The Newsweek

قاتلانی به سبک بازی جی‌تی‌ای

دکه مطبوعات

مجله نیوزویک در این شماره از یک پرونده مهم جنایی در روسیه گزارش می‌دهد. پرونده‌ای که برای سال‌ها در این کشور به شکل یک راز سر به مهر باقی مانده و هنوز ابعادی از آن برای مردم روسیه و حاکمان این کشور مکتوم باقی مانده است. در سال ۲۰۱۴، پنج تن از متهمانی که در حال هدایت به دادگاهی در مسکو بودند یک نقشه فرار طراحی می‌کنند. در حالی که آسانسور در حال بالا رفتن بود یکی از این متهمان وانمود می‌کند که در حال خفه شدن است و تا ماموران بدرقه تصمیم می‌گیرند که به کمک آن فرد بیایند، سایر همدستان آن مجرم، نیروهای پلیس را خلع سلاح می‌کنند و به محض ایستادن آسانسور آنها به روی ماموران حاضر در دادگاه آتش می‌گشایند. در این اثنی نیروهای ویژه روسی وارد عمل می‌شوند و حمام خون در دادگاه به راه می‌افتد و متهمان در خون غرق می‌شوند. گفته می‌شود در این زدوخورد ۳ تن در جا کشته، دو نفر دیگر به شدت زخمی می‌شوند و یک نفر از آنها در بیمارستان می‌میرد. تلویزیون دولتی روسیه در گزارش خود می‌گوید متهمان همگی کشته شدند؛ اما خبرنگار تلویزیون در پشت صحنه از همکاران خود می‌پرسد آن نفر آخر زنده است یا کشته شده؟

بنا بر گزارش رسانه‌های روسی این پنج نفر متهم به کشتار بی‌رحمانه مردم روسیه هستند. آنها در بزرگراه‌ها مردم این کشور را به گلوله می‌بستند. این یکی از ترسناک‌ترین فجایعی است که در دوران زمامداری پوتین در این مدت رخ داده است. در مورد این قتل‌ها در روسیه شایعات و رازهای زیادی مطرح شده که هنوز ابعاد  برخی از این قتل‌ها روشن نشده است. تحقیقات می‌گوید که جنایات این افراد از سوم ماه مه سال ۲۰۱۴ آغاز شد. اولین قتل این گروه در شب سوم ماه مه در سال ۲۰۱۴ رخ می‌دهد. زمانی که آناتولی لبدف و تاتیانا، همسر وی که هر دو در میانه‌های دهه ششم عمر خود بودند قصد بازگشت به خانه داشتند، در میانه‌های راه به دلیل اینکه خودروی آنها درون چاله‌ای افتاده بود، متوقف می‌شوند. لبدف زمانی که برای بررسی اوضاع از خودرو خارج می‌شود نقاب‌پوشانی را می‌بیند که به سمت وی می‌آیند اما قبل از اینکه کاری کند نقاب‌پوشان وی و همسرش را به رگبار می‌بندند. البته این قتل‌های فاجعه‌آمیز ادامه داشت و در نهایت مظنونان با تلاش‌های پلیس دستگیر می‌شوند؛ اما پلیس می‌گوید احتمالا این افراد  فضای بازی مرگبار GTA را به زندگی واقعی کشانده‌اند. کسانی که نه با انگیزه دزدی نه چیز دیگر افراد را به قتل می‌رساندند.

 

Shares

جهان بدون سوخت‌های فسیلی

دکه مطبوعات

جهان به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر می‌رود و همین امر ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور کشورهای نفت‌خیزی مانند عربستان و ونزوئلا را به دردسر بیندازد. مجله شیرز در این زمینه می‌نویسد که انقلابی در پیش است. انقلابی که قرار است در حوزه خودروسازی روی دهد. این مجله با عنوان چگونه روی خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کنیم، می‌نویسد: انقلاب خودروهای برقی در چند ماه گذشته  در فرانسه و بریتانیا برداشته شد و این دو کشور تایید کردند تا سال ۲۰۴۰ خودروهای دیزلی و بنزینی خود را از رده خارج خواهند کرد. خودروسازانی همچون ولوو، جگوار و لند روو در حال توسعه خودروهای برقی و هیبریدی خود با سرعت هر چه تمام هستند. حتی شرکت‌های غیرمرتبط با خودروسازی مانند شرکت جاروبرقی دیزن هم به سمت سرمایه‌گذاری روی خودروهای برقی رفته است. افزون بر این شرکت هواپیماسازی ایزی‌جت مدعی شده است که در یک دهه بتواند هواپیمای برقی تولید کند. این شتاب در صنعت خودروسازی برقی موجب شده است تا برخی از شرکت‌های بزرگ به فکر راندن در این جاده شوند.

