قدرت باتری را بیشتر کنید

ویژگی‌های لمسی و ارتعاشی را به حداقل برسانید

هر گوشی به یک موتور لرزشی به نام ERM سرنام eccentric rotating mass vibration motor تجهیز شده است. چرخش این موتور باعث به وجود آمدن ارتعاش می‌شود. اما می‌توانید ویژگی لرزش لمسی و سایر ویژگی‌های مرتبط را غیر‌فعال کنید. در این بین اپ‌های صفحه‌ کلید سفارشی زمانی که در حال تایپ کردن هستید گزینه‌های بیشتری را برای غیرفعال کردن حالت لرزش در اختیارتان قرار می‌دهند. برای دسترسی به ویژگی غیرفعال کردن حالت ارتعاشی به بخش Setting> Sound and Vibration بروید.

بهینه‌سازی صفحه‌نمایش

صرف‌نظر از پردازنده، صفحه‌نمایش دومین فاکتوری است که به شدت از باتری استفاده می‌کند. برای دسترسی به تنظیمات مربوط به صفحه‌نمایش به Setting> Display بروید. در این بخش می‌توانید ویژگی Adaptive Brightness را غیر‌فعال کنید. این ویژگی با نظارت مداوم بر نور محیطی باعث می‌شود باتری دستگاه سریع تخلیه شود. پیشنهاد ما این است که میزان روشنایی صفحه‌نمایش را به شکل دستی تنظیم کنید، با این کار به بهبود عمر باتری دستگاه کمک کرده‌اید. راهکار دیگر در این زمینه تنظیم گزینه Sleep است. بهتر است این ویژگی را به یک دقیقه یا کمتر تنظیم کنید. کم کردن این زمان باعث می‌شود صفحه‌نمایش زمان کمتری را روشن بماند که همین موضوع باعث صرفه‌جویی در باتری می‌شود.  سعی کنید از یک پس‌زمینه سیاه و تم سیاه یا حالت شب در صورت امکان استفاده کنید. صرف‌نظر از بهبود وضعیت باتری این گزینه باعث می‌شود تا فشار کمتری به چشم‌ها وارد شود.

پویانمایی‌ها را خاموش کنید

انیمیشن‌ها یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر کاهش عمر باتری‌ها هستند. برای مدیریت بر انیمیشن‌ها باید به سراغ گزینه Developer Option در Settings بروید. اگر این گزینه را مشاهده نمی‌کنید به Setting> About Phone رفته، گزینه Software information را لمس کرده و چهار مرتبه Build number را لمس کنید. این‌کار باعث می‌شود تا گزینه Developer Option به گزینه‌های Settings افزوده شود. اکنون این گزینه را لمس کرده تا سه گزینه Window animation scale، Transition animation scale و Animator duration scale را مشاهده کنید. همه این گزینه‌ها را غیر‌فعال کنید تا مشاهده کنید عملکرد دستگاه و طول عمر باتری چگونه بهبود پیدا می‌کند.

سرویس‌های بی‌سیم را غیر‌فعال کنید

گزینه WiFi و Bluetooth را زمانی که از آنها استفاده نمی‌کنید غیر‌فعال کنید. زمانی که WiFi روشن باشد، موبایل به‌طور مداوم و در فواصل زمانی منظم شبکه‌های جدید را جست‌وجو می‌کند. شبیه به همین قضیه در مورد بلوتوث نیز وجود دارد که باعث تخلیه باتری می‌شود. همچنین GPS را تنها زمانی که به آن نیاز دارید فعال کرده و در شرایط دیگر غیر‌فعال کنید. زمانی که در سفر هستید و در انتظار تماس خاصی نیستید گوشی خود را در وضعیت airplane قرار دهید و به موسیقی دلخواه خود گوش دهید.

داده‌های پس‌زمینه را غیر فعال کنید

فرآیندهای همگام‌سازی عمدتا در پس‌زمینه اجرا شده و باعث تخلیه باتری می‌شوند. برای مدیریت بر این فرآیند‌ها به Settings> Accounts بروید. سرویس‌های همگام‌ساز روی حساب‌های خود را در صورتی که به آنها نیازی ندارید غیر‌فعال کنید. بیشتر برنامه‌ها زمانی که در حال اجرا هستند در پس‌زمینه سعی می‌کنند از داده‌های موبایلی استفاده کنند که باعث کاهش عمر باتری می‌شوند به Settings> Data Usage رفته برنامه‌هایی که نیازی ندارید در پس زمینه اجرا شوند را انتخاب کرده و گزینه Restrict app background data را انتخاب کنید.

به‌کارگیری کمتر ویجت‌ها

زمانی که دیگر به برنامه‌ای احتیاج نداشتید از آن خارج شوید، به دلیل اینکه اغلب برنامه‌ها در پس‌زمینه دستگاه شما به شکل فعال باقی می‌مانند. بعضی مواقع دکمه بازگشت قادر نیست به اجرای یک برنامه خاتمه دهد. به همین دلیل بهتر است به‌طور مداوم پانل recents را بررسی کرده و هر چیزی در آن قرار دارد را پاک کنید.

بهینه‌سازی Google App

گوگل اسیستنت یک سرویس بسیار جذاب است، اما ویژگی تشخیص صدا می‌تواند به‌طور مداوم برای تشخیص کلمه کلیدی Ok Google فعال باشد. رویکردی که به میزان قابل توجهی باعث تخلیه زودهنگام باتری می‌شود.  اگر به‌طور مداوم از Google Assistant استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن ‌را غیر‌فعال کنید.

برنامه‌های خود را مدیریت کنید

تنها برنامه‌هایی را روی گوشی خود نگه دارید که به آنها نیاز دارید. نگهداری بیش از اندازه برنامه‌ها روی گوشی همراه عمر باتری را کاهش می‌دهد. با رفتن به بخش Settings> Battery می‌توانید وضعیت به‌کارگیری باتری از سوی یک برنامه را مشاهده کنید. برنامه‌هایی را که از باتری بیش از حد استفاده می‌کنند، حذف کنید.

خاموش کردن اعلان‌ها برای برنامه‌ها

تاکنون چند بار اطلاعیه‌های ناخواسته‌ و آزاردهنده‌ای که به شکل پنجره‌های کوتاه به نمایش در می‌آیند باعث ناراحتی شما شده‌اند؟ آنها نه تنها مزاحم هستند، بلکه پردازنده را نیز بیش از اندازه مورد استفاده قرار می‌دهند. به مسیر Settings> Notification رفته و این ویژگی را برای هر برنامه‌ای که به آن نیازی ندارید غیرفعال کنید.