عصر یاغیان آرام

 محمد قاضی: در لیگ دوازدهم به پرسپولیس پیوست. قاضی آن زمان مهاجم خوب و سر حالی بود، اما مشکل از جایی پیدا شد که دقیقا همزمان با او، کریم انصاری‌فرد هم در خط حمله جذب شد. این دو بازیکن با هم نساختند. شرایط تیم مانوئل ژوزه هم خیلی چنگی به دل نمی‌زد. نهایتا هر دو در پایان فصل جدا شدند و رفتند. در این میان قاضی در انتقالی غیرمنتظره راهی استقلال شد. با این حال لباس آبی هم برای او معجزه نکرد و این بازیکن چیزی فراتر از دوران حضورش در پرسپولیس به نمایش نگذاشت.

 محمدحسین کنعانی‌زادگان: به عنوان بازیکن قرضی پرسپولیس در ملوان خدمت سربازی‌اش را پشت سر گذاشت. ابتدای لیگ شانزدهم پرسپولیس خواهان بازگشت او شد، اما کنعانی‌زادگان که با دعوت به تیم ملی توقعاتش بالا رفته بود، از نظر مالی با سرخ‌ها به توافق نرسید و راهی استقلال شد. او فصل بسیار بدی را در این تیم پشت سر گذاشت، رباط صلیبی پاره کرد و نهایتا بعد از یک فصل به سایپا و بعد ماشین‌سازی پیوست. کنعانی‌زادگان با اعلام پشیمانی از حضور در استقلال، به پرسپولیس برگشت و در حال حاضر برای این تیم بازی می‌کند.

 گادوین منشا: او در لیگ هفدهم برای کمک به خط حمله پرسپولیس جذب شد. مهاجم نیجریه‌ای شروع خوبی در این تیم داشت، اما به تدریج مخصوصا در بحث زندگی خصوصی به حاشیه رانده شد و کیفیت فوتبالش افت کرد. نهایتا بین دو نیم‌فصل لیگ هجدهم برانکو، منشا را کنار گذاشت و استقلال با نظر وینفرد شفر این بازیکن را جذب کرد. شش ماه حضور در استقلال هم برای گادوین موفقیت‌آمیز نبود تا او لیگ ایران را ترک کند و بعد از یک فاصله کوتاه، با لباس گل‌گهر سیرجان به این رقابت‌ها برگردد.

 محمد نادری: به عنوان بازیکن قرضی از کورتریک بلژیک به پرسپولیس پیوست و این انتقال در دو پنجره تمدید شد. ابتدای فصل جاری اما باشگاه بلژیکی خواهان دریافت مبلغی برای صدور رضایتنامه قطعی شد. پرسپولیس از پرداخت این پول خودداری کرد و در عوض سعید آقایی را برای پست دفاع چپ گرفت، اما استقلال روی نادری دست گذاشت و او را جذب کرد. این بازیکن در نیم‌فصل اول نمایش چندان‌ درخشانی در پیراهن آبی نداشت، اما هنوز برای قضاوت در مورد او زود است.

 آرمان رمضانی: پیوستن او به استقلال علاوه بر پرسپولیسی‌ها، خیل کثیری از هواداران این تیم را هم شوکه کرد. رمضانی نیم‌فصل اول بدی در پرسپولیس داشت. او گل نزد، پاس گل هم نداد و با خراب کردن تعدادی موقعیت مسلم گلزنی زیر فشار شدید انتقادات قرار گرفت. رمضانی پیش از حضور در پرسپولیس در فهرست خرید فرهاد مجیدی برای لیگ بیستم قرار داشت، هرچند این مساله با جدایی مجیدی از استقلال خود به خود منتفی شد. فرهاد اما رمضانی را از یاد نبرد و بی‌اعتنا به عملکرد او در نیم‌فصل نخست، این بازیکن را در پنجره زمستانی جذب کرد. حالا باید منتظر ماند و دید رمضانی در استقلال چه می‌کند؛ هرچند از همین حالا می‌توان حدس زد کار او در ترافیک خط حمله آبی‌ها بسیار دشوار است.