جدال با کره‌ای چغر

   عملکرد

اولسان هیوندای در گروه ششم مسابقات لیگ قهرمانان در کنار اف‌سی توکیو ژاپن، شانگهای شینهوای چین و پرث گلوری استرالیا قرار گرفته بود. نماینده کره نهایتا توانست با اقتدار تمام و کسب ۱۶ امتیاز (۵ برد و یک مساوی) به مرحله بعدی صعود کند. اولسان در دور گروهی ۱۴ گل زد و ۵ گل دریافت کرد. آنها در یک‌هشتم نهایی به آسانی و با نتیجه ۳برصفر ملبورن ویکتوری استرالیا را شکست دادند و در یک‌چهارم نهایی هم با دو گل از سد بیجینگ گوان چین گذشتند. این تیم تا آن مرحله بدون شکست بود، اما اولسان در ۹۰ دقیقه معمول کار حریفش را تمام کرد. نهایتا در مرحله نیمه‌نهایی هم آبی‌پوشان کره‌ای در یک بازی دشوار و نفسگیر در وقت‌های اضافی و به لطف بازبینی ویدئویی تصاویر ۲بریک از سد ویسل کوبه ژاپن گذشتند. بنابراین روشن است که اولسان توانایی فنی زیادی دارد و کاملا مسلط و آگاهانه گام برمی‌دارد.

   ستاره‌ها

این تیم از از نظر قوای انسانی هم در شرایط خوبی به سر می‌برد. خط حمله اولسان هیوندای روی کاکل دو مهاجم سرشناس برزیلی و نروژی می‌چرخد. جونیور نگرئو برزیلی فصل گذشته آقای گل لیگ کره‌جنوبی شد. او شوتزن خوبی هم هست و پنالتی‌زن اول اولسان هیوندای به‌شمار می‌رود. در کنار این بازیکن جانسن نروژی به میدان می‌رود که فوروارد بلندقامت و بسیار خطرناکی است. هر کدام از این دو بازیکن تا به حال پنج گل برای اولسان به ثمر رسانده‌اند و قطعا در محوطه جریمه پرسپولیس اسباب دردسر مدافعان خواهند شد. دیگر ستاره سرشناس این تیم هم کیم این سئونگ است که زیاد صاحب موقعیت گل می‌شود، اما معمولا آنها را از دست می‌دهد. این مثلث قطعا بیشترین سهم را در فینالیست شدن تیم کره‌ای داشته، هرچند نباید فراموش کنیم ساختار دفاعی اولسان هم خوب است و آنها با شش گل خورده در کنار پرسپولیس مستحکم‌ترین دژ دفاعی لیگ قهرمانان را دارند.

   ارزش مالی

از نظر ترانسفرمارکت اما اولسان هیوندای دو برابر بیشتر از پرسپولیس می‌ارزد. مجموع بازیکنان این تیم بیش از ۱۸ میلیون یورو قیمت‌گذاری شده، درحالی‌که آخرین ارزش‌گذاری روی بازیکنان پرسپولیس عدد ۹ میلیون یورو را نشان می‌دهد. دو مهاجم برزیلی و نروژی اولسان هر کدام یک میلیون یورو ارزش دارند، درحالی‌که گران‌ترین بازیکن آنها وینگر کره‌ای‌شان یعنی سئونگ است که قیمتش از سوی ترانسفرمارکت یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو تخمین زده می‌شود. در نهایت اینکه اولسان بدون محروم و با تمام قوا به فینال رسید و بعد از پایان بازی نیمه‌نهایی هم بازیکنان این تیم طبق لقب باشگاه یعنی «ببرها»، ژست پنجه زدن گرفتند. با این حال ما هم به تیم پر از غایب، اما مصمم و با انگیزه پرسپولیس ایمان داریم و مطمئنیم آنها حساب و کتاب این اعداد و ارقام را به هم خواهند زد.