قلعه بدون گلر

این نخستین نمایش ضعیف حقیقی در فصل جاری نبود و به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی با وجود تیم خوبی که در سیرجان ساخته، این بار یکی از ارکان مهم موفقیتش را در اختیار ندارد. مرور فصول گذشته نشان می‌دهد امیر معمولا با دروازه‌بان‌های خوب و استاندارد کار کرده و همان‌ها نقش مهمی در تبدیل شدن او به پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر داشته‌اند، اما فعلا علیرضا حقیقی در جهت عکس این سناریو در حرکت است.

   چهار قهرمانی با رحمتی

قلعه‌نویی بیشتر از هر دروازه‌بان دیگری با مهدی رحمتی کار کرده است. رحمتی یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران است و طبیعتا خیلی به امیر کمک کرد. آنها در لیگ پنجم با هم استقلال را قهرمان کردند، در ادامه همکاری دو طرف در مس کرمان ادامه یافت که تجربه موفقیت‌آمیز دیگری بود. بعدتر رحمتی در هر دو قهرمانی پیاپی قلعه‌نویی در سپاهان در فصول نهم و دهم نقش دروازه‌بان اصلی او را ایفا کرد و سرانجام آخرین قهرمانی امیر در لیگ برتر، یعنی فتح جام دوازدهم با استقلال هم با مشارکت رحمتی رقم خورد. او همیشه عصای دست قلعه‌نویی بود و با رکوردهای مهمی که در بسته نگه داشتن دروازه‌اش به ثبت می‌رساند، ستاره‌های روی دوش ژنرال را افزایش می‌داد.

   یک قهرمانی با طالب‌لو

تنها قهرمانی دوران مربیگری امیر قلعه‌نویی بدون مهدی رحمتی، در لیگ هشتم به دست آمد؛ سالی که آبی‌ها هفته آخر در مشهد موفق به شکست پیام شدند و به لطف باخت عجیب ذوب‌آهن برابر فولاد در اهواز به مقام قهرمانی دست یافتند. منتها آن فصل هم گلر خوبی در اختیار امیر بود و او از وحید طالب‌لو درون دروازه استفاده می‌کرد. استقلال در ۳۴ مسابقه آن فصل ۳۴ گل خورد و به‌طور مشترک در کنار سپاهان صاحب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ شد.

   یک نایب‌قهرمانی با فروزان

شاید محسن فروزان گلری در سطح مهدی رحمتی یا حتی وحید طالب‌لو نبوده باشد، اما او در لیگ یازدهم با اعتماد امیر قلعه‌نویی به دروازه‌بان اول تراکتور تبدیل شد و انصافا عملکرد خوبی هم ارائه داد. تراکتور آن فصل با یک امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان قهرمان روی پله دوم قرار گرفت و نهایتا آمار خوب ۳۲ گل خورده در ۳۴ بازی را به ثبت رساند. این آمار باعث شد تراکتور صاحب دومین خط دفاعی برتر لیگ شود.

   یک مقام سومی با اخباری

قلعه‌نویی در لیگ شانزدهم توانست تراکتور را به مقام سوم برساند. این دومین مقطع حضور امیر در تراکتور بود و او این بار با محمدرضا اخباری درون دروازه کار کرد؛ گلری که پدیده آن دوران بود و با درخشش‌های خیره‌کننده‌اش لقب «قارتال» را از هواداران گرفت. تراکتور در لیگ شانزدهم ۲۴ گل دریافت کرد و بعد از پرسپولیس صاحب بهترین خط دفاع لیگ برتر شد.

   دو نایب‌قهرمانی با مظاهری و نیازمند

همین رشید مظاهری که در مقابل گل‌گهر بازی را برای استقلال درآورد و مورد تحسین قلعه‌نویی هم قرار گرفت، در لیگ هفدهم سنگربان اصلی امیر در ذوب‌آهن بود. او در آن فصل بارها در نشست‌های خبری بعد از بازی به تمجید از عملکرد رشید پرداخت. این همکاری یک نایب‌قهرمانی دیگر برای امیر به همراه آورد. در دو فصل گذشته هم دروازه‌بان اصلی امیر قلعه‌نویی در سپاهان، پیام نیازمند بود؛ یکی از بهترین‌های حال حاضر ایران که نتیجه درخشش او درون دروازه سپاهان، آخرین نایب‌قهرمانی قلعه‌نویی در لیگ هجدهم بود. این همکاری در لیگ نوزدهم هم ادامه یافت، اما حواشی پرشمار پیرامون امیر و سپاهان باعث شد آنها به رتبه‌ای بهتر از پنجمی دست پیدا نکنند.

   با حقیقی تا کجا؟

فعلا اما به‌نظر می‌رسد قلعه‌نویی نعمت همیشگی‌اش را در گل‌گهر از دست داده است. حقیقی تا اینحا توقعات را برآورده نکرده و در ۹ بازی ۱۰ گل دریافت کرده است. بدتر اینکه روی خیلی از این گل‌ها خود او مقصر بوده؛ بنابراین باید صبر کرد و دید این همکاری در نهایت چه سرانجامی برای قلعه‌نویی خواهد داشت. تا همین الان، حتما دل امیر برای گلرهای قبلی‌اش مثل رحمتی، طالب‌لو و همین مظاهری تنگ شده است!