صدرنشینی چند منظوره!

  استقلال با این پیروزی به صدر جدول رده‌بندی رسید. آبی‌ها خوش‌شانس بودند که در روز کسب یک برتری آسان، سپاهان هم به شکلی غیرمنتظره در خانه مغلوب پیکان شد. استقلال البته فصل گذشته هم بعد از یازده هفته با محمود فکری صدرنشین بود، اما واقعا شرایط امسال و پارسال متفاوت است. خوش‌بینی فعلی در مورد تیم مجیدی، هرگز در مورد فکری وجود نداشت.

 استقلال در این بازی هم موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شد. آبی‌ها در ۱۱ مسابقه ۹ کلین‌شیت را ثبت کرده‌اند و با دو گل خورده در کنار آلومینیوم اراک صاحب بهترین خط دفاع لیگ برتر هستند. این آمار برای تیمی که تا پارسال خیلی راحت گل می‌خورد، بسیار رشک‌برانگیز و قابل توجه است. می‌دانید که در ایران اغلب تیم‌هایی با خط دفاع خوب شانس قهرمانی دارند و حالا به نظر می‌رسد فرهاد مجیدی با جا انداختن سیستم سه دفاعه در استقلال، این فاکتور را در تیمش تامین کرده است.

   یکی از خوب‌های استقلال در این فصل رودی ژستد بود. مهاجم فرانسوی در جریان مسابقات استقلال اثرگذار ظاهر می‌شد، اما نمی‌توانست گل بزند. همین مساله باعث شده بود انتقادها از او رفته رفته افزایش پیدا کند. با این حال ژستد بالاخره در مشهد موفق به گلزنی شد. پدیده آن‌قدر حریف راحتی بود که طلسم این بازیکن هم شکست و حالا او با فشار کمتری می‌تواند به کارش ادامه بدهد.

   آرمان رمضانی که فصل گذشته با اصرار ویژه فرهاد مجیدی جذب شد، امسال در ترافیک خط حمله استقلال به ندرت فرصت بازی پیدا کرده بود. با این حال او بعد از گشودن گره کار آبی‌ها در بازی حذفی با نود ارومیه، در دیدار مقابل پدیده فیکس شد و گل هم زد. به این ترتیب آرمان که تا یک قدمی جدایی از استقلال پیش رفته بود، حالا بار دیگر به چرخه بازیکنان مفید این تیم بازگشته است.