در یک سال اخیر کمیسیون خودروسازان انجمن قطعه‌سازان اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدتی را دنبال کرده است. هدف کوتاه‌مدت این است که قطعه‌سازان مشکلات فوری خود را با کمیسیون در میان بگذارند تا کمیسیون وارد عمل شود و این مسائل را حل‌وفصل کند. اهداف بلندمدت کمیسیون خودروسازان نیز رسیدگی به مشکلات بلندمدت قطعه‌سازی است. اولین موضوعی که باید به صورت بلندمدت حل شود، مساله تامین مالی است. درواقع هدف کمیسیون ایجاد شرایط باز مالی است. در این زمینه از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست ملاقات شده و هدف از این ملاقات درخواست ارز مبادلاتی برای این صنعت است چراکه فعلاً در این صنعت ارز مبادلاتی به قطعه‌سازان تعلق نمی‌گیرد.

علاوه بر این کمیسیون به دنبال راهکار فاینانس برای قطعه‌سازان نیز هست. در بلندمدت هدف کمیسیون، تامین مالی به صورت فاینانس است به طوری که قطعه‌ساز ۱۰، ۲۰ درصد بدهد، مواد اولیه‌اش به دستش برسد و نقدینگی‌اش درگیر نشود. دومین موضوعی که در بعد کلان و در بلندمدت کمیسیون به دنبال آن است،‌ حل مشکل تعرفه‌هاست. تعرفه‌ها به این صنعت لطمه‌های بسیاری وارد می‌کند. در حال حاضر مساله قطعه‌سازان این است که کالاهای قاچاق و کالاهایی که خدمات پس از فروش ندارند، هزینه‌ای برای مالیات و بیمه نمی‌کنند و به اصطلاح زیرپله‌ای هستند، با قیمت بسیار پایین‌تر از قطعه تولیدی قطعه‌سازان عضو انجمن قطعه‌سازان وارد بازار می‌شوند.

علت این قیمت پایین‌تر نیز در این موضوع نهفته است که این صنایع زیرپله‌ای هزینه‌هایی مثل بیمه و مالیات ندارند،‌ اما در قیمت تمام‌شده قطعات تولیدی قطعه‌سازان عضو انجمن سربار بیمه،‌ مالیات،‌ ارزش افزوده و همه‌چیز دیده شده است. در نتیجه قطعه تولیدی قطعه‌سازانی که رسمی کار می‌کنند توان رقابت با قطعه تولیدی صنایع زیرپله‌ای را ندارد. از همین رو صنعتگران انجمن قطعه‌سازان هزینه‌های بسیاری برای تبلیغات می‌پردازند تا مردم را به خرید قطعه اصلی و قطعه دارای گارانتی از معابر اصلی صنعتی و قطعه‌سازان داخلی که خدمات پس از فروش دارند، ترغیب کنند. به طور کلی رسیدگی به مسائل صنفی نیز از اولویت‌های کمیسیون خودروسازان و انجمن قطعه‌سازان است.