خبرسازان زمستان

* پیمان بابایی: خبر مهم دیروز مربوط به انتقال پیمان بابایی به تراکتور بود؛ مهاجم ۲۶ ساله اهل تبریز که با وجود شرایط نا بسامان ماشین‌سازی در نیم‌فصل اول، عملکرد خوبی در این تیم داشت و ۶ گل از ۱۰ گل ماشین را زد. شنیده می‌شد نام این بازیکن در فهرست خرید هر دو تیم پرسپولیس و استقلال قرار دارد، اما با توجه به روابط خوب دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی سرانجام مطابق انتظار این مهاجم به جمع سرخپوشان تبریزی منتقل شد. نکته اینجاست که ماشین‌سازی با پیمان هم شانس کمی برای بقا داشت، چه برسد به حالا که آنها در نیم‌فصل دوم بابایی را هم در اختیار ندارند.

* امین قاسمی‌نژاد: جالب است که در فوتبال ایران بر سر جذب یک بازیکن ۳۴ ساله هم رقابت وجود دارد، اما امین قاسمی‌نژاد نشان داده لیاقت این توجه را دارد. مهاجم بابلی شهرخودرو تقریبا نیمی از گل‌های این تیم را به ثمر رسانده است؛ ۸ گل از ۱۵ گل. گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی به‌دنبال آن است که با جذب این بازیکن تا حدی خط حمله تیمش را ترمیم کند، اما در عین حال مدیران شهرخودرو روی رضایت‌نامه این بازیکن قیمت ۶ میلیارد تومانی گذاشته‌اند.

* میلاد جهانی: یک بازیکن خیلی خوب دیگر، در یک تیم پایین جدولی. میلاد جهانی ۳۱ ساله فصل گذشته نمایش‌های درخشانی در صنعت نفت آبادان داشت و با ۸ پاس گل در کنار مهدی قائدی عنوان بهترین پاسور لیگ نوزدهم را به‌دست آورد. در ابتدای فصل جاری جهانی به ذوب‌آهن پیوست و نمایش‌های خوبش را تکرار کرد. او امسال هم با ارسال سه پاس گل و به ثمر رساندن سه گل از بهترین‌های تیمش بوده است. از استقلال به‌عنوان مشتری جدی جهانی یاد می‌شود.

* حامد پاکدل: یکی از خوب‌های امسال لیگ برتر حامد پاکدل است که شش بار برای آلومینیوم اراک موفق به گلزنی شده. اسم این مهاجم ۲۹ ساله اهل دورود طی هفته‌های گذشته زیاد در اطراف پرسپولیس و استقلال شنیده شده، اما خودش می‌گوید باشگاه باید در موردش تصمیم بگیرد.

* شهریار مغانلو: مهاجم ۲۶ ساله فصل گذشته پیکان که با ۱۳ گل بعد از شیخ دیاباته دومین گلزن برتر لیگ نوزدهم شد، در فصل جاری به سانتاکلارا پرتغال پیوست. او به ندرت به بازی گرفته شده و تنها یک گل برای این تیم زده است. پرسپولیس این روزها سخت به‌دنبال جذب مغانلو بوده است.

* دیگران: کلی اسم دیگر را هم می‌شود به فهرست گزینه‌ها اضافه کنید. شایعه ابدی فوتبال ایران است که رضا قوچان‌نژاد به لیگ برتر خواهد آمد. گوچی ۳۳ ساله هم‌اکنون در زووله هلند توپ می‌زند، بیشتر مواقع نیمکت‌نشین است، اما گاهی پیش آمده که به سبک خودش جادو کند و سه گل و چهار گل بزند. مهدی کیانی که نیم‌فصل در سپاهان سکونشین بود، گویا مورد توجه گل‌گهر و حتی استقلال تهران قرار گرفته است. پرسپولیس هم بدش نمی‌آید کم و کسری دفاعی‌اش را مثل همیشه از شهرخودرو جور کند و از بین علی نعمتی یا فرشاد فرجی یک نفر را به تهران بکشاند.