بزرگ‌ترین دروغ‌هایی که در مورد کارآفرینی می‌شنویم

کارآفرینی کسب وکاری پرزرق و برق است.

دانکن کابینو، بنیان‌گذار Gainesville Dev Academy، مرکز آموزش نرم‌افزاری می‌گوید: بزرگ‌ترین تصور اشتباه در مورد کارآفرینی این است که با راه‌اندازی استارت‌آپ، خود را در سطح مدیرعاملی بدانید. این نشان‌دهنده چیزی است که من آن را «کارآفرینی خُرد» می‌نامم. بسیاری از تازه‌واردها به‌دنبال کار نیستند بلکه فقط زرق و برق آن را می‌خواهند. کارآفرینی سخت‌تر از یک کار تمام‌وقت است. شما باید برای آن اشتیاق داشته باشید و تمام انرژی و زمان خود را صرف آن کنید.

فقط به یک ایده عالی نیاز دارید.

شری ‌هارنت، مشاور بازاریابی و رهبری می‌گوید: داشتن یک ایده عالی اولین و مهم‌ترین قدم است؛ اما کسب‌و‌کار شما موفق نخواهد شد مگر اینکه یک استراتژی هوشمندانه داشته باشید و در راستای آن تلاش کنید.  کاری را که دوست دارید انجام دهید و پول به‌دست آورید.  توپر موریسون، مدیر اجرایی می‌گوید: در مورد کسی که فقط به‌خاطر اینکه عاشق کاری است و به آن فکر می‌کند و آن را انجام می‌دهد حتما کسب‌و‌کار موفقی خواهد داشت و حتما هم پول هنگفتی به‌دست می‌آورد، تنها کلمه‌ای که می‌توانم به کار ببرم «کارآفرین شکست‌خورده» است. در واقع عشق و علاقه یک فرد برای انجام آن کار به نقطه‌ضعف او تبدیل می‌شود؛ یعنی به جای اینکه به رشد کسب‌و‌کار فکر کند، تمام تمرکز خود را روی انجام کاری می‌گذارد که از آن لذت می‌برد. در نتیجه کسب‌و‌کار آنها با شکست مواجه می‌شود.

افزایش سود کسب‌و‌کارتان، هر مشکلی را حل می‌کند

سوزان آرمسترانگ، مدیرعامل بازاریابی استراتژیک آرمسترانگ چمبرلین می‌گوید: کارآفرینان تازه‌کار فکر می‌کنند بیشتر کردن حجم فروش، مشکلات را حل خواهد کرد؛ در‌حالی‌که مطمئنا یک نقطه اوج وجود دارد که می‌توانید انتظار رسیدن به سود در کسب‌و‌کار خود را داشته باشید. مدل کسب‌و‌کار شما باید در مورد هزینه‌های فروش و بازپرداخت سرمایه‌گذاری واقع‌بین باشد. اگر در هنگام فروش ۱۰۰هزار محصول، سرمایه خود را از دست می‌دهید، پس در صورت فروش یک میلیون محصول قطعا ضرر بیشتری در انتظار شما خواهد بود. بزرگ‌تر کردن کسب‌و‌کار لزوما نتیجه بهتری به‌دنبال ندارد.

کارآفرین موفق به تنهایی عمل می‌کند.

مایکل فرنکل، مسوول بازاریابی Thayer Ventures می‌گوید: کارآفرینی به تلاش گروهی نیاز دارد و کاملا جامعه‌محور است و به پشتیبانی، شبکه، انواع ارتباط در میان دوستان، خانواده، همکاران و اعضا نیاز دارد. اگر کارآفرینی را به‌عنوان یک عمل انفرادی نگاه کنیم، چشم‌انداز محدودی در عمل خواهیم داشت و این متضمن شکست در کسب‌و‌کار است.

آزادی کامل دارید

آلن ونس، مالک Work in Progress می‌گوید: یکی دیگر از تصورات اشتباه در مورد کارآفرینی این است که به شما آزادی‌عمل کامل می‌دهد؛ اما کاملا بر عکس است. اداره کردن یک استارت‌آپ زندگی شما را به‌طور کامل در اختیار می‌گیرد و اگر اشتیاق کافی برای رسیدن به موفقیت نداشته باشید، شما را بیشتر محدود می‌کند.

چیزی را ارائه کنید که مردم خودشان از نیاز به آن مطلع نبوده باشند.

کریس توولس، یکی از بنیان‌گذاران Topix می‌گوید: داستان‌های زیادی در مورد کسب‌و‌کارهای موفق با حل نیاز پنهان بازار وجود دارد که پیش از آن مردم از نیاز خود به آن مطلع نبودند. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که این نوع کسب‌و‌کار موفقیت‌آمیز باشد و شما را ثروتمند کند و بالعکس حتی ممکن است شکست بخورد.

کارآفرینان جوان موفق‌تر هستند.

گرت وستلاک، مدیر اجرایی مرکز داوینچی می‌گوید: اغلب کارآفرین‌های جوان پس از فارغ‌التحصیل شدن، ایده بزرگ خود را دنبال می‌کنند. اما در واقع کارآفرین موفق بودن نیازمند دانش فنی، تجربه زیاد و شبکه ارتباطی گسترده است. فارغ‌التحصیلان جوان کمی هستند که تجربه لازم برای موفق شدن در کسب‌و‌کار را دارند. احتمال اینکه کارآفرینی با چندین سال تجربه کاری موفق باشد بیشتر است؛ زیرا فرصت‌ها را به‌خوبی شناسایی می‌کند، بازار را می‌شناسد، سرمایه مالی برای ریسک کردن و شبکه ارتباطی مورد نیاز برای جمع کردن تیم حرفه‌ای برای پیشرفت و موفقیت در مسیری تازه و سرمایه‌گذاری جدید را در اختیار دارد.

باید در صنعتی که استارت‌آپ دارید، حرفه‌ای عمل کنید

جیسون استریمن، موسس و مدیر عامل Lucid می‌گوید: اگر مانند یک حرفه‌ای عمل نکنید، مجبور می‌شوید به نظرات مشتریان در مورد محصول یا خدمات کسب‌و‌کارتان اهمیت بدهید. اگر مشتریان نظر مثبتی در مورد محصولات یا خدمات شما نداشته باشند، نشان می‌دهد در مسیر نادرستی قرار دارید.  از طرف دیگر، اگر بازخورد محصول و خدمات مثبت باشد می‌توانید از تمام توان و امکانات خود برای بهتر کردن کسب‌و‌کارتان استفاده کنید. لازم نیست حتما حرفه‌ای باشید تا فرصتی را ببینید. در حقیقت، حرفه‌ای بودن مانع می‌شود که محصول یا شرکت را به همان شکل ببینید که مشتریان می‌بینند و بدون شک باعث می‌شود راهکارها را نادیده گرفته و تصمیمات اشتباه بگیرید.

برای موفقیت به سرمایه‌گذار نیاز دارید

اگر واقعا با محصول و خدماتی که ارائه می‌دهید می‌توانید نیاز پنهان بازار را برطرف کنید و بازار هم به آن پاسخ مثبت می‌دهد، نیازی به سرمایه‌گذار ندارید. شما در دنیای امروز این توانایی را دارید که بازار را بسنجید و مستقیما فروش محصول یا خدماتتان را انجام دهید. من در سراسر جهان مشتریانی دارم که محصولات آموزشی من را می‌خرند. سرمایه‌گذاران جای خود را دارند، ولی به‌طور کلی در بیشتر موارد سرمایه‌گذاران به جای اینکه به بهبود کسب‌و‌کار کمک کنند، آن را نابود می‌کنند.