دراگـان در شـرایط خـاص

ریزش یک لیست

فهرست بازیکنان تیم ملی برای دو بازی پیش رو، با ریزش محسوس مواجه شده است. محمدحسین کنعانی‌زادگان با حکم کمیته اخلاق به خاطر آن فایل صوتی کذایی از حضور در دو بازی ملی محروم شده است. سعید عزت‌اللهی و صادق محرمی نیز از بازی با کره‌جنوبی محروم هستند. سیاوش یزدانی هم سرباز شده و چون دیر خودش را معرفی کرده، نتوانسته در لیگ برتر به عضویت فجرسپاسی در بیاید. در نتیجه او فصل را در دسته اول و تیم ملوان ادامه خواهد داد. باید منتظر ماند و دید آیا دراگان این بازیکن را در چنین شرایطی به اردو دعوت می‌کند یا نه.

چالش کره‌‌جنوبی

کره‌جنوبی ۱۱ سال است که موفق به شکست دادن تیم ملی ایران نشده. در نتیجه آنها در مسابقه روز چهارم فروردین به آب و آتش خواهند زد تا این طلسم را در خانه خودی و مقابل تماشاگران خودی بشکنند. از همین حالا رسانه‌های کره‌ای بحث در مورد این مسابقه را داغ کرده‌اند و مشغول تهییج بازیکنان خود هستند. این مساله کار را برای اسکوچیچ سخت خواهد کرد؛ مخصوصا که شکست‌ناپذیری برابر کره، از جمله میراث‌های کارلوس کی‌روش برای تیم ملی به حساب می‌آید و در صورت از دست رفتن آن، فشار زیادی متوجه مربی کروات خواهد شد.

بلاتکلیفی فدراسیون

از همه اینها که بگذریم، فدراسیون فوتبال دوران گذار را پشت سر می‌گذارد. شهاب عزیزی خادم عزل شده و میرشاد ماجدی به‌طور موقت سرپرستی فدراسیون را بر عهده دارد. با این حال عزل عزیزی خادم در مجمع بعدی باید به رای گذاشته شود و شاید اصلا اعضا با آن موافقت نکنند. تازه در مورد قانونی بودن سرپرستی خود ماجدی هم ابهاماتی وجود دارد. مجموعه این مسائل باعث می‌شود اوضاع چندان «عادی» و روتین نباشد، آن هم در شرایطی که تیم ملی به برنامه‌ریزی چند اردو و مسابقه درست و حسابی تدارکاتی در چند ماه پیش رو نیاز ضروری دارد.

سرپرست جدید

در تحولات اخیر اما، مجتبی خورشیدی (که معلوم نیست خودش از کجا آمده بود!) سمت سرپرستی تیم ملی را به حمید استیلی تحویل داد. این یک تغییر بزرگ روی نیمکت است. سرپرست تعامل جدی و پررنگی با سرمربی دارد و همه جای دنیا معمولا در مورد این قبیل تغییرات از سرمربی سوال می‌شود. در این مورد اما بعید است کسی از دراگان اسکوچیچ نظرخواهی کرده باشد. باید منتظر بمانیم و ببینیم شرایط همکاری اسکو با استیلی چطور پیش می‌رود و آنها با هم چفت خواهند شد یا نه.