در این مقاله آمده است که با پا گرفتن شرکت‌های خودروهای برقی بازندگانی هم وجود دارند. به اعتقاد این مجله کسانی که همپای این شتاب حرکت نکنند و با تغییرات همگام نشوند جزو بازندگان آن به حساب می‌آیند. این مجله سپس می‌نویسد: چند دلیل وجود دارد که چرا دنیا از خودروهایی با سوخت فسیلی به سمت خودروهای برقی تمایل پیدا کرده است. نخست اینکه ثابت شده است که خودروهای برقی به اندازه خودروهایی با سوخت فسیلی خوب هستند. دوم اینکه هزینه باتری‌های لیتیومی در حال کاهش است و این امر جزو مهم‌ترین شاخص‌های توسعه صنایع خودروهای برقی به حساب می‌آید. بازار خودرو با این روش می‌تواند سرمایه‌گذاری بیشتری روی خودروهای برقی کند. سوم اینکه به‌دلیل کاهش آلودگی هوا و همچنین بنا بر موافقت‌نامه آب و هوایی پاریس صنایع خودروسازی مجبور شده‌اند تا هرچه سریع‌تر تغییراتی را در ساخت خودروهای خود ایجاد کنند. اروپا تا سال ۲۰۲۱ برای کاهش دی‌اکسید کربن محدودیت‌های بیشتری را در نظر گرفته است. فرانسه و بریتانیا نیز همپای این محدودیت‌ها قصد دارند تا سرمایه‌گذاری بیشتری روی صنایع خودروهای برقی انجام دهند؛ چرا که میل بازار بنا به هر دلیلی به این سمت و سو سوق پیدا کرده است. البته در این میان صنایع آمریکایی نیز تمایل پیدا کرده‌اند تا در این زمینه سرمایه‌گذاری انجام دهند. این امر به‌ویژه در میان شرکت‌‌های آمریکایی که شرکای اروپایی دارند، بیشتر به چشم می‌آید.

 

استهزای «می» توسط کمدین معروف

دکه مطبوعات

ترزا می، شاید بدشانس‌ترین نخست‌وزیر تاریخ بریتانیا باشد. کسی که تلاش کرد با برگزاری یک انتخابات بتواند قدرت بیشتری به دست آورد اما نتیجه این شد که حتی قدرتش از پیش هم کمتر شود و حتی اکثریت مطلق را در پارلمان از دست بدهد و به اکثریت نسبی بسنده کند. حالا مجله جی ۲، یکی از ضمایم مجله گاردین در آخر هفته به این موضوع پرداخته است که حزب محافظه‌کار به رهبری ترزا در حال سقوط است. حزب محافظه‌کار که در شهر منچستر یک کنفرانس برگزار کرده بود تا راهکارهای آتی این حزب در فضای سیاسی موجود در بریتانیا را بررسی کند با اعتراض‌های یک کمدین مواجه شد. این کمدین که توانسته بود در نشست سالانه حزب محافظه‌کار در شهر منچستر حضور یابد هنگام سخنرانی ترزا می ‌خود را به او رساند و یک برگه با عنوان P۴۵ به ترزا داد.

گزارش شد که سیمون برادکین، این کمدین معروف بریتانیایی علیه سیاست‌های دولت انگلیس به شدت معترض بود. این کمدین به سیاست‌های دولت انگلیس در امور اشتغال و مالیات معترض بود. پس از بیرون رانده شدن برادکین از سوی نیروهای حفاظتی سالن نخست‌وزیر انگلیس به سخنرانی خود ادامه داد. برادکین دو سال پیش نیز در نشست خبری اعضای کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال در زوریخ سوئیس یک دسته پول تقلبی را در حرکتی کنایه‌آمیز روی سر سپ‌بلاتر پاشید و مهم‌ترین‌ سوژه محافل خبری ورزشی اروپا شد. نخست‌وزیر ۶۱ ساله انگلیس طی سخنانی در این نشست خطاب به اعضای حزب محافظه‌کار این کشور گفت: روش او در برخورد با مسائل دشوار تسلیم و رویگردانی نیست و تلاش کرده تا منتقدانش را درخصوص توانایی‌اش در رهبری انگلیس و رقم زدن یک برگزیت قدرتمند متقاعد کند.

