چرا می‌گویند «هیس»؟

علیرضا بیرانوند: در لیگ هفدهم به شکل خیلی ناگهانی پرسپولیس را تهدید به جدایی کرد و گفت راهی تراکتور می‌شود تا خدمت سربازی‌اش را آنجا پشت سر بگذارد. جمله کلیدی بیرو این بود: «باید به فکر آینده خودم باشم.» این مساله اصلا به مذاق هواداران پرسپولیس خوش نیامد. در بازی بعدی، آنها به شکل اعتراضی اقدام به تشویق احمدرضا عابدزاده کردند. علیرضا بیرانوند هم فشارها را تاب نیاورد و «هیس» نشان داد. بعدش هم همه چیز با داستان تکراری عذرخواهی، دلجویی و پرتاب دسته‌گل فیصله پیدا کرد.

فرشاد احمدزاده: این بازیکن بعد از تعویض در بازی خانگی با گسترش‌فولاد در لیگ هفدهم رو به سکوها «هیس» نشان داد. خودش ادعا می‌کرد این کار را خطاب به چند هوادار تیم حریف که به او توهین کرده بودند انجام داده است. بعدتر اما احمدزاده یک نمایش بسیار ضعیف در جریان شکست ۳ بر ۲ پرسپولیس در دربی تهران ارائه داد که با انتقاد شدید هواداران در فضای مجازی همراه شد. به همین دلیل هم او بعد از گلزنی برابر الوصل امارات در لیگ قهرمانان، برای اعتراض به تماشاگران گوش‌هایش را گرفت.

بوژیدار رادوشوویچ: دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس در سال‌های گذشته هم سابقه «هیس» نشان دادن رو به مخاطبی مجهول را دارد. سر زدن این رفتار از رادو که همیشه مورد حمایت هواداران قرار داشته، بسیار دور از انتظار بود. خودش بعدها توضیح داد منظورش به کسانی بوده که حضور او در پرسپولیس را غیرفنی عنوان کرده بودند. در آن برهه شایعه شده بود رادوشوویچ از اقوام برانکو است و به همین دلیل بدون صلاحیت فنی به پرسپولیس آمده.

مهدی طارمی: یکی از جنجالی‌ترین «هیس»های این سالیان را او نشان داد. مهدی طارمی در بازی آسیایی بسیار حساس پرسپولیس برابر الریان قطر پنالتی‌اش را چیپ زد و از دست داد. رفتار غیرمسوولانه او به شدت برای مردم ناگوار بود و به همین دلیل شعارهایی از روی سکو علیه مهاجم بوشهری سر داده شد. طارمی در دقایق پایانی بازی تعویض شد و موقع خروج از زمین، تماشاگران را دعوت به سکوت کرد.

سردار آزمون: در جام‌جهانی انتظارات را برآورده نکرد. او برابر مراکش یک موقعیت خوب گلزنی را هم از دست داد. بعد از جام انتقادها از او بالا گرفت و البته خودش مدعی شد در تاکتیک تیمی وظایف دیگری بر عهده‌اش گذاشته شده بود. سردار حتی در واکنش به انتقادها، اقدام به خداحافظی از تیم ملی کرد، اما پشیمان شد و برگشت. او تا مدتی بعد از گلزنی برای تیم ملی رو به دوربین «هیس» نشان می‌داد.

مهدی رحمتی: در جریان بازی بسیار حساس استقلال و تراکتور در هفته‌های پایانی لیگ پانزدهم، مهدی رحمتی رو به امیر قلعه‌نویی «هیس» نشان داد. رحمتی به‌عنوان سنگربان آبی‌ها با قلعه‌نویی که هدایت تراکتور را بر عهده داشت، دچار مشکل بود. بسیاری عقیده دارند همین رفتارهای رحمتی در آن مسابقه منجر به شکست استقلال شد.

مرتضی تبریزی: مهاجم گران‌قیمت استقلال که آبی‌ها برای جذبش از ذوب‌آهن متحمل دردسرهای زیادی شدند، هرگز توقعات را برآورده نکرد. به همین دلیل هم تبریزی دائما زیر فشار انتقادات بود؛ تا حدی که یک بار بعد از گلزنی منتقدان را دعوت به سکوت کرد.

فرهاد مجیدی: آخرین فرمان سکوت در فوتبال ایران را سرمربی استقلال صادر کرده و گمانه‌زنی‌ها بر سر اینکه منظور او به چه کسی بود، همچنان ادامه دارد.