کوچ ناگهانی فرشید

اول: در تمام طول این مدت گفته می‌شد مشکل اصلی فرشید اسماعیلی برای ادامه حضور در استقلال، اختلافات او با مدیرعامل سابق باشگاه است. اسماعیلی آشکارا علیه احمد مددی موضع می‌گرفت و البته هیات‌مدیره وقت هم تصویب کرده بود که قرارداد این بازیکن به دلایل انضباطی تمدید نشود. در این شرایط انتظار می‌رفت با عزل مددی و حضور مدیران جدید، قرارداد فرشید هم تمدید شود؛ مخصوصا که گویا لحن فرهاد مجیدی نیز درباره او تغییر کرده و سرمربی استقلال خواهان ادامه حضور این بازیکن شده بود. با این حال فرشید تصمیم غیرمنتظره‌ای گرفت. به نظر می‌رسد خلأ به وجود آمده به او فرصت خوبی داد تا با کمترین فشار، پیشنهاد باشگاه قطری را بپذیرد و آورده مالی چشمگیرتری داشته باشد.

دوم: یک نکته عجیب دیگر این است که العربی اعلام کرده فرشید اسماعیلی را به عنوان جانشین مهرداد محمدی به استخدام در آورده است. مهرداد دیگر بازیکن ایرانی این تیم است که به تازگی مصدوم شده و چند ماهی دور از میادین خواهد بود. این در حالی است که محمدی یک مهاجم یا نهایتا وینگر است، اما فرشید اسماعیلی در میانه میدان توپ می‌زند و این دو نفر واقعا هیچ ربطی به هم ندارند. شاید چنین نکاتی آشکار می‌کند که چرا قطری‌ها با وجود ریخت‌وپاش فراوان حداقل در حوزه فوتبال باشگاهی موفقیت چندانی کسب نمی‌کنند!

سوم: واکنش هواداران استقلال به جدایی اسماعیلی هم در نوع خودش جالب بود. این‌بار کسی شکایت و گلایه نداشت و اتفاقا بسیاری از آنها به خاطر حاشیه‌هایی که این هافبک داشت، کوچ او را به فال نیک گرفتند. تعداد کامنت‌های حاوی ابراز رضایت آن‌قدر زیاد بود که قطری‌ها را به هم شک انداخت. طی روزهای اخیر برخی رسانه‌های ایرانی نظرات هواداران العربی را به فارسی برگردانده‌اند. آنها بین خودشان می‌گویند این چه خریدی است که هواداران تیم فروشنده از آن ابراز خشنودی می‌کنند! نهایتا باید دید اسماعیلی می‌تواند حضورش در قطر را از نظر فنی توجیه کند یا به زودی به فوتبال ایران باز خواهد گشت.  فرشید اسماعیلی در پیام خداحافظی‌اش با هواداران استقلال، راه را برای بازگشت خودش به این تیم باز گذاشته است: «عده‌ای فکر می‌کردند انگیزه من برای جدایی از استقلال مسائل مالی بود، اما من برای رسیدن به هدفی که در ذهن داشتم ترجیح دادم تا بازی بیرون از ایران را هم تجربه کنم. از شما هواداران بزرگ و فهیم استقلال می‌خواهم همچنان به این پیراهن عشق بورزید و کمی مهربان‌تر باشیم، چرا که همه بازیکنان برای قلب و صدای مهربان شما جان می‌دهند. هیچ نامی بزرگ‌تر از استقلال و طرفداران عاشقش نیست. امیدوارم روزی دوباره افتخار پوشیدن پیراهن استقلال بزرگ را داشته باشم.»