در تب‌وتاب صعود آسیایی

   پرسپولیس به‌دنبال تثبیت صدرنشینی

سرخپوشان بعد از پیروزی در چهار بازی ابتدایی مرحله گروهی، روز پنجم برابر الوحده شکست خوردند تا صدرنشینی‌شان به خطر بیفتد. در این گروه پرسپولیس با ۱۲ امتیاز اول است و الوحده با ۱۰ امتیاز این تیم را تعقیب می‌کند. نماینده کشورمان از ساعت ۱۹ امشب آخرین بازی‌اش را برابر الریان برگزار می‌کند. اگر پرسپولیس برنده باشد که صعودش به‌عنوان صدرنشین قطعی است، اگر هم بازی به تساوی بینجامد، پیروزی احتمالی و پرگل الوحده برابر گوا می‌تواند صدر را از نماینده ایران بگیرد. در صورت باخت پرسپولیس و پیروزی الوحده هم که تیم اماراتی صدرنشین خواهد شد.

   امید اندک تراکتور

در گروه دوم شارجه امارات صعودش به‌عنوان صدرنشین را قطعی کرده است و امشب از ساعت ۲۲:۳۰ برابر تراکتور قرار می‌گیرد. نماینده ایران ۷ امتیازی است و امید دارد با کسب هر سه امتیاز این بازی، با ۱۰ امتیاز به‌عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم راهی دور بعد شود. البته که بخت تراکتور زیاد نیست، چون سه تیم برتر دوم از گروه‌های پنج‌گانه به دور بعد می‌رسند. درحال‌حاضر الهلال و الوحده با ۱۰ امتیاز در گروه خودشان دوم هستند و النصر و الدحیل هم با هشت امتیاز روی پله دوم دو گروه دیگر ایستاده‌اند. فولاد اما همین شانس مختصر را هم برای صعود ندارد. در گروه چهارم امشب السد ۱۰ امتیازی و النصر ۸ امتیازی برای صدرنشینی می‌جنگند و فولاد پنج امتیازی از ساعت ۲۲:۳۰ برابر الوحدت اردن قرار می‌گیرد. فولاد با پیروزی در این بازی هشت امتیازی خواهد شد و آن‌گاه باید منتظر شکست النصر باشد؛ اما این هم افاقه نخواهد کرد؛ چون در آن صورت النصر به‌خاطر برتری در بازی رودررو مقابل فولاد در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

   استقلال و شب سرنوشت‌ساز

کار استقلال اما در گروه پیچیده سوم  به روز آخر کشیده است. شکست غیرمنتظره الدحیل برابر الشرطه و نیز تساوی استقلال و الاهلی عربستان باعث شد سه تیم هشت امتیازی در این گروه داشته باشیم. فعلا استقلال به‌خاطر تفاضل گل بهتر صدرنشین است. آنها با پیروزی بر الشرطه در روز آخر می‌توانند صعودشان را قطعی کنند، اما باید امیدوار باشند الدحیل موفق به شکست الاهلی نشود؛ چون در آن صورت الدحیل هم مثل استقلال ۱۱ امتیازی می‌شود و به خاطر عملکرد بهتر در بازی رودررو به صدر می‌رسد. تساوی احتمالی استقلال هم این تیم را ۹ امتیازی می‌کند و همه چیز را به اما و اگر می‌کشاند. در صورت شکست استقلال نیز فرضیه صعود به‌عنوان تیم صدرنشین منتفی است و تنها کورسوی امیدی برای صعود به‌عنوان تیم دوم باقی خواهد ماند. بازی استقلال و الشرطه فرداشب ساعت ۲۲:۱۵ برگزار می‌شود.عجیب اینکه دحیل و الاهلی از ساعت ۰۰:۱۵ بامداد شنبه با اطلاع از نتیجه بازی استقلال به مصاف هم خواهند رفت!