پرسپولیس قرن پانزدهم

*مهدی عبدی؛ در یکی از اولین گام‌ها، مدیران باشگاه قرارداد مهدی عبدی جوان را برای دو سال دیگر تمدید کردند و به این ترتیب مهاجم قائم‌شهری سرخپوشان دست‌کم تا تابستان ۱۴۰۲ نسبت به حضور در این تیم متعهد شده است. شاید عبدی لااقل فعلا در سطح ستاره‌ای مثل مهدی طارمی یا حتی علی علیپور به‌نظر نرسد، اما دستاوردهای او در این مدت قابل توجه بوده و طبیعتا تمدید قرارداد با این بازیکن، کار عاقلانه‌ای است.

* کمال کامیابی‌نیا؛ قرارداد کمال کامیابی‌نیا که در پایان فصل خاتمه می‌یافت هم یک سال دیگر تمدید شد تا او نیز تا تابستان ۱۴۰۱ در جمع سرخپوشان باقی بماند. قرارداد قبلی کمال پیش از لیگ هجدهم به مدت سه سال بسته شد که در پایان لیگ بیستم به آخر می‌رسید. این در حالی است که کمال در پایان فصل جاری ۳۲ ساله می‌شود و همین حالا هم انتقاداتی در مورد سطح کیفی او وجود دارد. پرسپولیس در این پست احمد نوراللهی و میلاد سرلک را در اختیار دارد. همچنین سعید حسین‌پور جوان هم هست که فصل گذشته گاهی به بازی گرفته شد و بد هم نبود. در این شرایط شاید تمدید زودهنگام با کامیابی‌نیا جای بحث داشته باشد. فراموش نکنیم او بازیکنی است که تا پیش از همین قرارداد آخر، وقتی زیر ۳۰ سال بود هر فصل با کلی مذاکره و چک و چانه در نهایت راضی به تمدید یکساله قراردادش می‌شد، اما حالا باشگاه تعهد سخاوتمندانه‌ای در مورد ۳۳سالگی او می‌دهد.

* سیامک نعمتی: دیگر تمدیدی این روزهای باشگاه پرسپولیس سیامک نعمتی است؛ بازیکن ۲۶ ساله‌ای که معمولا در یک سطح متوسط به بالا، کم‌نوسان و موثر برای تیم کار می‌کند. او تا پایان فصل آینده قرارداد داشت و حالا یک سال دیگر به طول این مدت افزوده شده است. به این ترتیب نعمتی تا پایان لیگ بیست‌ودوم یعنی تابستان ۱۴۰۲ سرخپوش باقی می‌ماند. با توجه به چند پسته بودن سیامک، تمدید قرارداد او اقدام بدی نیست، اما بستگی به رقم دستمزد این بازیکن هم دارد.

* یحیی گل‌محمدی: مهم‌ترین اقدام مدیران پرسپولیس تمدید قرارداد یحیی گل‌محمدی بود. مهدی رسول‌پناه، سرپرست پیشین باشگاه در یکی از فایل‌های تصویری لو رفته از او گفته بود: «شک نکنید اگر یحیی پرسپولیس را قهرمان آسیا کند، صبح روز بعدش از این تیم جدا می‌شود!» لابد ترس از همین پیشگویی قاطعانه بود که باعث شد مدیران باشگاه در فاصله سه هفته پیش از فینال لیگ قهرمانان آسیا قرارداد سرمربی‌شان را تمدید کنند. گل‌محمدی تا پایان لیگ بیستم با پرسپولیس قرارداد داشت که دو سال دیگر به آن افزوده شد و به این ترتیب یحیی که اصلا هم مربی ارزانی نیست، تا تابستان ۱۴۰۲ به سرخپوشان متعهد می‌ماند؛ هرچند تجربه تاریخی نشان می‌دهد میزان ماندگاری مربیان را نتایج مشخص می‌کند، نه قراردادها.