باید ببری، نباید کارت بگیری!

* شرایط استقلال برای صعود پیچیده است. مسابقات الشرطه عراق تمام شد و این تیم منتظر است تکلیفش بعد از بازی چهارشنبه استقلال و الاهلی عربستان روشن شود. استقلال اگر ببازد یا مساوی کند قطعا حذف خواهد شد. اگر با اختلاف دو گل به بالا برنده شود، قطعا صعود خواهد کرد. اگر با اختلاف یک گل ببرد، اما نتیجه چیزی شبیه دو بر یک یا سه بر دو باشد، باز آبی‌پوشان به دور بعد صعود خواهند کرد. معمای اصلی اما مربوط به زمانی است که استقلال با نتیجه یک بر صفر از سد الشرطه بگذرد. در این صورت همه‌چیز این تیم با الشرطه برابر خواهد شد و طبق مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا، کار به محاسبه کارت‌های زرد و قرمز می‌کشد. خوشبختانه الشرطه تیم خشن‌تری نسبت به استقلال بوده و بیشتر کارت گرفته است؛ به این ترتیب استقلال اگر یک بر صفر برابر الاهلی برنده شود، در شرایطی صعود خواهد کرد که بیشتر از دو کارت زرد نگیرد یا کارت قرمز دریافت نکند. آرش رضاوند به‌دلیل محرومیت بازی چهارشنبه برابر الاهلی را از دست داده است.

* دلگرم‌کننده‌ترین نکته برای استقلال پیش از بازی پایانی این است که قبلا صعود الاهلی به‌عنوان تیم اول گروه قطعی شده و آنها مطلقا انگیزه‌ای برای امتیازگیری از استقلال ندارند. حتی بسیار محتمل است که تیم عربستانی در بازی آخر با ترکیبی از نفرات ذخیره به میدان برود و فرصتی برای استراحت در اختیار اصلی‌ها بگذارد. این یک موقعیت عالی برای موفقیت در اختیار استقلال خواهد گذاشت. استقلال هنوز در لیگ قهرمانان پیروز نشده است. آنها در هر دو بازی رفت و برگشت برابر الشرطه به تساوی یک بر یک رسیدند و تنها ۲۰ هزار دلار از همین ناحیه درآمد داشته‌اند.

* نماینده حذف‌شده ایران یعنی شهرخودرو هم روز یکشنبه در حالی به مصاف الهلال رفت که تیم عربستانی با فوجی از بازیکنان غایب در اثر شیوع کرونا مواجه بود. الهلال با تیم ذخیره‌هایش به میدان آمد و تنها یک بازیکن تعویضی در اختیار داشت، اما شهرخودرو موفق به شکست این تیم نشد و طرفین به تساوی بدون‌گل رضایت دادند. این مساوی پاداش ۱۰‌هزار دلاری را برای تیم مشهدی به‌‌همراه آورد.