پروژکتور هم افتتاحیه می‏‏‌خواهد؟

همان سال‌ها این استادیوم به خاطر حضور چوکا در سطح اول فوتبال ایران به شهرت رسید؛ مخصوصا که چوکا یک بار در همین زمین با نتیجه سه بر یک پرسپولیس را شکست داد و این ورزشگاه به «قلعه عقاب‌‌ها» مشهور شد. بنابراین با سازه جدیدی مواجه نبودیم، بلکه یکی از فرسوده‌‌ترین و قدیمی‌‌ترین ورزشگاه‌های کشور صاحب نورافکن جدیدی شد و این مراسم افتتاحیه به همین دلیل ترتیب داده شد. تجهیز استادیوم در این سطح، آن‌قدر کار پیش پا افتاده و ساده‌‌ای است که شاید حتی نیازی به انتشار خبر آن هم نباشد، چه برسد به صف کشیدن مقامات استانی و قیچی کردن روبان! همین مساله هم موجب تعجب و انتقاد افکار عمومی شده است. جالب است بدانید بالاترین مقام استانی یعنی استاندار گیلان شخصا در این مراسم حضور یافته و بعد از مراسم افتتاح هم گفته: «بهبود سیستم روشنایی، یکی از خواسته‌ها و آرزو‌‌های نسل جوان منطقه بود و بر این مبنا اهمیت زیادی داشت.»

چنین مراسمی هر زمان برگزار می‌‌شد باعث حیرت و شگفتی بود؛ اما آنچه آتش انتقادات را تندتر کرده، همزمانی چنین اتفاقی با برگزاری جام‌‌جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر است. ما و قطر همسایه هستیم و به هر حال مقایسه دو کشور اجتناب‌‌ناپذیر است. مردم می‌‌بینند که مدرن‌‌ترین و مجهزترین ورزشگاه‌های جهان یک به یک در همین نزدیکی احداث شده‌‌اند و قرار است بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا با حضور صدها هزار توریست در آن برگزار شود. در این شرایط برای آنها دشوار است قبول کنند شخص اول یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور با چنین شوق و ذوقی راهی مراسم افتتاح نورافکن‌‌های یک ورزشگاه کهنه شده است. تازه منابع بومی در اصل خبر از عبارت «بهبود روشنایی» استفاده کرده‌‌اند و این یعنی احتمالا ورزشگاه پوریای ولی قبلا هم نورافکن داشته، اما با ۱۴میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌‌جمهوری دستی روی سر و گوش این سیستم کشیده‌‌اند! با وجود این، تمام دیوارهای ورزشگاه پر از بنرهای تبریک و تشکر از نمایندگان مجلس و مسوولان شهر و استان بود؛ توگویی اتفاقی تاریخی و شگرف در ورزش منطقه رخ داده است.

آیا واقعا حق مردم ما این است؟ آیا آن نسل جوانی که آقای استاندار درباره‌اش حرف می‌‌زند، فقط آرزو دارد دو تا نورافکن در ورزشگاه برپا شود؟ صد البته همین هم کار خوبی است؛ اما در حد خودش با آن برخورد کنید. اگر به هر دلیلی امکان احداث ورزشگاه‌های جدید یا کارهای مهمی از این دست را ندارید، حداقل به‌خاطر چند پروژکتور مراسم افتتاح راه نیندازید.به خدا قشنگ نیست. مردم هم خوششان نمی‌‌آید.اگر قبول ندارید، وقت بگذارید و بازتاب‌‌ها را ببینید.