به موبایلتان بگویید اسکنر

 برنامه Office Lens

سازنده این برنامه کاربردی و قدرتمند مایکروسافت است؛ یک اسکنر انعطاف‌پذیر و کم‌حجم با قابلیت‌های کاربردی و متنوع. به کمک این برنامه می‌توانید اسناد، رسید‌ها، کارت بیزینسی، یادداشت‌ها و حتی از وایت‌برد‌ها تصویر اسکن‌شده تهیه کنید. سپس این برنامه از قابلیت OCR (شناسایی اپتیکال کاراکتر‌ها) جهت شناسایی متون نوشته‌شده یا پرینت‌شده استفاده می‌کند و در نهایت امکان کپی یا جست‌وجو در آنها فراهم خواهد شد. علاوه‌بر قابلیت‌های متعدد اسکن اسناد در موبایل، حالت وایت‌برد در اپلیکیشن آفیس لنز یکی دیگر از موارد کاربردی آن به‌شمار می‌رود. حالت اسناد نیز قابلیت‌های ویرایشی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌های خاص این برنامه، اضافه‌شدن سریع اطلاعات و شماره‌های ثبت‌شده بر روی کارت‌های ویزیت در بخش مخاطبان کاربران است. در نهایت می‌توان تصاویر را در سرویس‌های وان‌نوت یا وان‌درایو ذخیره کرده یا آنها را به فرمت ورد، پاورپوینت یا پی‌دی‌اف درآورید. همه کاربران اندرویدی، ویندوزی و همچنین آی‌فون‌های اپل می‌توانند از این اپلیکیشن قدرتمند و رایگان بهره ببرند.

اپلیکیشن CamScanner

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی و قدرتمندی که در هر سه سیستم‌عامل در دسترس است، CamScanner نام دارد. به کمک این برنامه نیز می‌توان به‌راحتی رسید‌ها، یادداشت‌ها، کارت‌های ویزیت و یا سایر اسناد را در موبایل ثبت کرد. پشتیبانی از جلسات کلاسی و اسکن وایت‌برد‌ها نیز از دیگر قابلیت‌های CamScanner به‌شمار می‌رود. همچون برنامه Office Lens، این برنامه از تکنولوژی OCR جهت اسکن اسناد در موبایل استفاده می‌کند. از جمله دیگر قابلیت‌های برنامه می‌توان به کراپ خودکار، افزایش کیفیت بدون نیاز به کمک کاربر و... اشاره کرد. در نهایت به قابلیت‌های مربوط به اشتراک‌گذاری فایل در سرویس‌های مختلف می‌رسیم. فایل‌های خروجی را می‌توان به کمک ایمیل، شبکه‌های اجتماعی در فرمت‌های پی‌دی‌اف، JPEG و... به اشتراک بگذرید. اگر از این برنامه لذت بردید، جهت بهره از قابلیت‌های کاربردی بیشتر می‌توانید در آن حق اشتراک خریداری کنید. از جمله قابلیت‌های این بخش می‌توان به عملکرد ترکیبی و چند نفره، اسناد چند صفحه‌ای، آپلود خودکار در گوگل درایو و Evernote و سرویس‌های دیگر اشاره کرد.

برنامه Adobe Scan

کاربران اندروید و iOS حتما باید این برنامه را نیز امتحان کنند. به کمک این برنامه می‌توان به ثبت تصاویر، اسناد، یادداشت‌ها، رسید خرید، کارت ویزیت و وایت‌برد‌ها بپردازید، سپس برنامه به صورت خودکار کیفیت این مطالب ثبت‌شده را بهبود می‌بخشد. به لطف تکنولوژی OCR می‌توان فایل‌هایی تولید کرد که بدون مشکل در برنامه معروف Adobe Acrobat اجرا می‌شوند. به کمک قابلیت‌های بهبود‌رسانی می‌توان تصاویر را کراپ کرد، چرخاند و یا رنگ‌بندی آنها را تغییر داد. همچنین پس از اسکن فایل در موبایل، فرآیند ذخیره‌سازی آنها در فضای ابری به صورت خودکار پیگیری می‌شود. با خرید حق اشتراک ماهانه این اپلیکیشن نیز می‌توانید به قابلیت‌های بیشتری در آن دسترسی داشته باشید. از جمله این موارد می‌توان به ادغام فایل، تغییر ترکیب اسناد و پر کردن اسناد و فرم‌ها اشاره کرد.

اپلیکیشن Genius Scan

این برنامه نیز گزینه مناسبی برای کاربران اندروید و iOS به شمار می‌رود. پس از اسکن فایل در موبایل، می‌توان آن را به فرمت PDF و یا JPEG تبدیل کرده و از آن بهره برد. این برنامه از یک قابلیت شناساگر هوشمند صفحه بهره می‌برد که در ویرایش و اعمال تغییرات در فایل‌ها به کمک کاربران می‌آید. هنگامی که قصد اسکن‌ فایل‌های چندصفحه‌ای در گوشی را دارید، قابلیت Bulk Scanning در این برنامه به کمکتان خواهد آمد. از جمله سایر قابلیت ویژه برنامه می‌توان به اشتراک فایل از طریق ایمیل، ادغام تصاویر، محافظت با پسورد، مرتب‌سازی اسناد و جست‌وجو در آنها اشاره کرد. نسخه پلاس این برنامه با پرداخت هزینه‌ای ناچیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و تعامل خوبی با سرویس‌های دراپ‌باکس، اورنوت و باکس دارد. قیمت این نسخه برای اندروید ۹۹/ ۴ دلار و برای کاربران iOS اپل ۹۹/ ۷ دلار است. اما اگر نسخه رایگان قابلیت‌های مد نظر شما را شامل می‌شود، نیازی به خریداری این نسخه‌ها نخواهد بود.

