آشنایی با محصولات جدید گوگلی

هدست جدید Daydream View

یک سال از معرفی پلت‌فرم واقعیت مجازی Daydream توسط گوگل می‌گذرد، با این حال تا به امروز هیچ هدستی که بتواند قابلیت‌ها و پتانسیل‌های آن را ارائه دهد به بازار عرضه نشده بود. نسخه جدید هدست Daydream View در ظاهر تغییر چندانی را نسبت به مدل سال گذشته تجربه نکرده و در ساخت آن همچنان از پارچه کتان استفاده شده است.البته هدست واقعیت مجازی جدید گوگل وسعت دید بیشتری را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند و همین امر باعث افزایش قیمت آن از ۷۹ دلار سال گذشته به ۹۹ دلار شده است.

نسخه جدید هدست Daydream View علاوه بر گوشی‌های سری پیکسل، از ۱۲ گوشی دیگر مانند ال‌جی وی ۳۰، گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس، نوت ۸، موتو زد ۲ و موتو زد موتورولا پشتیبانی می‌کند. در مدل جدید همچنین جایگاهی به‌منظور قرار گرفتن کنترلرها و همچنین بندی به‌منظور قرارگیری آسان‌تر هدست روی سر کاربر تعبیه شده است. این محصول قرار است از اواخر ماه جاری در کشورهای ایالات‌متحده، کانادا، انگلستان، آلمان، استرالیا، هند، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و کره جنوبی عرضه شود. البته گوگل به خریداران آمریکایی و بریتانیایی نسخه جدید هدست Daydream View یک باندل از بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی و مجموعه‌ای از ویدئوهای سرویس YouTube VR هدیه خواهد داد.

گوگل کلیپس

حالا گوگل از دوربین بسیار کوچکی با نام Google Clips رونمایی کرده که با هوش مصنوعی به‌صورت خودکار از لحظه‌های شما فیلم می‌گیرد. ایده گوگل این است که شما نباید برای گرفتن عکس و فیلم لذت لحظه‌ها را از دست بدهید. به همین دلیل کلیپس می‌تواند به‌صورت خودکار و با کمک هوش مصنوعی لحظه‌های ناب را تشخیص داده و فیلمبرداری کند؛ سپس می‌توانید هر فریم مورد نظرتان را به شکل یک تصویر با وضوح بالا ذخیره کنید یا یک تصویر متحرک GIF بسازید. این دوربین یک LED دارد که روشن بودن آن را به اطرافیان اطلاع می‌دهد و با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و لنز واید با گستره دید ۱۳۰ درجه می‌تواند در هر ثانیه ۱۵ فریم عکس نیز ذخیره کند. این دوربین همچنین ۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد، اما می‌توانید تصاویر و ویدئوها را به رایگان به سرویس Google Photos آپلود کرده یا به گوشی خود ارسال کنید.

کلیپس در حال حاضر تنها با گوشی‌های پیکسل، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۸ سازگار بوده و از طریق وای‌فای محتوا را انتقال خواهد داد. Clips قرار است با قیمت ۲۴۹ دلار به بازار عرضه شود. جالب است بدانید کلیپس میکروفن ندارد و هدف آن بیشتر ضبط کلیپ‌های ویدئویی هفت ثانیه‌ای است.

ایرفون‌های بی‌سیم و هوشمند PixelBuds

گوگل همچنین از ایرفون‌های بی‌سیم و هوشمند PixelBuds پرده برداشت که قابلیت‌های منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. گوگل خواهان تبدیل سری پیکسل به برندی در دسته و رده‌های مختلف گجت‌های هوشمند است. پس از گوشی‌های و لپ‌تاپ پیکسل، این شرکت لحظاتی پیش از ایرفون‌های بی‌سیم این خانواده نیز پرده برداشت که می‌توانند به‌طور مستقیم به دستیار صوتی Google Assistant متصل شوند. البته ویژگی‌های ایرفون‌های بی‌سیم که عنوان هوشمند را دارند، به همین‌جا ختم نمی‌شد به‌طوری که نه تنها از ژست‌های لمسی پشتیبانی می‌کنند، بلکه به‌عنوان مثال می‌توان با سوایپ کردن روی لایه خارجی به‌منظور کنترل صدا یا برقراری تماس استفاده کرد. در سوی دیگر با لمس ایرفون‌ گوش راست می‌توان به دستیار صوتی Google Assistant متصل شده و از آن به‌منظور مسیریابی یا ارسال پیام با دستورات صوتی استفاده کرد.

همچون گوشی‌های پیکسل جدید، ایرفون‌های بی‌سیم و هوشمند PixelBuds هم در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی تیره با قیمت ۱۵۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد. مانند ایرپادهای اپل، ایرفون‌های بی‌سیم PixelBuds هم از قابلیت Fast Pair پشتیبانی می‌کنند، به‌طوری که با باز کردن قاب، می‌توانند بر هر گوشی مبتنی بر اندروید ۷ نوقا متصل شوند. هرچند این ایرفون‌ها می‌توانند به هر گجت سازگار با فناوری بلوتوث متصل شوند، اما برخی از قابلیت‌های خاص آنها صرفا با گوشی‌های جدید پیکسل فعال می‌شوند. به‌عنوان مثال اگر این ایرفون‌ها را به گوشی‌های جدید گوگل متصل کنید، امکان استفاده از ترجمه زنده مکالمات در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

دیجیتال

دیجیتال