موزه هنرهای معاصر

تونی کرگ، هنرمند انگلیسی-آلمانی این روزها مجسمه‌های خود را در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه ۶۰ مجسمه و ۱۴۰ اثر روی کاغذ به نمایش گذاشته شده است که قدیمی‌ترین اثر آن متعلق به سال ۱۹۷۰ و جدیدترین اثر تونی کرگ برای این نمایشگاه به ابتدای همین سال میلادی بازمی‌گردد. نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» که دوم آبان‌ماه افتتاح شد، تا ۲۲ دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

گالری مژده

نمایشگاه نقاشیخط - طراحی محسن کرمی با عنوان «هورخش» در گالری مژده افتتاح شد. تکنیک این نمایشگاه با تنوع مواد در نقاشی، کتاب‌آرایی و خوشنویسی شکل گرفته است به همین خاطر متریال اصلی آن را زغال، مرکب، اکریلیک، رنگ و روغن و ترکیب مواد تشکیل می‌دهد. نمایشگاه نقاشیخط- طراحی «هورخش» تا ۱۵ آبان‌ماه همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ الی ۲۰ در گالری مژده واقع در سعادت‌آباد، علامه شمالی، هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ به نمایش درمی‌آید.

گالری ساربان

سیزدهمین نمایشگاه نقاشی‌ محمدعلی بنی‌اسدی با نام «رنگ، رُخ_سار» برپا شد. او درباره این نمایشگاه گفته است: «در این نمایشگاه ۲۴ اثر از قطع کوچک تا بزرگ در معرض دید قرار می‌گیرد، این آثار در چند سال اخیر خلق شده و همگی نقاشی هستند.در این آثار بیشترین چیزی که تکرار می‌شود، چهره است و من می‌خواستم چهره‌ها به بیننده نگاه کنند. قدیم‌ترها چهره‌های نقاشی‌هایم مات‌تر بودند و انگار به این دنیا تعلق نداشتند اما الان از حالت ازلی-ابدی درآمدند و امروزی شدند. با وجود اینکه تلاش من بر این است که چهره‌ها امروزی باشند گاهی به شمایل نزدیک می‌شوند. در این آثار رنگ نیز بیشترین نمایش را دارد و نام از آنجا می‌آید.» نمایشگاه «رنگ، رخ-سار» تا دوشنبه پانزدهم آبان ۹۶ برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری ساربان، واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰ مراجعه کنند.