سرنوشت  مغضوبین فرهاد

گادوین منشا

داستان چه بود؟ مهاجم نیجریه‌‌‎ای نخستین مغضوب فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال بود. ماجرا به اواخر لیگ هجدهم مربوط می‌شود؛ زمانی که مجیدی به جای وینفرد شفر اخراج شده، به‌طور موقت روی نیمکت استقلال نشست. آخرین تجربه شفر به عنوان سرمربی آبی‌‌ها، هدایت این تیم برابر شهرخودرو بود. مربی آلمانی در آن بازی گادوین منشا را در ترکیب اصلی قرار نداد. منشا هم اعتراض کرد و جو را به هم ریخت. استقلال بازی را نبرد، شفر اخراج شد و مجیدی حکم سرمربیگری گرفت. فرهاد اما در نخستین تصمیمش، منشا را به خاطر بی‌‌احترامی به مربی قبلی تعلیق کرد.

سرنوشتش چه شد؟ گادوین منشا کلا خرید موفقی برای استقلال نبود. او طی نیم‌‌فصل بازی برای این تیم، تنها موفق شد یک گل به ثمر برساند. بنابراین او به خودی خود در مسیر جدایی قرار داشت و این اتفاق انضباطی هم روند خروج مهاجم نیجریه‌‌ای را تسریع کرد.

Untitled-2

محمد دانشگر

داستان چه بود؟ یکی از پرماجراترین بازیکنان سالیان اخیر استقلال، همین بازیکن است. تا به حال به دفعات گزارش‌هایی درباره بی‌‌انضباطی او منتشر شده و سرمربیان مختلف استقلال، از جمله خود فرهاد مجیدی با او برخورد کرده‌‌اند. اسفند سال گذشته دانشگر بعد از بازی حذفی با پیکان، با یکی از هواداران استقلال به مشاجره پرداخت و بعد هم در اینستاگرامش تهدید کرد که از این تیم جدا می‌شود. فرهاد مجیدی هم این موضوع را تاب نیاورد و آقای مدافع را در لیست مازاد قرار داد. این فقط یکی از موارد انضباطی دانشگر بود.

سرنوشتش چه شد؟ مجیدی درباره دانشگر گفته بود: «در تیم من بازیکن‌سالاری جایی ندارد. اینجا فقط استقلال سالار است و با بی‌‌انضباط‌‌ها برخورد می‌کنم.» با این اوصاف اما دانشگر به تیم برگشت و هنوز هم یکی از بازیکنان استقلال به شمار می‌‌رود.

 

طارق همام

داستان چه بود؟ حکایت طارق هم شبیه داستان گادوین منشا بود. به نظر می‌‌رسد مجیدی در روزهای آغازین کارش به عنوان سرمربی به دنبال اثبات اقتدار خود بود و در این مسیر دو بازیکن بی‌‌‎انضباط خارجی را در فاصله‌‌ای کوتاه تنبیه کرد. بهار 98 آبی‌‌ها یک بازی آسیایی برابر الدحیل قطر داشتند و زمانی که طارق همام پی برد در ترکیب اصلی تیم برای این مسابقه قرار ندارد، اردوی استقلال را ترک کرد. فرهاد مجیدی هم به‌شدت از این موضوع بر‌آشفت و او را در اختیار باشگاه قرار داد.

سرنوشتش چه شد؟ مجیدی با قاطعیتی غافلگیرکننده اعلام کرد تا زمانی که او سرمربی استقلال باشد، همام جایی در این تیم ندارد. او حتی گفت پیراهن استقلال برای چنین بازیکنانی گشاد است. در نتیجه طارق با پایان فصل قراردادش را فسخ کرد و رفت.

Untitled-3

بابک مرادی

داستان چه بود؟ ماجرای برخورد با این بازیکن به نیم‌‌فصل اول لیگ امسال برمی‌‌گردد. بابک مرادی که از ماشین‌‌سازی به استقلال پیوسته بود، در این تیم موفق نشد جایگاه خودش را پیدا کند و خیلی کم به او بازی می‌‌رسید. این بازیکن اغلب اوقات از روی نیمکت تماشاگر نمایش‌‌های جعفر سلمانی بود. مرادی هم از این مساله شاکی بود و بدقلقی می‌کرد. او یک بار یکی از جلسات تمرینی استقلال را بی‌‌خبر ترک کرد و رفت. همین مساله باعث شد تا فرهاد مجیدی مرادی را در اختیار باشگاه قرار بدهد و مانع از حضور او در تمرینات آبی‌‌پوشان شود.

سرنوشتش چه شد؟ همه می‌‌دانستند که مرادی شانسی برای ادامه حضور در استقلال ندارد. با این اوصاف مجیدی او را بخشید تا به شکل تشریفاتی به تیم برگردد و با شرایط مناسب‌‌تری جدا شود. او ماه گذشته قراردادش را فسخ کرد و به هوادار پیوست.

 

فرشید باقری

داستان چه بود؟ نیم‌‌فصل دوم لیگ نوزدهم، در شرایطی که فرهاد مجیدی این‌بار به جای استراماچونی سرمربی استقلال شده بود، فرشید باقری در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار گرفت. چرا؟ چون در بازی با پیکان نیمکت‌‌نشین شده بود. باقری عقیده داشت خروج او از ترکیب اصلی زیر سر یکی از دستیاران مجیدی است؛ در نتیجه با دستیار مورد نظر درگیر شد و فرهاد هم بعد از اطلاع از موضوع، او را در اختیار باشگاه قرار داد. باقری از جمله بازیکنان باسابقه استقلال محسوب می‌شد، اما مجیدی در بازگشت روی نیمکت آبی‌‌ها تصمیم گرفت میخش را محکم بکوبد.

سرنوشتش چه شد؟ فرشید پس از آن داستان از استقلال جدا نشد. او فصل را با آبی‌‌ها به پایان برد، اما در فصل جدید بار دیگر مرتکب بی‌‌انضباطی شد. این‌بار محمود فکری او را کنار گذاشت. باقری هم بین دو نیم‌‌فصل با فسخ قراردادش به عضویت گل‌‌گهر سیرجان در‌آمد.

Untitled-4

رشید مظاهری

داستان چه بود؟ رشید مظاهری دوران پرفراز و فرودی را در استقلال پشت سر گذاشت. در دوران کوتاه حضور او بین آبی‌‌ها، هم درگیری با کادر فنی محمود فکری دیده می‌شد و هم اصطکاک با فرهاد مجیدی. رشید پیش از شروع فصل جاری قراردادش را به‌طور یک‌طرفه فسخ کرد. با این حال او در آن مقطع مشتری دیگری پیدا نکرد و دوباره با استقلال قرارداد بست. این‌بار نوبت به مجیدی رسید که با او بدقلقی کند. فرهاد اسم مظاهری را در فهرست 18 نفره رد نمی‌کرد و حتی یک بار او را در اختیار کمیته انضباطی باشگاه قرار داد.

سرنوشتش چه شد؟ بعد از یک نیم‌‌فصل سکونشینی پرهزینه و پرتشنج، در نهایت رشید مظاهری بین دو نیم‌‌فصل امسال رضایتنامه‌‌اش را از استقلال گرفت و به سپاهان پیوست. او پس از نخستین بازی‌‌اش برای طلایی‌‌پوشان، حسابی فرهاد مجیدی و استقلال را طعنه‌‌باران کرد.