دور، دور، دورتر

ضربه اول: در شرایطی که منابع ایتالیایی اظهارات ضدونقیضی در مورد بازگشت استراماچونی داشتند، پاستورلا، وکیل و همه‌کاره مربی ایتالیایی در صفحه اینستاگرامش فاش کرد استقلال هیچ قدم محکمی به این منظور برنداشته و نباید با احساسات هواداران این تیم بازی شود. مرور تجارب یکسال گذشته نشان می‌دهد اظهارات پاستورلا معمولا موثق و قابل اعتنا بوده است. او در انتهای پیامش با اشاره به دعوای حقوقی طرفین، افشای اطلاعات بیشتر را به مصلحت ندانسته بود.

ضربه دوم: فردی به نام بهمن نیکخو که از او به‌عنوان مشاور مدیرعامل استقلال یاد می‌شود، روز دوشنبه در مصاحبه‌ای مدعی شد تکلیف آمدن یا نیامدن استراماچونی ظرف 48 ساعت آینده مشخص خواهد شد. این برای اولین بار است که یک نفر از مجموعه مدیریتی استقلال به صراحت از احتمال عدم بازگشت استراماچونی سخن می‌گوید. موضوع زمانی نگران‌کننده‌تر می‌شود که آقای مشاور می‌گوید: «به هر حال قانون منع جذب خارجی‌ها تصویب شده و باشگاه ما نمی‌تواند به‌طور جداگانه، مغایر با قوانین کاری انجام بدهد.» این در حالی است که از تصویب مقررات مزبور مدت‌ها می‌گذرد و باشگاه از اول می‌دانست که برای همکاری دوباره با استراماچونی منع قانونی دارد.

ضربه سوم: نقل قولی کوتاه از استراماچونی در یک رسانه داخلی منتشر شده که او در آن تقریبا کل داستان مذاکره برای بازگشت خودش را زیر سوال برده است. انتشار این نقل قول مخصوصا از آن جهت عجیب بود که استراماچونی حتی در ایتالیا هم سکوت کرده، اما اطلاعات ما نشان می‌دهد او واقعا این تک‌جمله را از طریق یک پیام‌رسان به منابع ایرانی منتقل کرده است. درهر صورت این اولین بار نیست که استراماچونی نفس مذاکرات برای بازگشت خودش را تکذیب می‌کند. در زمان مدیریت قبلی و وقتی ادعا شد نمایندگان استقلال در قطر مشغول مذاکره با استراماچونی هستند هم همین اتفاق رخ داد. آن زمان قرار شد استقلالی‌ها اسناد مذاکره با استرا را منتشر کنند که البته چنین نکردند.

ضربه چهارم: شایعه استعفای احمد سعادتمند در دو روز گذشته به شدت در محافل فوتبالی چرخیده و داغ شده. صد البته فوتبال ایران سرزمین شایعات است و خیلی نباید چنین مسائلی را جدی گرفت، اما سکوت و انفعال نسبی مدیرعامل استقلال در این زمینه شاید قابل بحث باشد. به هر حال اگر استراماچونی به هر دلیلی برنگردد، سعادتمند به درهای خروجی باشگاه نزدیک خواهد شد. برخی می‌گویند اصلا مجید نامجومطلق در تیم حفظ شد تا به‌زودی فرهاد مجیدی هم همزمان با تغییر مدیریت باشگاه به او اضافه شود!