فوربس جوان‌ترین میلیاردرهای زیر 40 سال در سال 2017 را معرفی کرد

در این فهرست ۲۲ تازه‌وارد بودند که ۱۴ تن از آنها کارآفرینان خودساخته هستند. قابل‌توجه‌ترین آنها عبارتند از: رید هاستینگز از شرکت نتفلیکس، چاک براندنت مالک شرکت غذای دریایی تریدنت که ماهی‌های خود را به مکان‌هایی مانند مک‌دونالد و برگرکینگز می‌فروشد و روکو کومیسو، موسس شرکت تلویزیون کابلی و پهن‌بند مدیاکوم و مالک باشگاه فوتبالی نیویورک کاسموس واقع در بروکلین. متوسط سن اعضای فوربس ۴۰۰بالغ‌بر۶۷ سال است؛ سنی که برای بازنشستگی کافی است. اما چهارده عضو این لیست -از جمله چهارمین فرد ثروتمند در این فهرست- زیر ۴۰ سال سن دارند. ۱۰ نفر از آنها کارآفرینان تکنولوژیک خودساخته هستند، چهار نفر دارایی خود را از خانواده‌هایشان به ارث برده‌اند و همه آنها نیز مرد هستند. جوان‌ترین عضو فوربس ۴۰۰ برای سومین سال متوالی، اوان اشپیگل موسس اسنپ‌چت و مدیر ارشد اجرایی شرکت مادر آن (اسنپ) است.

جوان‌ترین اعضای فوربس ۴۰۰ بیش از بقیه اعضای آن، دانشگاه را رها کرده‌اند: ۲۸ درصد اعضای زیر ۴۰ سال این لیست دانشگاه را ترک کرده‌اند؛ در حالی که میزان ترک تحصیل برای این لیست به‌طور کلی ۱۱ درصد است. دو تن از این ترک تحصیل‌کنندگان موسسان فیس‌بوک هستند که در هاروارد هم‌اتاقی بوده‌اند؛ مارک زاکربرگ و داستین موسکوویتز هر دو ۳۳ سال دارند و هر دو در سال دوم دانشگاه برای کار تمام‌وقت روی پروژه فیس‌بوک دانشگاه را رها کردند. زاکربرگ ثروتمندترین عضو فوربس ۴۰۰ زیر ۴۰ سال سن دارد. او با دارایی ۷۱ میلیارد دلاری، بیش از سایر اعضای زیر ۴۰ سال این فهرست ثروت دارد. زاکربرگ در ۳۳ سالگی یک پلت‌فرم رسانه اجتماعی را کنترل می‌کند که بیش از یک چهارم جمعیت جهان از آن استفاده می‌کنند.

در پی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، او به‌خاطر نقش فیس‌بوک در پخش تبلیغاتی که روسیه حامی آن بود (روسیه از پلت‌فرم تبلیغاتی فیس‌بوک برای تاثیرگذاری در انتخابات آمریکا استفاده کرد) و اخبار جعلی با مشکل مواجه شد. دختر دوم او، آگوست، در آگوست ۲۰۱۷ به دنیا آمد. در تولد دختر اول او، مکس، در دسامبر ۲۰۱۵، زاکربرگ وعده داد تا ۹۹ درصد سهام فیس‌بوک را در دوران زندگی‌اش وقف کند و بنیاد چان زاکربرگ را به‌عنوان یک نهاد برای انجام این کار تشکیل داد. در ماه سپتامبر زاکربرگ اعلام کرد که او طی ۱۸ ماه آینده به فروش ۷۵ میلیون سهام فیس‌بوک (به ارزش ۸/ ۱۲ میلیارد در روز اعلام این خبر) برای تامین کمک‌های بشردوستانه خواهد پرداخت. دومین فرد زیر ۴۰ سال در این فهرست یکی دیگر از موسسان فیس‌بوک به نام موسکوویتز است؛ که تنها چند روز از زاکربرگ کوچک‌تر است. موسکوویتز در سال ۲۰۰۸ فیس‌بوک را ترک کرد و استارت‌آپ نرم‌افزار آسانا (Asana) را تاسیس کرد؛ اما ارزش خالص ۶/ ۱۳ میلیارد دلاری او هنوز هم به‌طور عمده از سهام فیس‌بوک سرچشمه می‌گیرد.

امسال تنها تازه‌وارد زیر چهل سال ریشی شاه است. او پس از اینکه استارت‌آپ‌اش -Outcome Health - در ماه مه توانست به ارزش ۵ میلیارد دلاری دست یابد، تبدیل به یک میلیاردر شد. اما ارزش عالی این استارت‌آپ هنوز مورد بحث است: فوربس در ماه اکتبر گزارش داد که برخی از شرکت‌های دارویی از نتایج Outcome راضی نیستند و اینکه Pfizer ( یک شرکت دارویی آمریکایی) برای یک کمپین تبلیغاتی یک بازپرداخت ۴ میلیون دلاری دریافت کرده است. Outcome می‌گوید که این شرکت «بازدهی‌های معنادار» فراهم می‌کند و اکثریت مشتریان آن معاملات خود را تجدید می‌کنند. جوان‌ترین عضو فوربس ۴۰۰ اوان اشپیگل یک سال فوق‌العاده داشته است.

در مارس ۲۰۱۷، اسنپ عرضه عمومی اولیه خود را داشت و ارزش خالص موسسان آن -اشپیگل و بابی مورفی ۲۹ ساله- در اولین روز معاملات به ۴/ ۵ میلیارد دلار افزایش یافت. اما از سپتامبر گذشته و همزمان با اینکه رشد کاربران آهسته شد و اینستاگرام شروع به کپی کردن این ویژگی‌ها کرد، سهام اسنپ نسبت به عرضه اولیه سهام آن تقریبا ۴۰ درصد سقوط کرد. اما وارث والمارت، لوکاس والتون، با ۲/ ۱۳ میلیارد دارایی، ثروتمندترین فرد زیر ۴۰ سال است که دارایی خود را به ارث برده است. او نوه موسس والمارت، سام والتون، است و پس از اینکه پدرش، جان والتون، در سال ۲۰۰۵ درگذشت، سهام خود را در این غول خرده‌فروشی به ارث برد. فهرست اعضای فوربس ۴۰۰ که زیر ۴۰ سال سن دارند به شرح زیر است:

آخر هفته