چالش قهرمانان سریالی

پرسپولیس البته قهرمانی نیم‌فصل اول را جشن گرفت و همین حالا هم با ۳۴ امتیاز از ۱۷ بازی در صدر جدول قرار دارد. با این حال روند مسابقات طوری است که به نظر می‌رسد دست‌کم سپاهان و استقلال عزم‌شان را برای پایان دادن به دوران پادشاهی پرسپولیس جزم کرده‌اند. استقلال فصل را با محمود فکری شروع کرد، اما این مربی هفته گذشته جای خودش را به فرهاد مجیدی داد. مجیدی هم در نخستین تجربه‌اش با شکست دادن فولاد، فاصله شش امتیازی با پرسپولیس را به چهار کاهش داد. استقلال مجیدی شاید در گام اول از نظر فنی چیزی بیشتر از تیم فکری برای ارائه نداشت، اما غروب شنبه به وضوح معلوم بود که انگیزه‌های فردی بازیکنان به طور کامل احیا شده است. این بار کسی در میکس‌زون حرف از کمبود غذا و مشکلات مالی نزد، بلکه بازیکنان قرار گذاشتند دور از بهانه‌ها برای قهرمانی همدل شوند.

خطر اصلی برای صدرنشین فعلی اما از ناحیه سپاهان است؛ تیمی که این هفته با نتیجه ۶بریک آلومینیوم اراک را شکست داد و با سرخپوشان هم‌امتیاز شد. سپاهان اگر یک گل بیشتر می‌زد، همین هفته صدر را از پرسپولیس تحویل می‌گرفت، اما همین حالا هم تیم یحیی گل‌محمدی به اندازه کافی خطر را حس کرده است. بعد از پرسپولیس که شش عنوان قهرمانی در لیگ برتر کسب کرده، سپاهان با پنج جام دومین تیم پرافتخار این مسابقات به شمار می‌آید. سپاهان در دو فصل اخیر کوشید با امیر قلعه‌نویی به قله برگردد، اما این اتفاق رخ نداد. بخشی از داستان هم مربوط به این می‌شد که حواشی تیم اصفهانی به متن می‌چربید. از ابتدای فصل جاری اما محرم نویدکیا هدایت طلایی‌پوشان را بر عهده گرفت؛ بازیکن افسانه‌ای این تیم که سال‌هاست پیراهن شماره ۴ سپاهان به افتخارش بایگانی شده است. سپاهان با نویدکیا شروع پرنوسانی داشت، اما رفته رفته سر و شکل یک مدعی را پیدا کرد. آنها در چهار هفته اخیر، چهار پیروزی ارزشمند به‌دست آورده‌اند. برتری ۳بریک برابر ذوب‌آهن در دربی اصفهان، پیروزی دو گله مقابل استقلال، برتری یک‌برصفر در دیدار با گل‌گهر امیر قلعه‌نویی و حالا هم پیروزی درخشان بر آلومینیوم با شش گل، قشنگ نشان می‌دهد سپاهان تبدیل به یک مدعی تمام عیار شده است.

رسانه‌های بومی اصفهان بعد از این برد آخر تیتر زدند: «شش گل برای قهرمانی ششم.» در کنار همه مسایل فنی به نظر می‌رسد آنچه بهبود عملکرد زردها را به دنبال آورده، تزریق آرامش از سوی نویدکیا به بازیکنان است. در تیم او امید نورافکن بی‌سروصدا تغییر پست داده و پذیرفته در سمت چپ خط دفاعی به میدان برود، محمدرضا خلعتبری با این همه سابقه با نیمکت‌نشینی‌های گهگداری کنار آمده و سجاد شهباززاده هم اعتماد به نفس خودش را بازیافته است. به نظر می‌رسد امسال بالای جدول کورس فوق‌العاده‌ای داریم؛ آیا قهرمان سریالی قادر به دفاع از عنوانش هست؟