نسل جدید خدمات مبتنی بر محتوای همراه اول

از ابتدای تاسیس این بخش، همواره مهم‌ترین هدف فراهم‌سازی ارزشمندترین خدمات نوین ارتباطی افزون بر خدمات رایج موبایل بوده است. اولین گام‌هایمان در این مسیر با ارائه سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی به کاربران آغاز شد. گستره ارائه خدمات نوین با به‌کارگیری سایر بسترهای ارتباطی از جمله IVR و USSD توسعه یافت که این خدمات همچنان پوشش‌دهنده کاربران زیادی است. شرکت ارتباطات سیار ایران در بخش خدمات ارزش افزوده، با تمرکز بر خدمات نوین، محتوای غنی و اپلیکیشن‌های کاربردی، با خدمات و پلت‌فورم‌های هوشمند بیش از ۱۰۰ محصول باند پهن، بیش از سه هزار سرویس پیامکی، حدود ۲۰ خدمت سازمانی، ۱۰۰ سرویس IVR و همچنین سرویس‌های متنوع بر بستر USSD، سرویس‌های هواداری در حوزه‌های ورزش، فرهنگ، هنر و خدمات متنوع دیگر را که با همکاری بیش از ۲۰۰ شرکت متخصص و برتر داخلی و خارجی ارائه داده است.

دو سال اخیر را می‌توان نقطه عطف مهمی در ارائه خدمات نوین ارتباطی همراه اول تلقی کرد؛ در این بازه زمانی همگام با توسعه نسل جدید شبکه‌های باند پهن موبایل در ایران، اپراتور اول نیز خدمات متنوعی را به مشترکین ارائه کرده است. استقبال بی‌نظیر کاربران از نرم‌افزارهای کاربردی که با توسعه شبکه نسل سوم و چهارم همراه اول نیز همراه شده است، نشان‌دهنده وجود علاقه‌مندی و تقاضای بسیار بالا برای این خدمات است. تمرکز بخش خدمات ارزش‌افزوده، ارائه سبد متنوعی از محصولات بوده که برآورده‌کننده نیازها و علاقه‌مندی متنوع کاربران است:

- ویدئو: با استفاده از پلت‌فورم‌های خدمات ویدئویی متنوع ارائه‌شده توسط همراه اول، کاربران می‌توانند محتوای ویدئویی را در هر ساعت از شبانه‌روز تماشا و از آن لذت ببرند. «رسانه اول» و «اپیدو» از جمله نرم‌افزارهای متمرکز بر محتوای فیلم و ویدئو است.

- آموزشی: در صورتی که کاربری به درستی از ابزارهای موبایلی به‌عنوان یک ابزار مناسب برای آموزش استفاده می‌کند، وی می‌تواند از اپ‌های آموزشی همراه اول بهره‌مند شود. به‌عنوان نمونه سامانه تعاملی «مهارت اول» امکان دسترسی به ساعت‌ها آموزش رسمی با اخذ مدرک رسمی را برای کاربران فراهم می‌کند.

- بازی و سرگرمی: علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی می‌توانند با اپلیکیشن‌های همراه اول در حوزه بازی مانند «موبازی» سرگرم شوند. بازی ‌«نما‌پلاس» و بازی آنلاین«‌کیو» از جمله خدمات حوزه سرگرمی هستند.

- کودک و نوجوان: گروه سنی کودک و نوجوان می‌توانند از امکانات تهیه‌شده مخصوص به خود تحت نظارت والدین بهره‌مند شده و از این دریچه به‌صورت کاملاً امن به دنیای مجازی وارد شوند. درسا، رایانا و آفرینک از جمله راهکارهای ارائه‌شده برای این گروه سنی است. با سرویس انیماتون نیز کودک شما می‌تواند ساعت‌ها از دیدن انیمیشن لذت ببرد.

- اپ استور: همراه‌اولی‌ها می‌توانند از طریق فروشگاه‌های مختلف از جمله «مای‌اپس» تمامی اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را بر حسب علاقه‌مندی دانلود و از آنها استفاده کنند.

