فهرست ۲۷ نفره اسکوچیچ برای دو مسابقه پیش‌رو از این قرار است: علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند، شجاع خلیل‌زاده، محمد‌حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، امید نورافکن، صادق محرمی، جعفر سلمانی، صالح حردانی، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، محمد کریمی، یاسین سلمانی، زبیر نیک‌نفس، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده، کریم انصاری‌فرد، مهدی قائدی، سردار آزمون و مهدی طارمی.  

 

لیست اسکوچیچ البته سوپرایز خاصی ندارد. او معمولا انتخاب‌های هیجانی و خیلی پرسروصدا نداشته و این موضوع در لیست فعلی هم اتفاق افتاده است. مرتضی پورعلی‌گنجی و عارف غلامی دو مدافعی هستند که به خاطر مصدومیت شدید فرصت حضور در مسابقات تیم ملی را از دست داده‌اند. گنجی البته مهره موثری به شمار می‌رود، اما غلامی از آن دست بازیکنانی بود که حضورش با انتقاد مواجه می‌شد. در نتیجه بعید است غیبت او خیلی به چشم بیاید. به طور کلی انتظار می‌رود شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان همچنان زوج اصلی قلب خط دفاعی را تشکیل بدهند.

در خط میانی هم احسان حاج‌صفی به دلیل مصدومیت این دو بازی را از دست داده که این خسران بزرگی است. کاپیتان اول تیم ملی با توانایی بازی در دو پست هافبک دفاعی و دفاع چپ، یکی از مهره‌های مهم این تیم به شمار می‌آید که در مرحله قبلی هم عملکرد خوبی داشت. قطعا اسکوچیچ خوشحال می‌شد اگر می‌توانست در این دو بازی از حاج‌صفی استفاده کند، اما چنین اتفاقی رخ نداد و احسان نرسید. در خط حمله شاهد حضور چهره‌های سرشناس و موثری هستیم. مهدی طارمی و سردار آزمون زوج مخوف تیم ملی هستند، کریم انصاری‌فرد هم هست و البته علی قلی‌زاده به عنوان بازیکن مورد علاقه اسکوچیچ بار دیگر به اردو دعوت شده است. در این میان اخبار غیررسمی حاکی از آن است که آزمون به دلیل دریافت کارت زرد در آخرین مسابقه مرحله قبلی، دیدار با سوریه را از دست داده که اگر این خبر دقیق باشد، به ضرر تیم ملی خواهد بود. او البته برای همراهی تیم ملی در بازی دشوارتر مقابل عراق مشکلی نخواهد داشت.  در فهرست اخیر تیم ملی رد پای جوان‌گرایی هم دیده می‌شود. یاسین سلمانی، پدیده فاز هجومی سپاهان که در سایه اعتماد محرم نوید کیا درخشید و بالا آمد، در فهرست نهایی تیم ملی هست و البته محمد کریمی، دیگر بازیکن کم‌نام و نشان سپاهان نیز در اردو حاضر است.