همایش بین‌المللی «فرصت‌های بیشتر، بازده بالاتر» میزبان بزرگان مالی دنیا

وی با تاکید بر اینکه یک هیات عالی‌رتبه ۱۰ نفره از کره‌جنوبی در همایش حضور دارند اضافه کرد: مدیر بانک توسعه کره‌جنوبی، مدیر فدراسیون بانک‌های این کشور، مدیر صندوق ضمانت اعتباری، یکی از مدیران ارشد بورس و رییس انجمن کارگزاران بورس از کره‌جنوبی از جمله مهمانان این کشور هستند. به گفته وی تعدادی از مدیران ارشد نهاد ناظر بازار نیز از بورس ترکیه در همایش حضور دارند. فلاح با اشاره به اینکه یکی از مدیران ارشد نهاد ناظر بازار آلمان؛ «بافین» در این همایش حضور دارد گفت: این نهاد در آلمان بر بانک مرکزی، بیمه و بورس نظارت دارد. فلاح در ادامه گفت: مهمانانی از پاکستان، اندونزی، روسیه و انگلیس نیز به همایش بزرگ بین‌المللی «فرصت‌های بیشتر، بازده بیشتر» خواهند آمد. به گفته وی برای نخستین بار نماینده فدراسیون جهانی بورس‌ها (WSE) نیز به ایران می‌آید.

فلاح در ادامه، حضور دو سفیر کره‌جنوبی و ترکیه را به عنوان میهمان ویژه در همایش مزبور از ویژگی‌های این برنامه دانست. وی با اشاره به انجام معاملات آنلاین قیر میان بورس کالا و هند در نمایشگاه امسال کیش، افزود: عضو هیات مدیره و قائم‌مقام نهاد ناظر بازار سرمایه هند و همچنین مدیرعامل بورس کالای هند به همین منظور به کیش می‌آیند. فلاح گفت: براساس معاملات آنلاین قیر، این کالا درایران عرضه و در هند خریداری می‌شود. به گفته مدیر روابط‌عمومی سازمان بورس، برخی از شرکت‌ها و موسسه‌های مالی معتبر بین‌المللی مانند موسسه‌‌های رتبه‌بندی و حسابرسی نیز در همایش حاضر هستند که از جمله می‌توان به شرکت «دیلویت»، «ارنست‌اند یانگ»، شرکت KPMG و همچنین مدیر ارشد شرکت «بلک راک» که از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاوره سرمایه‌گذاری است اشاره کرد.

فلاح در ادامه با تاکید بر اینکه حضور مهمانان خارجی در شرایطی اتفاق افتاده که برخی فشارهای بین‌المللی به کشورمان وارد می‌کنند، تصریح کرد: بکر بودن بازار ایران، توسعه ابزارهای جدید و بازدهی بورس در آینده از دلایل توجه بورس‌های بین‌المللی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی به ایران است و به نظر می‌رسد در آینده با یک شیب ملایم حضور بیشتری داشته باشند. وی خرید ۲۰ درصد از سهام یک شرکت مشاوره سبدگردان توسط شرکت «آزی‌موت» را گواهی بر این امر دانست. فلاح همچنین اضافه کرد: مقدمات حضور یک صندوق سرمایه‌گذاری خارجی در بورس ایران فراهم شده است. مدیر روابط‌عمومی سازمان بورس در پایان گفت: کشور در سال‌های گذشته با وجود تحریم‌ها شرایط سختی را پشت سر گذاشته و حتی شاهد فرار سرمایه‌گذاران هم بوده‌ایم اما اکنون به آرامی منتظر نتایج پس از برجام هستیم که البته یکباره اتفاق نمی‌افتد.