- چندرسانه‌ای: در حال حاضر با گسترش شبکه‌های ارتباطات جمعی و خصوصاً شبکه‌های اجتماعی به اشتراک‌گذاری کلیپ‌های کوتاه در حوزه‌های مختلف به یکی از علاقه‌مندی‌های اصلی کاربران بدل شده است. مشترکین همراه اول اگر به این دسته از محتواها علاقه‌مندند، می‌توانند اپلیکیشن بخندیم را دانلود و محتواهای مختلف را تماشا کنند.

- موسیقی: دوستداران موسیقی می‌توانند جدیدترین آلبوم‌ها و آهنگ‌های موسیقی را با اپلیکیشن‌هایی از جمله کاست، همراهنگ، ریتمو و آوا بشنوند یا با بهره‌گیری از امکان خرید از طریق این اپلیکیشن‌ها، آهنگ‌های مورد علاقه‌شان را دانلود کنند.

- ابزارها: ابزارهای موبایلی به‌عنوان یکی از نیازمندی‌های اصلی کاربران استفاده‌کننده از این خدمات است. پلت‌فورم‌های ارائه‌شده جهت تسهیل در راه‌اندازی خدمات و همچنین اپلیکیشن‌های ارائه‌شده در حوزه آنتی‌ویروس‌ها از جمله این خدمات است.

- سایر خدمات: خدمات ارائه‌شده به مشترکین همراه اول محدود به حوزه‌های مذکور نیست؛ حوزه‌های دیگری از جمله سلامت همراه، ابزارهای موبایلی، حوزه‌های اجتماعی، تجارت همراه و‌... نیز از جمله سایر حوزه‌هایی است که نرم‌افزارهای مختلفی برای پوشش علایق مختلف مشتریان در آن ارائه شده است.

در نمایشگاه تلکام امسال فرصتی دست داده است که همانند سال‌های قبل بخشی از این خدمات را به علاقه‌مندان این حوزه معرفی کنیم. رویکرد خدمات ارزش افزوده همراه اول در این نمایشگاه همانند دو سال گذشته متمرکز بر ارائه خدمات باند پهن با در نظر گرفتن علاقه‌مندی و نیاز گروه‌های مختلف مشترکین است. هدف اصلی در این نمایشگاه، درگیر کردن بیشتر مخاطبان با تمرکز بر ارائه خدمات مبتنی بر محتوای غنی است. در حال حاضر گروه سنی نوجوان و جوان به‌عنوان مخاطبان اصلی خدمات موبایل، ساعات زیادی از شبانه‌روز را به استفاده از خدمات و نرم‌افزارهای موبایلی اختصاص می‌دهند؛ لذا این فرصت بسیار مغتنمی است تا بتوان با استفاده از کاربردها و محتواهای جذاب و غنی، ارزش بیشتری برای کاربران خلق کرد.

 

فیلم‌نت

ایران تلکام 2017

با «فیلم‌نت»، در هر زمان و هر‌کجا که بخواهید، به آرشیو بسیار بزرگ محصولات تصویری پخش‌شده یا در حال پخش در شبکه نمایش خانگی ایران، و حتی محصولات اختصاصی این شبکه بزرگ، دسترسی دارید. شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های دلخواه‌تان را آنلاین تماشا یا آنها را دانلود کنید و روی گوشی، تبلت، یا هر دستگاه دیگری همچون لپ‌تاپ یا تلویزیون ببینید. در کلیه بخش‌های «فیلم‌نت» امکان جست‌وجو وجود دارد تا سریع و آسان به هدف خود برسید. تمامی محصولات، آنونس به همراه توضیحاتی درباره داستان و عوامل و برخی اطلاعات حاشیه‌ای دارند و می‌توانید دیدگاه خود درباره هر فیلم را برای کاربران پرشمار «فیلم‌نت» به نمایش بگذارید. همچنین تمامی محصولات، قابلیت معرفی به دوستان دارند و فیلم‌های رایگان را می‌توانید در انواع شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

