وداع، اندوه، افسوس

* مهدی شیری: دفاع راست پرسپولیس در دو سال اخیر به بازیکنی سپرده شده که عمدتا آماج انتقادات زیادی بوده است. مهدی شیری مخصوصا در حرکات هجومی کم‌رمق است، با این حال حامیان این بازیکن به تلاش فراوان او و فعالیت‌های دفاعی‌اش استناد می‌کنند. از زمان برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به‌طور متمرکز در قطر، شیری هرگز برای پرسپولیس به میدان نرفت. او در چهار بازی گروهی و سه بازی حذفی بیرون از ترکیب بود و تنها در دقایق پایانی دیدار با النصر عربستان چند دقیقه مورد استفاده قرار گرفت. با این حال یحیی گل‌محمدی ترجیح داد در فینال آسیا از ابتدا به او بازی بدهد و نتیجه این تصمیم، هند پنالتی باورنکردنی شیری در اوایل نیمه دوم بود؛ یک خطای فاحش و شگفت‌انگیز که پنالتی بادآورده را نصیب اولسان کرد و موجب شکست پرسپولیس شد. شیری بعد از این بازی به شدت تحت فشار انتقادات قرار گرفته و روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد. باید دید آینده فنی او در پرسپولیس به چه سمتی خواهد رفت.

* حامد لک: دروازه‌بان جدید پرسپولیس به واقع تقدیر غریبی دارد. لک که از زمان حضورش در جمع سرخپوشان سکوت کرده و یک کلمه هم حرف نزده، در میدان یکی از وزنه‌های اساسی تیم بوده است. کلین‌شیت‌ها و واکنش‌های متعدد لک، از جمله عوامل رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان بود. او چه در مسابقات آسیایی و چه در دیدارهای آغازین لیگ بیستم هیچ گلی در جریان بازی دریافت نکرده و تنها چهار بار از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش باز شده است. دو بار از این تعداد در فینال بود. لک اولی را از جونیور گرفت، اما روی ریباند گل خورد. دومی هم بر خلاف جهت حرکت او به تور نشست تا دست حامد و دوستانش از لمس جام کوتاه بماند. لک می‌توانست پاداش درخشش غیرمنتظره‌اش را با لمس جام بگیرد، اما پنالتی‌ها مانع از این اتفاق شدند.

* بشار رسن: و نهایتا دوران حضور یکی از بهترین و بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان خارجی پرسپولیس در این تیم به پایان رسید. همانطور که از قبل هم شایعه شده بود، فینال لیگ قهرمانان آسیا آخرین حضور بشار رسن در لباس پرسپولیس بود. او که بعد از راهیابی تیم به بازی نهایی قصد جدایی از جمع سرخپوشان را داشت، با کشمکش‌های فراوان مجاب شد تا فینال در کنار تیم باقی بماند، اما بعد از بازی با اولسان هیوندای، رسن اعلام کرد با پرسپولیسی‌ها به ایران برنمی‌گردد. گویا او امکان قانونی برای جدایی از تیم دارد و با این شرایط، کار سرخپوشان بدون هافبک بازیساز در ادامه فصل دشوار خواهد بود. رسن تنظیم‌کننده ریتم بازی پرسپولیس در میانه میدان بود و دست‌کم بین بازیکنان فعلی پرسپولیس، جانشین کاملی برای او به چشم نمی‌خورد.