جیب خالی پرسپولیس

استقلال تاجیکستان در آخرین مسابقه‌اش پیش از مصاف با پرسپولیس در چارچوب مسابقه معوقه هفته هشتم لیگ ۱۰ تیمی تاجیکستان به مصاف روشان کلوب رفت و ۳برصفر پیروز شد تا جایگاهش در صدر جدول محکم‌تر شود. پرسپولیسی‌ها باید برنامه ویژه‌ای برای مهار خط حمله تاجیک‌ها داشته باشند. پرسپولیس در این روزها با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند. پرونده‌های طلبکاران خارجی و پول بازیکنان داخلی شرایط سختی ایجاد کرده است. از طرفی پرسپولیس هم چند بازیکن از دست داده و گل‌محمدی احتمالا نمی‌تواند از خریدهایش به دلیل آماده نبودن و عدم هماهنگی استفاده کند. مشکلات مدیریتی هم فشار مضاعفی به تیم وارد می‌کند.

سرمربی پرسپولیس دیروز گفت: کاش مدیرعامل باشگاه تا پایان بازی با استقلال تاجیکستان کنار تیم می‌ماند و الان زمان مناسبی برای رفتن نبود.

افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس می‌گوید رقابت کردن واقعا سخت است و بازیکنان‌مان را بدون یک ریال پرداختی گرفتیم. ۵۰-۴۰ میلیون هوادار از ما توقع قهرمانی دارند اما با جیب خالی نمی‌توان مبارزه، رقابت و بازی کرد.

پیروانی گفت جمعه بعدازظهر عازم تاجیکستان هستیم و تیم شرایط خوبی دارد. خوب تمرین کرده و نفرات خوبی داریم اما بزرگ‌ترین مشکل ما نداشتن بازی‌های رسمی است. همان مشکلی که در بازی تیم ملی دیدید که ۵۰-۶۰ درصد بازیکنان این تیم یا بازی نکرده بودند یا در تیم‌های خود ذخیره بودند که سبب شد تیم ملی مقابل سوریه نمایش خیلی خوبی نداشته باشد، ما هم از این قاعده مستثنا نیستیم. هرچه بازی دوستانه و تمرین کنیم مانند دیدار رسمی نیست.

مدیر پرسپولیس گفته ان‌شاءالله این مسابقه را ببریم و به مرحله بعدی برویم. ۲۴ و ۲۷ مهر که زمان مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی غرب آسیا است باز هم بدون بازی رسمی می‌رویم. این نشان می‌دهد برنامه‌ریزی‌مان خیلی خوب بوده و با یک تیم آماده بدون بازی رسمی وارد مسابقات لیگ قهرمانان می‌شویم!

پیروانی درباره اینکه این برنامه‌ریزی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال سبب ضربه خوردن نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌شود، پاسخ داد: باید بهتر برنامه‌ریزی می‌شد. شرایط خوبی برای هیچ یک از تیم‌ها نیست که بدون بازی رسمی به مسابقات بروند. تیم‌های حریف وضعیت بهتری نسبت به ما دارند. استقلال تاجیکستان در کوران مسابقات است و زمین چمنش هم مصنوعی است که به آن عادت نداریم. آنها تمام تلاش خود را برای استفاده از وضعیت میزبانی به بهترین شکل می‌کنند. پرسپولیس هستیم و به عنوان فینالیست دوره قبل برای کسب نتیجه دلخواه به تاجیکستان می‌رویم اما شرایط خیلی سخت است.

غلامعلی محمد علیپور عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم درباره زمان محدود سرخ‌پوشان برای پرداخت طلب گابریل کالدرون و جلوگیری از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس گفت: باشگاه تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده و مجید صدری هم در حال تلاش است تا این پرونده هم بسته شود. برای برانکو ایوانکوویچ و سایر طلبکاران خارجی هم این بحث را داشتیم که با تلاش‌های گسترده بسته شد. در برخی از پرونده‌ها در شرایطی که فقط ۶ تا ۱۲ ساعت فرصت داشتیم، بدهی خود را پرداخت کردیم. یادم می‌آید در زمان پرداخت طلب برانکو، وقتی از وی ۵ ساعت فرصت خواستیم، چنین مهلتی به ما نداد اما در نهایت پولش پرداخت شد. اکنون هم با تمام وجود در حال تلاش برای بستن پرونده کالدرون هستیم.