سه جا مانده، یک دنیا حسرت

 پرسپولیسی‌ها در حالی راهی قطر شدند که سه بازیکن مهم این تیم، هر سه در فاز تهاجمی از حضور در این دیدار محروم هستند و همین مساله کار کادرفنی سرخپوشان را بسیار دشوار می‌کند.  

  مورد عجیب وحید امیری

وحید امیری یک مورد عجیب و غریب برای پرسپولیسی‌ها به شمار می‌رود. او در این سال‌ها یکی از مهم‌ترین نفرات سرخپوشان بوده، اما هر دو حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده است. دو سال پیش که پرسپولیس به فینال رسید، این پیشروی با حضور امیری در تیم ترابزون‌اسپور ترکیه همزمان شد. امیری که دیر به سطح اول فوتبال ایران معرفی شد، کوشید تا با این انتقال دست به درآمدزایی بزند، اما از نظر فنی حضور در ترکیه برای او بسیار ناموفق بود. خیلی‌ها عقیده دارند اگر پرسپولیس خسته‌جان دو سال پیش در فینال امیری را در اختیار داشت، می‌توانست بر کاشیما غلبه کند. وحید اما به پرسپولیس برگشت و بار دیگر به مهره کلیدی این تیم تبدیل شد. او در مسابقات امسال لیگ قهرمانان هم خیلی برای پرسپولیس زحمت کشید و عملکرد موثری داشت، اما نهایتا به دلیل دو اخطاره شدن حضور در بازی نهایی را از دست داد. غیبت امیری بدون تردید زهر خط حمله پرسپولیس را کم می‌کند. او در این تیم به عنوان فوروارد سایه و مکمل ایفای نقش می‌کرد و غیر از این مدام می‌دوید و تیم مقابل را پرس می‌کرد. حالا اما پرسپولیس در غیاب او کار سختی خواهد داشت.

  احسانی که دریغ شد

احسان پهلوان از آن جمله استعدادهای فوتبال ایران است که در زمان ظهور خیلی سروصدا می‌کنند، اما پس از مدتی محو می‌شوند. پهلوان البته ناپدید نشد، اما تا قبل از حضور در پرسپولیس به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت ندرخشید. انتقال او به جمع سرخپوشان اما معجزه کرد و این بازیکن بعد از یکی، دو نمایش ضعیف در مرحله گروهی، تبدیل به ستاره پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شد. او در پست وینگر چپ فوق‌العاده درخشان ظاهر شد و توجه همه منتقدان را جلب کرد. با این حال پهلوان در وقت‌های اضافی بازی نیمه‌نهایی با النصر از زمین اخراج شد تا دیدار فینال را از دست بدهد. فرجام‌خواهی پرسپولیس برای این بازیکن به جایی نرسید و او شنبه آینده جایی در ترکیب پرسپولیس ندارد. غیبت همزمان پهلوان و امیری باعث شده امید عالیشاه بخت حضور در ترکیب اصلی فینال آسیا را پیدا کند.

  عیسی؛ بزرگ‌ترین غایب

عیسی آل‌کثیر خیلی دیر در فوتبال ایران به حقش رسید. تازه در ۳۰ سالگی بود که همه متوجه شدند چه استعداد عجیب و غریبی در لیگ برتر داشته‌ایم؛ کسی که هشت سال پیش بازیکن پیکان بود اما در طبقه دوم ورزشگاه آزادی، پرسپولیس را تشویق می‌کرد. او سورپرایز واقعی قرمزها در لیگ قهرمانان بود و علاوه بر چهار گل و دو تیر دروازه‌ای که زد، در آزار دادن خط دفاعی حریفان هم چیزی کم نگذاشت. با این حال عیسی غایب بزرگ پرسپولیس در فینال قطر خواهد بود. شکل و شرایط و همه جزئیات محرومیت او را می‌دانید. باشگاه پرسپولیس تا آخرین دقایق تلاش کرد تا لااقل دستور موقت توقف حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا را از دادگاه عالی ورزش بگیرد، اما این تلاش‌ها به جایی نرسید تا خط حمله سرخ‌ها با مشکل اساسی مواجه شود.