پویش سبز

قرار سبز در شهر شیراز: مراسم روز ملی «کودک و محیط‌‌زیست» در شیراز با همکاری ۱۰ سمن محیط‌زیستی و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس، با اجرای برنامه‌های متنوع و آموزشی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با زیبایی‌های طبیعت و راهکارهای حفاظت از آن برگزار شد.

قرار سبز در شهر فسا: جوانان شهر فسا به همت انجمن حافظان سبز‌اندیش، یازدهمین هفته از سه‌شنبه‌های بدون خودرو را به یاد و خاطره حامد ژاله(ملی‌پوش اسبق دوچرخه‌سواری) برگزار کردند.

قرار سبز در شهر تهران: ویژه برنامه روز جهانی کودک شامل بازدید کودکان به همراه خانواده‌ها از غرفه‌های محیط‌زیست و کاشت گل با استفاده از گلدان‌هایی از بطری‌های دورریختنی توسط انجمن ایران سبز منطقه ۱۰ تهران با همکاری مهد کودک مهناز در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

قرار سبز در شهر شیراز: برنامه ۱۴۵ پاکسازان طبیعت فارس به مناسبت گرامیداشت ۱۵ مهر روز ملی روستا با هدف فرهنگ‌سازی و پاکسازی در روستای دشتک با استقبال اهالی بومی انجام شد.

قرار سبز در شهر نورآباد ممسنی: برنامه آبیاری نهال‌های کاشته شده در تپه نورالشهدا ممسنی، با همت حامیان طبیعت زاگرس، ممسنی، نهضت سبز زاگرس، دوچرخه‌سواران و انجمن «سبزباشیم» با حضور اعضای قرار سبز انجام شد؛ همچنین قرار سبزی‌ها به نمایندگی از تمام دوستداران طبیعت نهالی به نام «قرارسبز» بر بام ممسنی کاشتند.

قرارسبز در شهر آبدانان: آموزش وفرهنگ‌سازی درخصوص جمع‌آوری زباله و استفاده از لیوان و بطری دائمی، از سوی انجمن بانوان طبیعت‌دوست در پیش‌دبستانی و دبستان نیلا آبدانان ایلام انجام شد.

قرار سبز در شهر تهران: پنجمین برنامه صفیر سبز با هدف طبیعت‌گردی، جمع‌آوری زباله و بررسی مشکلات محیط‌زیستی در کوه دربند تهران انجام گرفت.

قرار سبز در شهر لاهیجان: انجمن مردم‌نهاد بوم‌بانان با همکاری اداره محیط‌زیست لاهیجان به مناسبت هفته ملی کودک؛ کارگاه کودک، کتاب و محصولات را در کانون پرورش فکری کودکان لاهیجان برگزار کرد.

قرار سبز در شهر سبزوار: کارگاه محیط‌زیستی کودکان: شامل آموزش مسائل پسماند و تفکیک زباله، مباحث مربوط به حیات‌وحش و گونه‌های جانوری، آزمایش کاشت مواد آلی و تجزیه‌پذیر و غیرقابل‌تجزیه، مسابقه تفکیک پسماند و بازدید از موزه حیات‌وحش؛ از سوی سمن سرزمین بادغوث برگزار شد.

قرار سبز در شهر کرج: پاکسازی و نشست سفیران طبیعت کرج، دربند، ولیان به مناسبت هفته کودک و محیط‌زیست صورت گرفت.

قرار سبز در شهر لنگرود: برنامه روز جهانی کودک همراه با آموزش مفاهیم زیست‌محیطی و همچنین کارگاه آموزشی ساخت کاردستی از دورریختنی‌ها، درکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود به همت کانون فعالان محیط‌زیست سالمند با مشارکت اداره محیط‌زیست برگزار شد.

قرار سبز در شهر شوشتر: همزمان با هفته جهانی کودک به همت انجمن هواداران کارون زلال و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، برنامه آموزش نحوه کاشت نهال و نکات محیط‌زیستی به همراه نمایشگاه ساخت کاردستی با وسایل بازیافتی در مدرسه داناسرشتان شوشتر برگزار شد.

قرار سبز در شهر گناوه: برنامه پاکسازی ساحل و حاشیه جنگل حرا بندرریگ با مشارکت شهروندان و با همت انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه برگزار شد. همچنین در این برنامه کشت آزمایشی چند نمونه نهال حرا در پس کرانه ساحل بندر گناوه صورت گرفت که پس از یک هفته مشاهدات حاکی از کشت و رویش موفقیت‌آمیز آنها دارد.