چهار چالش آبی

* ارسلان و نیمکت: یکی از آشکارترین تنش‌های استقلال طی ماه‌های گذشته، بین وریا غفوری و ارسلان مطهری درگرفت. بعد از بازگشت استقلال از قطر، ارسلان در اینستاگرام بابت نیمکت‌نشینی‌اش به مجید نامجومطلق اعتراض کرد. وریا غفوری هم خیلی غیرمنتظره به او یورش برد و گفت: «بازیکنی که ۶ ماه است به تیم آمده، حق تعیین تکلیف برای کادرفنی را ندارد.» با این وجود هر دو بازیکن زننده گل‌های بازی نخست استقلال در این فصل برابر مس رفسنجان بودند و با شادی مشترک در صحنه گل اول نشان دادند کدورت‌ها را کنار گذاشته‌اند. به هر حال اما استقلال سه مهاجم بسیار باکیفیت دارد که انتظار می‌رود مثل فصل گذشته یکی از آنها نیمکت‌نشین شود. بین ارسلان مطهری، شیخ دیاباته و مهدی قائدی، طبیعتا ارسلان به نیمکت نزدیک‌تر است. بنابراین لازم است او خویشتنداری بیشتری داشته باشد و از سوی کادر فنی به خوبی مدیریت شود.  

* کادرفنی شلوغ: از اول هم مشخص بود تیم مفصل دستیاران محمود فکری همان‌قدر که می‌تواند کمک‌کننده باشد، حاشیه هم به همراه خواهد داشت. این حواشی طی چند روز گذشته با قهر و جدایی سیروس دین‌محمدی و غیبت چندروزه صمد مرفاوی در تمرینات آغاز شد. دین‌محمدی در اعتراض به نابرابری رقم قرارداد دستیارها استعفا داد و گفت: «احترامم حفظ نشد. پنج روز است سر تمرین نرفتم اما کسی زنگ نزد سراغم را بگیرد.» اعتراضی که امروز به ناعادلانه بودن دستمزدها می‌شود، می‌تواند فردا در مورد نامساوی بودن نقش دستیاران تکرار شود. محمود فکری یا باید اطرافش را خلوت کند یا گوشی را دست همه دستیارها بدهد تا آنها عامل ایجاد حاشیه اضافی نباشند. در جریان بازی با مس هم تصاویر زیادی منتشر شد که نشان می‌داد غیر از خود محمود فکری؛ برهانی، عمران‌زاده و مرفاوی هم به‌طور جداگانه در حال راهنمایی بازیکنان هستند. بیم آن می‌رود که این چندصدایی روی نیمکت، تمرکز بازیکنان را کاهش دهد.

* دو دروازه‌بان مدعی: تقریبا هیچ وقت حضور همزمان دو دروازه‌بان مدعی در استقلال با صلح و سازش همراه نبوده است. مصداق‌هایش را خودتان بهتر می‌دانید؛ از طباطبایی-برومند تا رحمتی-طالب‌لو و همین آقای حسینی با رحمتی. الان هم شرایط طوری شده که هم رشید مظاهری آمده و هم حسینی ماندنی شده. بنابراین اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و مثلا حسینی جدا نشود، دوباره این دوگانه شکل می‌گیرد. فعلا در هفته اول مجوز حضور خریدهای جدید استقلال صادر نشد. در نتیجه حسین حسینی بازی کرد و یک کلین‌شیت ساده به نامش ثبت شد. رقابت چیز خوبی است، اما مشروط بر اینکه منبع حاشیه نشود.

کادر پزشکی: مسلما تغییر پزشک در هیچ تیم دیگری نمی‌توانست این‌قدر سروصدا به پا کند، اما به هر حال استقلال خاصیت ویترینی خاص خودش را دارد و وقتی پای دکتر نوروزی سرشناس وسط باشد، این جنجال دوچندان هم می‌شود. مدیران استقلال یک ماه فرصت داشتند این رابطه را مدیریت کنند اما نتوانستند و در نهایت پزشک تیم عوض شد. دکتر نوروزی با یک پیام احساسی رفت و دکتر سیاهپوش با یک پیام احساسی اعلام ورود کرد. از حالا منتظر باشید که اگر دو تا مصدوم به‌موقع به شرایط ایده‌آل نرسند، صدای همه در بیاید و سراغ دکتر نوروزی و ستوده را بگیرند. در این یک مورد خاص، واقعا کار می‌توانست به اینجا کشیده نشود. در اولین ترکش از این داستان، بعد از تکرار مصدومیت کهنه سیاوش یزدانی از ناحیه همسترینگ و مصاحبه دکتر سیاهپوش در این مورد، مدیریت باشگاه، کادر پزشکی را ممنوع‌المصاحبه کرد!