تب تند اتهام‌زنی

  پرده اول؛ دروازه‌بانی که اشتباه پرید

در یکی از مسابقات شنبه‌شب سایپا در زمین خودش ۲بر‌صفر به استقلال باخت. شاگردان فرهاد مجیدی برای ثبت این پیروزی تا دقایق پایانی مسابقه انتظار کشیدند. گل اول از روی خطای پنالتی رخ داده روی مهدی قائدی و با ضربه ارسلان مطهری به ثمر رسید. بعد از پایان مسابقه فراز کمالوند با سخنانش همه را شوکه کرد. سرمربی سایپا که با شکستی دیگر به سقوط نزدیک‌تر شده، مدعی شد کوروش ملکی دروازه‌بان تیمش در صحنه پنالتی به توصیه او عمل نکرده است: «به دروازه‌بان تیم می‌گویم موقع پنالتی بپر سمت چپ و اگر گل خوردی با من، بعد یک کار دیگر می‌کند. من این مسائل را به مدیریت گزارش خواهم کرد. احساس می‌کنم از بیرون مجموعه یکسری آدم‌ها کارهایی می‌کنند و به بازیکنان ما خط می‌دهند. امیدوارم من اشتباه کرده باشم، اما از این به بعد از بازیکنانی استفاده می‌کنم که به آنها اعتماد دارم.» کمالوند می‌گوید به ملکی گفته موقع زده شدن ضربه پنالتی مطهری به سمت چپ خودش بپرد، اما به سمت راست پریده و توپ گل شده. از قضا ملکی روی گل دوم استقلال هم واکنش ناقصی داشت.

   پرده دوم؛ یحیی علیه استقلال

شنبه‌شب پرسپولیس هم با دو گل موفق به شکست آلومینیوم اراک شد تا در فاصله سه هفته تا پایان فصل، همچنان مدعی اول قهرمانی باشد، اما در شرایط فعلی همه حواس‌ها معطوف به تقابل این تیم با استقلال در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شده است. دو تیم پنج‌شنبه باید مقابل هم قرار بگیرند. یحیی گل‌محمدی بعد از بازی با آلومینیوم، به صراحت علیه استقلالی‌ها موضع گرفت و جدل لفظی قبل از بازی را به نقطه اوج رساند. سرمربی پرسپولیس گفت: «هوچی‌گری این است که  چند روز قبل از دربی به داوری فشار بیاورند و راجع‌به تیم ما صحبت ‌کنند. شرایطی که امسال برای آنها بوده خیلی خوب بود. ۹۸ میلیارد اسپانسر داده و ۵۰-۶۰ میلیارد هم متمول‌های هیات‌مدیره به آنها داد‌ه‌اند. ۱۶۰ میلیارد امسال پول گرفتند. قرارداد بازیکنان این تیم سه برابر قرارداد ماست. مطمئن باشید هیچ‌وقت هم قراردادشان را رسانه‌ای نمی‌کنند.»

   پرده سوم؛ داوری که فحش خورد

در یکی دیگر از مسابقات شنبه‌شب اما تراکتور با گل دیرهنگام محمد عباس‌زاده موفق شد گل‌گهر سیرجان را شکست بدهد. رضا کرمانشاهی داور این بازی که متهم است کارت دوم را بیهوده به بازیکن گل‌گهر داده و او را از زمین بازی اخراج کرده(علی‌اصغر عاشوری- دقیقه ۸۵)، خودش می‌گوید از نیمکت تیم سیرجانی به او فحاشی شده است: «از روی نیمکت گل‌گهر به من فحش ناموسی دادند. از گزارش بازی خودم عکس می‌گیرم و اگر کمیته انضباطی برخورد نکند، عکس آن را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم.»

   واقعا لذت می‌برید؟

و باز هم همان پرسش همیشگی که مگر این لیگ شبه آماتور با ظرفیت اقتصادی پایین، چقدر ارزش دارد که این همه بدخلقی در آن رخ می‌دهد؟ آنچه خواندید فقط بخشی از حواشی نیمی از مسابقات یک هفته لیگ ایران بود؛ تبانی، تحقیر، فحاشی، تبعیض، پرخاش و... واقعا از کجای این فوتبال می‌توان لذت برد؟ آیا دریچه‌ای برای تنفس باقی گذاشته‌اید؟