در همین راستا دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ این مرکز در گزارشی با عنوان «بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور؛ بودجه حوزه تربیت‌بدنی، ورزش و جوانان» آورده است: اعتبار فصل ورزش و تفریحات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۹۰ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان (۱۶۱۵ میلیارد و ۳۶۶ میلیون تومان اعتبارات هزینه‌ای و ۷۷۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان اعتبارات سرمایه‌ای) است که تقریبا ۱۸ درصد از اعتبارات امور فرهنگ، تربیت‌‌بدنی ‌و گردشگری را شامل می‌شود. رقم اعتبار فصل ورزش و تفریحات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به مصوب ۱۳۹۹ که حدود ۱۸۲۶ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان بود، رشد ۹/ ۳۰ درصدی داشته است.

در بخش‌های دیگر گزارش به‌طور جزئی‌تر به آمار و ارقام اشاره شده؛ مثلا اینجا که اعتبارات مالی وزارت ورزش بررسی شده است: اعتبارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۳۹۹ مبلغ ۱۱۴۲ میلیارد و ۹۰۸ میلیون تومان بود که این اعتبارات در لایحه ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴۸۱ میلیارد و ۱۵۷ میلیون تومان است و افزایشی حدود ۶/ ۲۹‌درصدی دارد. همچنین اعتبارات کمیته ملی المپیک مصوب ۱۳۹۹، مبلغ ۱۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که در لایحه ۱۴۰۰ مبلغ ۱۶۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است و افزایشی حدود ۲/ ۳۶درصدی دارد.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح می‌کند که افزایش میزان اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و کمیته‌های المپیک و پارالمپیک، بیشتر به‌دلیل در پیش ‌رو بودن المپیک توکیو است. ازسوی دیگر، اعتبارات شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مصوب ۱۳۹۹، مبلغ ۲۶۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود و در سال ۱۴۰۰ رشدی حدود ۳۳ درصد دارد و میزان اعتبارات به مبلغ ۳۵۰ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان افزایش یافت.