معادلات صعود سه تیم سرخ

   پرسپولیس در آستانه صدرنشینی

بین تیم‌های ایرانی، گروه پرسپولیس از همه آسان‌تر به نظر می‌رسید و البته که سرخپوشان هم با قدرت و عملکرد سنجیده خود به خوبی از این ظرفیت سود بردند. پرسپولیس که در بازی رفت گوا را با نتیجه دو بر یک شکست داده بود، در دیدار برگشت کار بسیار آسان‌تری داشت و این بار با چهار گل از سد میزبان گروه گذشت. یحیی گل‌محمدی برای این بازی تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود که از آن جمله می‌توان به استراحت کردن حامد لک، وحید امیری، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی و... اشاره کرد. در هر صورت پرسپولیس با چهار گل شهریار مغانلو، مهدی ترابی، عیسی آل‌کثیر و کمال کامیابی‌نیا گوا را شکست داد تا با ۱۲ امتیاز کامل از چهار بازی در آستانه صعود و صدرنشینی قرار گرفته باشد. در دیگر بازی این گروه الوحده موفق شد با یک گل الریان را شکست بدهد تا هم‌تیمی‌های شجاع خلیل‌زاده با یک امتیاز روی پله آخر قرار بگیرند. الوحده اما هفت امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد. پرسپولیس روز دوشنبه با الوحده پیکار می‌کند و تنها کسب یک امتیاز از این بازی کافی است تا سرخپوشان به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شوند.

   موتور تراکتور روشن شد

در آغاز دور برگشت اما تنها تیم بدون برد ایرانی هم طعم پیروزی را چشید. تراکتور که در گروه دوم قرار گرفته بعد از تساوی بدون گل برابر نیروی هوایی عراق در دیدار رفت، این بار موفق شد تیم حریف را با یک گل شکست بدهد و جع امتیازاتش را به عدد شش برساند. تراکتور با گل مهدی تیکدری در دقیقه دوم خیلی زود از حریف پیش افتاد و البته اخراج یک بازیکن از نیروی هوایی در دقیقه ۳۸ کار نماینده ایران را برای حفظ برتری آسان‌تر کرد. تراکتور همچنین خوش‌اقبال بود که در دیگر بازی گروه پاختاکور و الشارجه امارات به تساوی یک - یک رضایت دادند و امتیازات را تقسیم کردند. در حال حاضر الشارجه با هشت امتیاز صدرنشین این گروه است و پاختاکور با سه امتیاز روی پله سوم قرار گرفته است. در این بین هر دو دیدار باقی‌مانده تیم تبریزی سرنوشت‌ساز است؛ مخصوصا بازی دوشنبه با پاختاکور که می‌تواند کار تیم ازبکستانی را یکسره کند.

   در انتظار دوئل ژاوی- نکونام

در گروه چهارم اما فولاد ایران بعد از تساوی

یک - یک برابر النصر در بازی رفت، مسابقه برگشت را با دو گل به این تیم واگذار کرد تا شرایطش برای صعود دشوار شود. فولاد حالا با پنج امتیاز روی پله سوم قرار گرفته و النصر و السد ۸ و ۷ امتیازی را بالای سر خودش می‌بیند. با اتفاقاتی که در روز چهارم رخ داد، بازی دوشنبه فولاد و السد که حکم تقابل جواد نکونام با ژاوی هرناندس را هم دارد، بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود. فولاد اگر قصد صعود دارد باید از سد السد بگذرد؛ اتفاقی که در دور رفت فاصله‌ای تا رقم خوردنش نداشتیم، اما حالا در دور برگشت حتما باید عملی شود.