تابستان پرسپولیس «رسما» شروع شد

   جانشین کنعانی جذب شد

همان‌طور که از مدت‌ها قبل اعلام شده بود، محمدحسین کنعانی‌زادگان به نخستین بازیکن جداشده سرخ‌پوشان تبدیل شد و پرسپولیس را به مقصد الاهلی قطر ترک کرد.  بنابراین استخدام حداقل یک دفاع وسط استاندارد جنبه حیاتی داشت. در نهایت اما روز گذشته علیرضا ابراهیمی مدافع فصل گذشته گل‌گهر سیرجان با قراردادی دو ساله به پرسپولیس پیوست تا به نوعی جانشین کنعانی جذب شده باشد.  همچنین علی نعمتی، مدافع پدیده مشهد هم در یک قدمی حضور در جمع سرخپوشان قرار گرفته است.

   بازیکنی که از ۶۰ میلیارد گذشت

دیگر چالش پرسپولیس، تلاش برای تمدید قرارداد احمد نوراللهی است. این هافبک دفاعی ۲۸‌ساله اکنون در بهترین روزهای فوتبالش به سر می‌برد. تلفیق تجربه با جوانی، او را به مهره‌ای اثربخش در ترکیب پرسپولیس تبدیل کرده و اخیرا شاهد حضور احمد در تیم ملی هم هستیم. نوراللهی هم مثل خیلی از دیگر بازیکنان ممتاز لیگ ایران پیشنهادهای خارجی دارد. خودش مدعی است درخواست همکاری یک تیم قطری را که ظرف دو فصل می‌توانست ۶۰ میلیارد تومان برای او به ارمغان بیاورد رد کرده است. با این شرایط، مسلما باشگاه باید سر کیسه را شل کند. به نظر شما بازیکنی که سالی ۳۰‌میلیارد را رد کرده، در ازای سالی چقدر حاضر است در پرسپولیس بماند؟

   مغانلو و تکرار داستان نادری؟

یکی از خریدهای موفق پرسپولیس در پنجره زمستانی گذشته، شهریار مغانلو بود. مهاجم ایرانی سانتاکلارا از زمان حضور در جمع سرخپوشان، خط حمله را تقویت کرد. حالا قرارداد قرضی او تمام شده و باشگاه پرتغالی باید موردش تصمیم بگیرد. گویا سانتاکلارا روی رضایتنامه مغانلو ۵۰۰ هزار یورو قیمت گذاشته که پرداخت این پول در توان پرسپولیس نیست. شنیده می‌شود باشگاه سپاهان از این فرصت استفاده کرده و قصد دارد به عنوان بخشی از رضایتنامه مغانلو، محمد محبی را راهی سانتاکلارا کند. در این صورت شهریار به رقیب اصلی پرسپولیس خواهد پیوست؛ شبیه اتفاقی که فصل گذشته برای محمد نادری رخ داد و او استقلالی شد. پرسپولیس با از دست دادن مغانلو، هم خودش تضعیف می‌شود و هم شاهد تقویت تیم رقیب خواهد بود؛ آیا سرخ‌ها می‌توانند این گره را باز کنند؟