صید برنز، رزرو طلا

 توفان گرایی کوچک: در رقابت‌های وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، دیروز محمدرضا گرایی، برادر کوچک‌تر محمدعلی گرایی روی تشک توفان به پا کرد و راهی فینال المپیک شد. گرایی در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف جولیان استون از کلمبیا رفت و با برتری ۸‌‌بر‌صفر مقابل حریف خود پیش از پایان تایم دوم به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. دلاور کشورمان در این مرحله به مصاف فرانک استابلر از آلمان دارنده سه مدال طلای جهان رفت و برابر این حریف قدرتمند ۵بر۵ پیروز شد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. گرایی برای فینالیست شدن، به مصاف راماز زویدزه از گرجستان رفت و ۶‌بر‌یک به برتری دست یافت. به این ترتیب او راهی فینال شد تا دومین مدال کاروان ایران قطعی شود. گرایی بعدازظهر امروز از حوالی ساعت ۱۴:۴۰ به وقت تهران، دیدار نهایی را برابر پرویز نسیبوف از اوکراین برگزار خواهد کرد. درخشش گرایی کوچک دیروز در حالی اتفاق افتاد که گرایی بزرگ از دستیابی به مدال برنز محروم ماند. محمدعلی گرایی در مسابقه رده‌بندی به مصاف شوهی یابیکو از ژاپن رفت و در پایان با نتیجه ۱۳‌بر‌۳ شکست خورد.

 برنز جانانه ساروی: دیروز اما بالاخره طلسم مدال نگرفتن ورزشکاران ایرانی در توکیو شکست و محمدهادی ساروی یک برنز ارزشمند برای ایران به ارمغان آورد. ساروی در دیدار رده‌بندی از جان مایه گذاشت و ضمن ارائه یک نمایش عالی و غیرتمندانه، شکست ۲برصفر برابر مارتین ساوولاینِن از فنلاند را تبدیل به پیروزی ۹‌بر۲ کرد. نوش جانش این مدال.

 آغاز کشتی آزاد: اتفاق مهم مسابقات امروز المپیک توکیو، آغاز رقابت‌های کشتی آزاد است؛ یعنی امید اصلی و همیشگی کاروان ورزش کشورمان برای کسب مدال. امروز رضا اطری در ۵۷ کیلوگرم و حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم روی تشک خواهند رفت. نیازی به توضیح نیست که حسن یزدانی امید اصلی و اول کاروان ایران برای کسب طلا در توکیو به شمار می‌رود. مسابقات وزنه‌برداری هم امروز با حضور علی داودی روی تخته پیگیری خواهد شد. دیروز علی هاشمی در این رشته به رقابت پرداخت و با وجود همه تلاش‌های غیرتمندانه‌اش موفقیتی به دست نیاورد. او در یک‌ضرب پنجم شد و در دوضرب هر سه حرکتش را از دست داد.