• ثبت‌نام از طریق شماره تلفن همراه و دریافت کد فعال‌سازی از طریق پیامک

• فیلم استریمینگ

• امکان دانلود

• مدیریت دانلود

• پرداخت‌های درگاهی و وب‌ شارژی همراه اول

• امکان تبلیغ در فیلم‌نت

• لاگین بر اساس شماره تلفن کاربر

• پوش آگه‌ساز

• پرسش‌های رایج در منوی پشتیبانی

• پیشنهاد به دوستان در منوی تنظیمات

• پیشنهاد فیلم‌های مشابه در صفحه درباره فیلم

• امکان انتخاب مسیر ذخیره‌سازی قبل از شروع دانلود

• امکان دیدن ژانر فیلم در صفحه درباره فیلم

 

مدالو

ایران تلکام 2017

دنیای ورزش را از زاویه‌ای نو در مدال دنبال کنید. نتایج لحظه‌ای مسابقات فوتبال با جزئیاتی کامل.  مدال تنها یک اپلیکیشن خبری نیست. مدال یک نگاه نو به به‌روزترین محتوی ورزشی در دنیا با جوایز باورنکردنی هفتگی بر اساس پیش‌بینی‌های درست کاربر است. در مدال می‌توان نتایج مسابقات زنده ورزشی را با جزئیات کامل دنبال نمود و حتی از عملکرد هر بازیکن در زمین اطلاع داشت. در مدال ببینید، بخوانید، به‌روز بمانید و از محتوی اختصاصی آن که برای اولین بار در ایران ارائه می‌شود لذت ببرید.

 

سرویس ۳

ایران تلکام 2017

«سرویس3 » یک سامانه چندرسانه‌ای است که در دو قالب وب‌سایت و اپلیکیشن طراحی شده است و ویدئوهای آموزنده، مفید و جذاب را در قالب سرویس‌های آموزشی، ورزشی، هنری، سرگرمی و... ارائه می‌کند. هدف این سامانه تولید و ارائه محتوای ویدئویی ارزشمند آموزشی و اطلاع‌رسانی به زبان فارسی جهت ارتقای سطح دانش هموطنان است. همچنین محتواهای ویدئویی در قالب قسمت‌های ساختاریافته، کوتاه و متناسب با وضعیت اینترنت به کاربران ارائه می‌شود که بخشی به صورت رایگان و بخشی با پرداخت حق عضویت در دسترس هستند.

سرویس۳ با توجه به رسالت خود در اشاعه فرهنگ آموزش در راستای موفقیت افراد، سعی بر آن دارد تا با معرفی افراد موفق در حوزه ورزش (که یکی از حوزه‌های بسیار مورد توجه در سطح جامعه ماست) و ترغیب مخاطب به کنکاش در خصوص علل موفقیت هر فرد، فرهنگ موفقیت را در جامعه ترویج دهد. در برنامه زاویه بسته با محور قرار دادن یکی از افراد موفق در زمینه ورزش، عوامل موثر بر موفقیت وی بررسی شده و با ورود به زندگی شخصی و کاری میهمان برنامه، مخاطب با عوامل و راه‌های رسیدن به موفقیت آشنا می‌شود. در هر قسمت از برنامه به زوایای پنهان زندگی یکی از فوتبالیست‌های معروف و محبوب ایرانی پرداخته می‌شود و او طی یک گفت‌وگوی صمیمانه، روایاتی تازه و جذاب را برای مخاطبان مطرح خواهد کرد. در خلال برنامه مخاطب پاسخ سوالات خود را که از طریق نظرسنجی و دیگر کانال‌های ارتباطی مطرح کرده است، از زبان مجری برنامه از مهمان خواهد شنید. کاربران می‌توانند برای دانلود اپلیکیشن سرویس ۳ و تماشای محتوای اختصاصی آن به وب‌سایت این سامانه به نشانی https:/ / service۳.ir  مراجعه کنند.  

 

سامانه تلویزیون تعاملی (IPTV)

ایران تلکام 2017

سامانه و اپلیکیشن IPTV همراه اول امکانات مناسبی جهت مشاهده و ضبط برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه، فیلم و موسیقی به کاربران ارائه می‌کند. برخی از ویژگی‌ها و فیچرهای آن به شرح ذیل است:

• مشاهده برنامه‌های در حال پخش با قابلیت نمایش از ابتدای برنامه

• دسترسی به برنامه‌های تلویزیونی در یک هفته گذشته

• ضبط و دانلود برنامه‌های پخش‌شده، در حال پخش یا پخش نشده طبق زمان‌بندی، به صورت محلی یا سراسری

