبکستان(چهارشنبه ۲ مهر)

گروه سوم: پرسپولیس-التعاون(سه شنبه ۲۵ شهریور)/  التعاون-پرسپولیس(جمعه ۲۸ شهریور)/  پرسپولیس-الدحیل(دوشنبه ۳۱ شهریور)/  پرسپولیس-شارجه(پنجشنبه ۳ مهر)

گروه چهارم: سپاهان- النصر عربستان (سه‌شنبه ۲۵ شهریور)/  النصر عربستان-سپاهان(جمعه ۲۸ شهریور)/  سپاهان-العین امارات(دوشنبه-۳۱ شهریور)/  سپاهان-السد قطر(پنجشنبه ۳مهر)