زوج تاریخ‌ساز ایرانی، در اوج

این فقط ما ایرانی‌ها نیستیم که از چنین انتخابی خشنود و هیجان‌زده شده‌ایم. تنها کافی است به انعکاس ماجرا در رسانه‌های روسی و پرتغالی توجه کنید تا معلوم شود واقعا اتفاق مهمی رخ داده. سایت رسمی باشگاه زنیت سن‌پترزبورگ با بازتاب خبر حضور سردار آزمون در میان نامزدهای بهترین بازیکن سال، نوشت که آزمون تنها نماینده لیگ روسیه در این فهرست ۳۲ نفره است. سردار با ۱۹ گل و شش پاس گل در سال ۲۰۲۱ نقش بزرگی در موفقیت‌های زنیت داشته است. این بازیکن در فصل جدید نیز هشت گل زده و دو پاس گل داده. چهار گل و سه پاس گل در هفت بازی برای تیم ملی ایران در سال ۲۰۲۱، بخش‌ دیگری از عملکرد آزمون بوده است. پایگاه خبری «فونتانکا» در روسیه نیز با انتشار خبر، اعلام کرده آزمون با لیونل مسی و کریس رونالدو رقابت خواهد کرد.

در پرتغال هم شرایط به همین ترتیب است. از پورتو نام یک بازیکن دیگر یعنی لوییس دیاز کلمبیایی در بین نامزدها گنجانده شده. در این میان صفحه رسمی پورتو در توییتر با انتشار تصاویری از مهدی طارمی و دیاز، توجهی ویژه به این مساله نشان داده است. صفحه رسمی شبکه «اسپورت تی‌وی پرتغال» هم در این مورد نوشت: «اتفاق تاریخی! دو بازیکن از لیگ ما نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن سال جهان شده‌اند. اسم رونالدو هم در این فهرست هست.» طارمی یک قهرمانی سوپرکاپ را در سال ۲۰۲۱ با پورتو کسب کرد و طی ماه‌های گذشته دروازه تیم‌های بزرگی چون لیورپول، چلسی و یوونتوس را باز کرده است. علاوه بر این، او در تیم ملی ایران نیز خوش درخشیده و در سال ۲۰۲۱ طی هشت بازی ملی، چهار گل زده و پنج پاس گل نیز داده است تا نشان دهد در بهترین فرم دوران ورزشی خود قرار دارد.

فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال نهادی است که به بررسی و ارائه آمار مختلف می‌پردازد و رده‌بندی‌های گوناگون آن از جمله در بحث برترین باشگاه‌های جهان و نیز تفکیک بهترین‌ها در هر پست، ارزش و اعتبار قابل توجهی دارد. بنابراین انتخاب طارمی و آزمون از سوی این مجموعه به عنوان دو تن از ۳۲ بازیکن برتر دنیا، اتفاق خوشحال‌کننده‌ای است.