• دسترسی به مجموعه‌ای از جدیدترین و محبوب‌ترین فیلم‌ها و موسیقی‌ها

• دسترسی به اطلاعات مختلف مانند عوامل سازنده و توضیحات برنامه‌ها، فیلم‌ها و موسیقی‌ها

• ثبت نظر درباره محتواهای ارائه‌شده و مشاهده نظرات بقیه کاربران و افزودن برنامه‌ها به لیست علاقه‌مندی

ارائه فیلم و سریال:

• امکان مشاهده جدیدترین فیلم‌ها

• امکان مشاهده چندباره هر فیلم

• امکان آشنایی با جریان فیلم و عوامل سازنده فیلم پیش از شروع به دیدن

• امکان تنظیم کیفیت پخش

• امکان مشاهده سریال

 

طنز آشنا

ایران تلکام 2017

مجموعه طنز آشنا، اپلیکیشن انیمیشنی با محتوی فاخر ایرانی و جهانی است که تحت نظارت و مشاوره دکتر حسین الهی‌قمشه‌ای تهیه شده است. در این اپلیکیشن با مفاخر جهان آشنا شده، داستان‌هایی را از زبان بهترین راویان ایرانی بشنوید، با داستان‌های کهن ایران و جهان همراه شده و از طنز با شکوه آن بهره‌مند شوید.

ویژگی‌ها:

• روایت داستان‌های معروف بزرگانی چون مولانا، حافظ، ناپلئون، چرچیل و...

• صداگذاری توسط هنرمندان کشور

• ارائه محتوای غنی و فاخر به مخاطبان

• اضافه شدن کلیپ‌های انیمیشن جدید به صورت هفتگی در اپلیکیشن

• حمایت و اهتمام مستقیم دکتر قمشه‌ای در ارائه محتوای غنی

 

گرامافون

ایران تلکام 2017

اپلیکیشن «گرامافون» یک سرویس موسیقی برای گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید است که حدود دو هزار آلبوم مشتمل بر بیش از ۲۴ هزار آهنگ است. این برنامه امکان پخش آنلاین موسیقی مجاز ایرانی شامل تعداد زیادی از آلبوم‌ها و آهنگ‌های پرطرفدار را فراهم می‌کند. این برنامه امکان پخش تصادفی موسیقی از میان آهنگ‌های پرطرفدار را به کاربر می‌دهد و در عین حال کاربر می‌تواند از بین آلبوم‌های پرطرفدار یا آلبوم‌های جدید، محتوای مورد نظر خود را انتخاب، پخش و در صورت تمایل در داخل اپلیکیشن ذخیره کند.

امکانات:

• سرویس استریمینگ Player مخصوص اپلیکیشن

• جست‌وجو بین کلیه محتواها

• امکان دانلود آهنگ‌های مورد علاقه

• هر کاربر با خرید حق اشتراک یک ماه می‌تواند از اپلیکیشن استفاده کند.

• دسترسی به کلیه آلبوم‌ها

• امکان شنیدن آنلاین یا امکان دانلود آهنگ‌ها برای استفاده آفلاین

 

موزیک استار

ایران تلکام 2017

امروزه شنیدن موسیقی فاخر یکی از تفریحات و نیازهای مردم است. اما پیدا کردن این موزیک‌ها شاید مستلزم صرف زمان زیادی باشد و پس از صرف این زمان هم ممکن است به مقصود دست پیدا نکنند. برای رفع این مشکل چاره‌ای اندیشیده و نرم‌افزاری برای تلفن‌های همراه طراحی کردیم که مجموعه‌ای از آثار موسیقیایی قوی از گذشته تا به حال به صورت آنلاین روی آن قرار داده می‌شود و کاربر به سادگی می‌تواند تک آهنگ، آلبوم یا پلی‌لیست مد نظر از خواننده مورد علاقه خود را از بین محتواهای موجود پیدا کند. موزیک‌های موجود در اپلیکیشن موزیک‌استار، با‌کیفیت، متنوع و متناسب با فرهنگ ایرانی هستند تا علاوه بر سرگرمی، امکان اغنای اوقات فراغت از طریق جذابیت محتوای موسیقی از نظر شنیداری فراهم آید.

