توپ طلا را به من بده!

فرانسوی‌ها برای کریم بنزما کمپین راه انداخته‌اند، آلمانی‌ها تبلیغات وسیعی برای لواندوفسکی می‌کنند، در انگلستان منچستری‌ها دنبال رسیدن این جایزه به کریس رونالدو هستند و در ایتالیا هم تبلیغاتی برای اعطای این عنوان به جورجینیو، ستاره چلسی و تیم ملی ایتالیا شکل گرفته است. توپ طلا اما یک رفاقت قدیمی و دیرینه با لیونل مسی آرژانتینی دارد که به همین دلیل ممکن است همه معادلات به هم بریزد! ستاره‌ای که شش بار این جایزه را فتح کرده، در سال ۲۰۲۱ هم فصل خوبی را گذرانده و به ویژه در تیم ملی آرژانتین بهترین عملکرد ممکن را داشته است. به همین دلیل بسیاری بر این باورند که او توپ طلای هفتم را نیز خواهد برد.

روز سه‌شنبه روزنامه گاتزتا دلواسپورت در یک افشاگری بزرگ خبر داده که مسی برنده توپ طلا خواهد شد و همه‌چیز تمام است. ساعاتی بعد از انتشار این گزارش هم لئو در یک بازی دشوار در لیگ قهرمانان اروپا برای پاری‌سن‌ژرمن دبل کرد. در نبردی سخت و نفسگیر با لایپزیش، پاریس ابتدا با یک گل پیش افتاد، بعد ۲بریک عقب افتاد و از اینجا به بعد با دو گل مسی موفق به کسب سه امتیاز بازی شد. امباپه که گل اول را زده بود، گل دوم را برای مسی ساخت. ستاره فرانسوی در ادامه یک پنالتی هم گرفت که لئو آن را با یک ضربه چیپ استثنایی به گل تبدیل کرد. چیپ زدن در این شرایط و زمانی که بازی مساوی بود، یک ریسک بزرگ به شمار می‌آمد، اما لئو ظاهرا انگیزه زیادی برای تکرار درخشش‌های بارسا در لباس پاریس دارد. دقایق پایانی هم یک پنالتی دیگر به دست آمد که این‌بار امباپه پشت آن ایستاد و توپ را خراب کرد.

بعد از پیروزی دشوار، اما شیرین تیم فرانسوی، بار دیگر بسیاری از کارشناسان روی شایستگی مسی برای کسب توپ طلا تاکید کرده‌اند. بد نیست این چند خط را هم از زبان آنتونیو کاسانو، ستاره سابق تیم ملی ایتالیا بخوانید: «به تازگی در جایی جورجینیو را دیدم. به او گفتم جورجی، آیا می‌توانی این رسوایی را درک کنی که آنها توپ طلا را به جای مسی به تو بدهند؟ جورجینیو هم در جواب گفت که کاملا با من موافق است و مسی باید همیشه جایزه توپ طلا را ببرد.»