ضعیف‌ترین چهره قهرمان

شاید به جرات بتوان گفت نمایش نیمه دوم پرسپولیس برابر ذوب‌آهن، از جمله ضعیف‌ترین بازی‌های این تیم طی سالیان اخیر بود. در ۴۵ دقیقه دوم بازی پنج‌شنبه، توپ پرسپولیسی‌ها به مقصد نمی‌رسید و این میهمان اصفهانی بود که در آزادی میدان‌داری می‌کرد. ذوب‌آهن آن‌قدر حمله کرد که نهایتا در دقیقه ۹۰ به گل رسید. شگفت‌انگیز اینکه آنها در وقت‌های تلف‌شده این نیمه حتی دو بار نزدیک بود گل برتری را بزنند، اما به آسانی موقعیت‌ها را از دست دادند. پرسپولیس پنج‌شنبه شبیه قهرمان چهار دوره قبلی لیگ ایران نبود و این مساله هواداران را نگران کرده است.

  دو پیروزی در ۶ بازی

سرخپوشان اگرچه به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدند، اما شروع‌شان در لیگ بیستم خوب نبوده است. آنها از ۶ بازی اول‌شان فقط دو مسابقه را برده‌اند؛ یکی برابر نفت آبادان و دیگری مقابل شهر خودرو. بعد از تساوی برابر سایپا، نفت مسجدسلیمان و نساجی، پرسپولیس چهارمین مساوی‌اش را برابر ذوب‌آهن ثبت کرد که طبیعتا نمی‌تواند رضایتبخش باشد. نکته مهم اینجاست که قرمزها هنوز برابر هیچ‌کدام از مدعیان لیگ بازی نکرده‌اند و مسابقات دشوار آنها از این هفته با دیدار برابر سپاهان و استقلال آغاز خواهد شد. به علاوه پرسپولیس یک ماه است طعم پیروزی را نچشیده؛ آخرین پیروزی این تیم به بازی دهم آذر برابر شهر خودرو بر می‌گردد. به این ترتیب بیم آن می‌رود که پرسپولیس کم‌کم به نبردن عادت کرده باشد. به هر حال رقابت در لیگ برتر ساده نیست و اگر پرسپولیس قصد دارد پنجمین قهرمانی پیاپی‌اش را به‌دست بیاورد، باید خیلی بهتر از اینها باشد.

  مشکلات فنی

پرسپولیس در بازی با ذوب‌آهن مشکلات فنی هم داشت. این دومین مسابقه رسمی سرخ‌ها بعد از جدایی بشار رسن بود و در آن جای خالی هافبک عراقی به وضوح به چشم آمد. فوتبال ایران فقر بازیساز دارد. زمانی محسن مسلمان و سروش رفیعی در پرسپولیس توپ می‌زدند، اما با افت و جدایی آنها همه بار تیم روی دوش بشار افتاد و حالا او هم نیست. ظاهرا کادرفنی پرسپولیس هم برنامه‌ای برای بعد از جدایی بشار رسن نداشت و این روزها بیشتر به گله‌گذاری از جدایی این بازیکن مشغول است. در فاز هجومی هم مشکلات پابرجاست. دو مهاجم اصلی پرسپولیس در این فصل مهدی عبدی و وحید امیری بوده‌اند که هیچ‌کدام از آنها گل نزده‌اند. یحیی گل‌محمدی همچنان به شکلی مجهول از بازی دادن به جوانان ابا دارد و البته به جای آنها همچنان از خرید ناموفقی به اسم آرمان رمضانی استفاده می‌کند.

  پیچ تند سرخ‌ها

پرسپولیس سه‌شنبه این هفته با سپاهان بازی دارد و دوشنبه هفته آینده دربی تهران را برابر استقلال برگزار می‌کند. سرخ‌ها هنوز شانس زیادی برای قهرمانی دارند، مشروط بر اینکه از پیچ تند این دو بازی به سلامت عبور کنند. آنها در دیدار با سپاهان سعید آقایی را هم در اختیار ندارند. این بازیکن در دقایق پایانی دیدار با ذوب‌آهن از زمین اخراج شد و حالا روشن نیست محمد انصاری تازه بهبود یافته به جایش بازی می‌کند یا بازیکن دیگری به میدان خواهد رفت.