اپلیکیشن Scanbot

این برنامه قابلیت ویژه‌ای را شامل می‌شود و آن هم قرار داشتن اسکنر بارکد و QR در آن است. به همین دلیل اگر حس می‌کنید در حین اسکن اسناد در موبایل به چنین قابلیتی نیاز دارید، حتما ScanBot را مورد استفاده قرار دهید. همچون دیگر برنامه‌هایی که معرفی کردیم به کمک این اپلیکیشن می‌توان هر فایلی، از اسناد گرفته تا تصاویر و کارت‌های ویزیت و همچنین وایت‌برد‌ها را پردازش کرده و به فرمت‌های PDF یا JPEG تبدیل کنید. در نهایت با قابلیت OCR می‌توان به جست‌وجو در متن اسکن شده پرداخت. این برنامه به شما کمک می‌کند تا اسناد چند صفحه‌ای را نیز به راحتی در موبایل اسکن کرده و قبل از ذخیره، تغییرات مورد نظرتان را در آنها اعمال کنید. در دسترس بودن گزینه‌های ویرایشی متنوع و همچنین فیلترهای رنگی از جمله قابلیت‌های ویژه در این برنامه هستند. در این اپلیکیشن می‌توان به سرویس‌های مختلف ابری نظیر دراپ‌باکس، گوگل درایو، وان درایو و باکس متصل شد. اورنوت، Slack و Todoist هم در برنامه پشتیبانی می‌شوند. نسخه پرو این برنامه شامل قابلیت‌هایی نظیر محافظت با پسورد، آپلود خودکار، جابه‌جایی، پاک کردن و افزودن صفحات مختلف می‌شود. همچنین جهت برطرف شدن تمامی نیاز‌های کاربران برخی قابلیت‌های ویژه دیگر به صورت خرید درون برنامه‌ای در دسترس قرار گرفته‌اند. از جمله این موارد، امکان فکس فایل خروجی است. جهت دانلود برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

اپلیکیشن Scanner Pro

این برنامه برای کاربران سیستم‌عامل iOS اپل یک ابزار خاص با قابلیت‌های کامل و جذاب است. به کمک این اپلیکیشن می‌توان از تصویر یا نوشته مورد نظر فایل اسکن تهیه کرد. در ادامه می‌توانید فایل خروجی را ایمیل کرده، به اپلیکیشن‌های دیگر منتقل کنید و یا در سرویس‌های ابری متعدد نظیر دراپ‌باکس، گوگل درایو و وان‌نوت ذخیره کنید. این اپلیکیشن نیز از یک سیستم هوشمند قوی جهت شناسایی متون و ویرایش خودکار آنها بهره می‌برد. در نهایت می‌توان تغییرات دلخواه را در فایل اسکن‌شده اعمال کرد. همچنین قابلیت OCR این اپلیکیشن از ۲۱ زبان پشتیبانی کامل دارد. فایل خروجی در نهایت از طریق پرینت یا فکس در دسترس کاربران دیگر قرار می‌گیرد. به کمک قابلیت همگام‌سازی آی‌کلود می‌توانید به فایل‌های خود در دستگاه‌های مختلف اپل دسترسی داشته باشید روی فایل‌های خود پسورد قرار دهید و یا آنها را قبل از آپلود در فضای ابری ویرایش کنید. اگر قبل از خرید نسخه نهایی می‌خواهید نگاه اولیه‌ای روی نسخه پیش‌نمایش آن داشته باشید، برنامه Scanner mini را مورد بررسی قرار دهید.

اپلیکیشن Evernote Scannable

اگر از کاربران همیشگی سرویس اورنوت هستید، این برنامه از دیگر پیشنهاد‌های ویژه‌ ما در زمینه اسکن اسناد در موبایل است. این برنامه در آی‌فون و آیپد‌ها، اطلاعات و شماره ثبت شده روی کارت ویزیت‌ را ذخیره کرده و فایل‌های چندصفحه‌ای را به راحتی در گوشی اسکن می‌کند. سرعت اسکن تصاویر و اسناد در این برنامه بسیار بالاست و پس از قرار دادن کادر دوربین روی سوژه مورد نظر، متون آن به سرعت پردازش می‌شوند. سپس برنامه به صورت خودکار فایل مربوطه را کراپ کرده و ویرایش می‌کند. در نهایت فایل‌ خروجی خود را می‌توانید در فرمت‌های PDF یا JPG با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین به سادگی می‌توان فایل مربوطه را در سرویس ابری اورنوت ذخیره کرد. اگر از سرویس Evernote استفاده می‌کنید و به دنبال یک اپلیکیشن اسکنر ساده و رایگان هستید، این برنامه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این برنامه با استفاده از یک اکانت اورنوت فعال می‌شود و هیچ هزینه و پرداخت درون برنامه‌ای در آن به چشم نمی‌خورد. اسکنر اورنوت در حال حاضر برای کاربران اندروید در دسترس نیست و در این زمینه باید صبر کرد.

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته

آخر هفته