هیس به چه کسی؟

برش اول: کار پرسپولیس در رفسنجان برابر مس گره خورده بود که مهدی عبدی اوایل نیمه دوم به زمین آمد و تک گل بازی را به ثمر رساند. فارغ از اینکه آیا در صحنه به ثمر رسیدن گل خطای هندی اتفاق افتاده یا نه، عبدی هنگام شادی علامت «هیس» نشان داد؛ رفتاری بحث‌برانگیز که سر و صدای زیادی کرد. با توجه به اینکه او در این فصل در یک بازه زمانی چهار ماهه موفق به گلزنی نشده بود و انتقادهای زیادی هم از این بازیکن به‌عمل آمد، خیلی‌ها این هیس را پیغام عبدی به منتقدان دانستند، اما اطرافیان تیم تلاش کردند بعد از پایان مسابقه این خط را به افکار عمومی بدهند که منظور عبدی، دعوت برخی مسوولان تیم رقیب به سکوت بوده است؛ چرا که آنها در زمان انجام بازی خیلی تنش درست کردند. به هر حال وقتی بازیکنی زل می‌زند به دوربین عکاس‌ها و هیس نشان می‌دهد، این لابد یعنی منظورش به مخاطبان عام بوده، اما حتی اگر توضیح اطرافیان پرسپولیس را هم درست بدانیم، باز کار عبدی صحیح به‌نظر نمی‌رسد. بازیکن جوان باید سرش به‌کار خودش باشد و دنبال حاشیه نرود. هیس هم شادی قشنگی نیست؛ چه با منتقدان باشی، چه با نیمکت حریف. گلزن فینال آسیا باید آن‌قدر روی کارش تمرکز کند که جای خودش در ترکیب اصلی را پس بگیرد.

برش دوم: عین مسابقه رفت، قهرمان بازی برگشت استقلال و گل‌گهر هم علیرضا حقیقی بود. او یک گل زاویه بسته خورد و در ادامه هم اشتباهات دیگری داشت. حالا دیگر حسابش از دست‌مان در رفته که حقیقی در مسابقات امسال چند اشتباه کرده است. او البته سر گل اولی که خورد اعتقاد داشت توپ از خط دروازه رد نشده، اما تصاویر تلویزیونی به وضوح خلاف ادعای آقای دروازه‌بان را ثابت کردند. به علاوه گل‌گهری‌ها عقیده داشتند در نیمه دوم باید یک پنالتی به سود تیم‌شان اعلام می‌شد؛ آنچه برخی کارشناسان داوری هم بر آن صحه گذاشته‌اند. همه اینها یعنی فوتبال ایران بیش از هر زمان دیگری تشنه ورود کمک‌داور ویدئویی است. آقا ذبح عدالت در مسابقات لیگ به کنار؛ دیگر میزبانی بین‌المللی هم به ما نمی‌دهند. آیا گوش شنوایی هست؟

برش سوم: حالا دیگر باید سقوط ماشین‌سازی به دسته پایین‌تر را باور کرد. باشگاه تبریزی با شکست ۲ بر صفر برابر نساجی، یک گام دیگر به سقوط نزدیک شد. در فاصله پنج هفته به پایان فصل، این تیم ۱۴ امتیاز با منطقه بقا فاصله دارد. حیف از ماشین‌سازی که با ۵۳ سال قدمت چنین بی‌محبت به حال خودش رها شد. این تیم درحالی اخیرا تغییر مالک را تجربه کرد که علیرضا اکبرپور، سرمربی ماشین می‌گوید به زحمت فقط یکی، دو بار موفق به ملاقات با مالک جدید شده است. آن وقت انتظار داشتید سبزقباهای تبریز در لیگ برتر ماندگار شوند؟ حیف و صد حیف.