وی در سخنرانی خود تلاش کرد تا از طرح احداث مسکن بیشتر و همچنین برنامه‌اش برای یک دستورکار جدید و نشان دادن عملکرد قدرتمند خود پرده بردارد. ترزا می ‌از حزب محافظه‌کار خواست به جای اختلافات داخلی بر رای‌دهندگان تمرکز کنند. نخست‌وزیر انگلیس اظهار کرد: تنها دلیلش برای ماندن در سیاست ایجاد یک تفاوت به منظور تغییر بهتر امور و تحویل یک کشور قدرتمندتر، موفق‌تر و عادل‌تر به نسل آینده است. این در شرایطی است که محافظه کاران حمایت بسیار کمی از طرف جوانان دارند و این حزب قدیمی بریتانیا متوجه این موضوع شده است. بسیاری بر این باورند که حزب محافظه‌کار با رهبری «می» حمایت‌های جوانان را از دست داده است با این حال برگزاری این کنفرانس به نشانه حمایت از نخست‌وزیر فعلی بریتانیا بوده و عمده محافظه‌کاران نشانی که روی آن نوشته بود «می باید بماند» را روی سینه خود نصب کرده بودند.

 

Match

چرا فیفا ۱۸ دوست داشتنی است؟

دکه مطبوعات

بازی فیفا 2018 مورد بررسی مجله معروف ورزشی مچ قرار گرفته است. این مجله می‌نویسد: فیفا 18 این هفته بیرون آمد و بازیکنان این بازی سریع‌ترین بازیکنان ساخته شده در این بازی هستند. فیفا 2017 اولین بازی بود که در آن چهره‌های برتر حضور داشتند و حالا در فیفا 2018 ما با مربیان معروف هم طرف خواهیم بود. افرادی همچون زین‌الدین زیدان و کارلو آنچلوتی. این مجله توصیه کرده است که حتما فیفا 18 را با صدا بازی کنید. در این شرایط احساس می‌کنید که واقعا در درون استادیوم بازی می‌کنید. در این بازی سعی شده است که لحظات دراماتیک هم اضافه شود. سازندگان این بازی متوجه شده‌اند که مثلا مردم واکنش مثبتی به ضربات چیپ نشان داده‌اند و به همین منظور ضربات چیپ را نیز در بازی گنجانده‌اند. آنها همچنین در ضربات پنالتی نیز تغییراتی به وجود آورده و هیجان و تب این بازی را بالاتر برده‌اند. همچنین سانتر کردن بازیکنان به شدت حرفه‌ای‌تر شده و تغییراتی نیز در آن لحاظ شده است.

در مورد دریبلینگ نیز تغییراتی لحاظ شده است. اولین چیزی که در مورد این بخش بازیگران متوجه می‌شوند این است که گویی برنامه دقیقا می‌داند کسی که دسته بازی را در دست گرفته، قصد دارد چه کاری انجام دهد و ظرافت دریبلینگ بالاتر رفته است. بسیاری از کارشناسان می‌گویند بهبود این بخش توانسته است ضعف‌های بازی فیفا 17 را جبران کند. همچنین در این بازی می‌توان با انجام حرکاتی دفاع حریف را از موقعیت خود به در کرد. همچنین می‌توان سرعت بازی را در زمانی که توپ بیرون رفته است بالاتر برد. همچنین در این بازی شما می‌توانید با مدیران مخالف و اهداف ترانسفر بحث و جدل داشته باشید و با آنها مذاکره کنید.  همچنین در فیفا 2018، 15 بازی تمرینی جدید اضافه شده است تا کنترل به دستان آمادگی بیشتری برای بازی پیدا کنند. در ضمن شما می‌توانید قرارداد بازیکنان خود و همچنین موقعیت ترانسفر آنها را مرتب کنید. یکی از نکات قابل توجه دیگر این بازی این است که گرافیک چهره‌های بازیکنان به شدت ارتقا یافته است. دیر زمانی نیست که از بازی‌های اولیه فیفا گذشته و باگ‌های آن هنوز در خاطرات کنترل به دستان است. زمانی که داور قصد داشت به بازیکنی اخطار بدهد اگر بازیکن از دست داور فرار می‌کرد تا زمانی که بازیکن نمی‌ایستاد قادر به دادن کارت زرد نبود. اما فیفا ۱۸ توانسته با یک انقلاب، کنترل به دستان را بیش از پیش راضی کند.