ستار زارع: او در سال ۲۰۰۴ یکی از غم‌انگیزترین روزهای تاریخ فوتبال ایران را رقم زد. درحالی‌‌که تیم شایسته برانکو ایوانکوویچ در جام ملت‌های آسیا در مسیر قهرمانی قرار داشت، در دیدار نیمه‌نهایی برابر چین ستار زارع در نیمه دوم به‌خاطر لمس ناشیانه بازیکن تیم حریف کارت قرمز گرفت و اخراج شد. در آن زمان مسابقه با نتیجه مساوی یک-یک در جریان بود. در ادامه بازیکنان با از خود گذشتگی و تلاش فراوان تا پایان وقت‌های اضافی توانستند نتیجه مساوی را نگه دارند، اما ما در ضیافت پنالتی‌ها شکست خوردیم و از صعود به فینال بازماندیم. تراژدی اشتباه ستار زارع را ضربه پنالتی چیپ یحیی گل‌محمدی کامل کرد.

p32-05 copy

مهرداد پولادی: یک بار دیگر یکی از نسل‌های شایسته و پرامید ایرانی در مسر قهرمانی در جام ملت‌های آسیا قرار گرفته بود، اما یک کارت قرمز بیهوده همه چیز را به هم ریخت. این بار این اتفاق در سال 2015 رخ داد. در شرایطی که تیم‌ملی ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی برابر عراق قرار گرفته بود و از نظر فنی کاملا شرایط پیروزی را داشت، برخورد ناشیانه مهرداد پولادی با گلر حریف باعث اخراج او شد و کار را برای ما سخت کرد. در ادامه تیم‌ملی دو‌بار تا آستانه حذف پیش رفت، اما با چنگ و دندان گل مساوی را زد. نهایتا بازی با نتیجه مساوی 3-3 به ضربات پنالتی کشیده شد و ضعف علیرضا حقیقی در مهار این ضربات، ایران را حذف کرد. در حال‌حاضر از شرایط پولادی خبری در دست نیست.

p32-04 copy

سیامک نعمتی: کم‌مهره‌ترین پرسپولیس تاریخ بعد از تحمل یک دوره محرومیت طولانی از جذب بازیکن، در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر کاشیما با دو گل شکست خورد. در دقایق پایانی این بازی اما سیامک نعمتی به‌خاطر یک خطای ناشیانه کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. این مساله از آن جهت اهمیت داشت که سرخپوشان برای مسابقه برگشت یک بازیکن اصلی دیگرشان را از دست دادند و کار برای‌شان سخت‌تر شد. در نهایت هم در تهران زور پرسپولیس ناقص به کاشیما نرسید و بازی برگشت به تساوی بدون گل انجامید. به این ترتیب رویای قهرمانی در آسیا از دست تیمی پر کشید که به ناچار به آدام همتی، احسان علوان‌زاده و حمیدرضا طاهرخانی متوسل شده بود.

p32-02 copy

مهدی طارمی: او تا پیش از این تنها بازیکن ایرانی به شمار می‌آمد که در مراحل حذفی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده. حالا اما یک «اولین» دیگر هم به کارنامه مهدی طارمی اضافه شده است؛ جایی‌که او به‌عنوان نخستین بازیکن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا کارت قرمز دریافت می‌کند. مساله اینجاست که اخراج مهدی از زمین بسیار مبتدیانه بود. او در فاصله‌ای کوتاه دو کارت زرد دریافت کرد و در این میان اخطار دومش به‌خاطر شوت کردن توپ، بعد از سوت داور بود. واضح است که چنین رفتاری در استانداردهای لیگ قهرمانان نیست. به این ترتیب مهاجم ایرانی بازی رفت پورتو در مرحله یک‌چهارم نهایی را از دست خواهد داد؛ تازه اگر به‌خاطر تمسخر داور و کف زدن برای او دچار محرومیت مضاعف نشود.

p32-01 copy