 

ورزش اول

پایگاه تخصصی «ورزش اول» به منظور گردآوری، اطلاع‌رسانی کامل، دقیق و لحظه به لحظه آخرین اخبار و اطلاعات دنیای ورزش ایران در فضای مجازی شامل (مرکز خبر- نتایج زنده – لیگ‌ها – باشگاه‌ها – بازیکنان - عکس – ویدئو – مقالات و‌...) دایر شده است. هدف این پایگاه ارائه جامع‌ترین مسائل مربوط به دنیای ورزش با بالاترین کیفیت ممکن به کاربران است.

برخی از قابلیت‌های این اپلیکیشن به شرح ذیل است:

• نتایج زنده مسابقات فوتبال ایران و لیگ‌های معتبر دنیا با امکان دریافت نوتیفیکیشن و اطلاعات هر بازی

• صفحه تیم با اطلاعات دقیق وضعیت آنان در لیگ‌ها، بازی‌ها و گذشته آنها

• صفحه‌های رسمی ورزشکاران و اهالی ورزش با عکس‌ها، ویدیوها، اخبار اختصاصی آنان

• عکس روی جلد نشریات ورزشی داخلی و خراجی با امکان دریافت نوتیفیکیشن

• آخرین اخبار ورزشی با امکان انتخاب دسته‌بندی‌های مورد علاقه

• قابلیت عضویت در سیستم فوتبالیست شو و شرکت در قرعه‌کشی‌های آن

• مشاهده ویدیوهای آموزشی مرتبط با هر دسته‌بندی برای اعضای فوتبالیست‌شو

 

 

آیمن

ایران تلکام 2017

Eye Man یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده است که در آن شما می‌توانید از دریچه دوربین گوشی موبایل یا تبلت خود به اطراف نگاه کنید و اشیایی را در محیط ببینید که در دنیای واقعی وجود ندارند. با ضربه زدن روی هر کدام از این اشیا در صفحه لمسی، آن‌شیء به شما تعلق می‌گیرد. بعد از زدن دکمه شروع بازی به صفحه‌ای مشابه صفحه دوربین گوشی موبایل خود منتقل می‌شوید. از این به بعد کافی است در هر کجا از ایران که هستید در اطراف خود پرسه بزنید و اشیایی را که در صفحه دوربین بازی می‌بینید لمس کنید. هدف شما کامل کردن قطعات مورد نیاز برای ماشین در هفت مرحله و در نهایت برنده شدن خودروی ۲۰۶ است. اولین کاربری که در هر لیگ بتواند قطعات لازم را جمع‌آوری کند برنده یک دستگاه ۲۰۶ می‌شود.

 

کیو

ایران تلکام 2017

«کیو» یک مسابقه آنلاین دونفره با محوریت آموزش بر بستر سرگرمی است. این مسابقه به عنوان یک اپلیکیشن موبایلی روی گوشی‌های هوشمند کاربران نصب شده و به آنها این امکان را می‌دهد تا اطلاعات فردی خود را در زمینه‌ها و موضوعات مختلف با رقیب یا دوستان خود به چالش بکشند و سطح معلومات خود را محک بزنند. در این مسابقه کاربر از بین موضوعات متعدد، ابتدا موضوعی را انتخاب و سپس در دو حالت می‌تواند مسابقه را شروع کند: حالت اول: مسابقه با دوستان خود. حالت دوم: مسابقه با رقیب آنلاین که اتفاقاً آن شخص هم موضوع انتخابیش با کاربر یکی است. این کاربر اتفاقی شخصی است از سراسر ایران که آنلاین بوده و موضوع مشابه با کاربر را انتخاب کرده است، این انتخاب توسط اپلیکیشن به صورت اتفاقی صورت می‌گیرد. پس از آن کاربر وارد مسابقه می‌شود. هفت سوال پرسیده می‌شود فرصت پاسخ‌دهی به هر یک از سوالات از قرار 10 ثانیه است. هر سوال درست امتیازی را به پاسخ‌دهنده می‌دهد. لازم به ذکر است سرعت در پاسخ‌دهی نسبت به رقیب افزایش امتیاز را به همراه دارد.