میرزازاده در دور دوم به مصاف میخایین لوپس دارنده سه مدال طلای المپیک از کوبا رفت و ۸ بر صفر مغلوب شد. با صعود کشتی‌گیر کوبایی به فینال، میرزازاده راهی جدول شانس مجدد شد. در وزن ۶۰ کیلوگرم اما علیرضا نجاتی در یک‌هشتم نهایی با «آرمن ملکیان» دارنده مدال برنز امیدهای جهان از ارمنستان مبارزه کرد و با نتیجه ۵ـ۵ مغلوب شد. حضور نجاتی در جدول شانس بستگی به فینالیست شدن نماینده ارمنستان داشت که البته این اتفاق رخ نداد و «آرمن ملکیان» در دوم مغلوب نماینده اوکراین شد تا نماینده کشورمان از جدول مسابقات حذف شود.

   اظهار تاسف محمد بنا

عملکرد دو نماینده اول ایران در کشتی فرنگی طوری بود که صدای محمد بنا را هم درآورد. سرمربی تیم ملی کشورمان در این مورد گفت: «آغاز رقابت‌ها برای ما که خوب نبود. امیدوارم در روز دوم نتایج بهتری بگیریم و شرمنده مردم نشویم.»

   برنامه امروز ورزشکاران ایرانی

در یازدهمین روز المپیک توکیو، ورزشکاران ایرانی در سه رشته به مصاف رقبا خواهند رفت. در تیراندازی مهیار صداقت را در ۵۰ متر سه وضعیت داریم و در قایقرانی هم علی آقامیرزایی باید در تک‌نفره هزار متر به میدان برود. با این حال چشم امید هواداران ورزش ایران به مسابقات کشتی فرنگی است و البته امیدواریم بهتر از دیروز نتیجه بگیریم. امروز محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم و محمد هادی ساروی هم در ۹۷ کیلوگرم مسابقاتشان را آغاز خواهند کرد و درصورت رسیدن به مراحل پایانی و شانس کسب مدال، فردا دیدارهای نهایی را با رقبا برگزار خواهند کرد.

   زور والیبال به ژاپن نرسید

تیم ملی والیبال کشورمان دیروز در مسابقه مرگ و زندگی برابر ژاپن حاضر شد. تیم برنده به یک‌چهارم نهایی المپیک می‌رسید و تیم بازنده اوت می‌شد. ولادیمیر آلکنو برای شروع مسابقه از ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، امیر غفور و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد. تیم کشورمان ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به حریف واگذار کرد؛ اما در ست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ بر حریف غلبه کردیم. ست سوم به‌صورت نفس‌گیر برگزار شد و تیم کشورمان نهایتا با برتری ۳۱ بر ۲۹ با حساب دو بر یک از حریف پیش افتاد. ما ست چهارم را بسیار بد شروع کردیم و در ادامه با وجود تلاش زیاد و نزدیک کردن فاصله، نهایتا ۲۵ بر ۲۲ مغلوب حریف شدیم. این شروع ضعیف در ست پنجم هم تکرار شد و نهایتا ژاپن با برتری ۱۵ بر ۱۳ در این ست، بازی را سه بر دو برد. با این نتیجه ژاپن به یک‌چهارم نهایی رسید و تیم ملی کشورمان از مسابقات المپیک حذف شد.